• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - Milgauss

Ernesto

Patek
2-Faktor
Spännande val! Tycker du den bärs större än sina 40m?
Hur känns storleken? Ganska biffig klocka och jag har för mig att du har ganska tunna handleder. Stoltserar själv med 165 mm.

Ber om ursäkt för det sena svaret, missat frågorna. I det här fallet är det ändå bra eftersom att jag har burit den varje dag sedan köpet...

Jag tycker inte att den bärs större än 40mm. För referens upplever jag 116610 större. På mina stockar (16cm ;)) till handleder sitter den skönt. Faktiskt en av de mest bekväma klockorna som jag har burit under en längre tid. Inga vassa kanter, som BB, och luggarna är böjda och "kramar" därmed om handleden när jag rör den uppåt samt när handleden sväller av värme. Ingen krona som borrar sig in i handleden heller, trots att jag har den väldigt långt ner.

Jag gillar tyngden, som fan. Det första vänner och bekanta ser är det gröna glaset. Det andra: tyngden, när de håller den i handen.

Klassiska frågan - smiter den in under manschetten? Ja, det gör den. Jag jobbar oftast i skjorta och kavaj, det funkar utan problem.
 

Fragge

Breitling
Riktigt fin. Hur är det annars då? Om man ska köpa en ny anti-magnetisk tool-klocka idag så känns det som det står mellan Milgauss och AT 15000. Av dom känns Omegan klart mer innovativ och kostar också mindre. Är det bara smak som avgör eller finns det något annat? Självklart är Rolex Rolex så att säga men...
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Riktigt fin. Hur är det annars då? Om man ska köpa en ny anti-magnetisk tool-klocka idag så känns det som det står mellan Milgauss och AT 15000. Av dom känns Omegan klart mer innovativ och kostar också mindre. Är det bara smak som avgör eller finns det något annat? Självklart är Rolex Rolex så att säga men...
Tror du svarade på din egen fråga ;)
 
Topp