• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - min första rolex.

Axwell

Omega
Tjena, mitt medlemskap här börjar sakta men säkert ticka upp mot 1 år, är väll knappast en av dem mest aktiva här men jag tycker fortfarande att det är ett sjukt kul och lärorikt forum jag är medlem på!

För 11 månader sen när jag blev medlem här avskydde jag rolex haha, tyckte det var ett märke alla som inte visste nått om klockor köpte och dem där jäkla mercedes visarna, hur tänkte dem där!? .. ja, typ så gick tankarna då. Men sakta men säkert började även jag inse att rolex kanske inte var så dumt ändå, och nu snart ett år senare sitter jag här med min första rolex på handleden och är toknöjd haha!

..men vad blev det då?

Modellnamn: Explorer II
Tillverkare: Rolex
Referens: 16570
Årsmodell: 2001
Urverk: Rolex 3185, med datum samt GMT-funktion
WR: 100 meter
Diameter: Ø 40 mm
Armband: Oyster
Urtavla: Vit
Glas: safirglas
Bezel: Borstat stål, ej vridbar
Datumangivelse: Datum med bubbla

DSC_3170.JPG


DSC_3171.JPG


DSC_3198.JPG


DSC_3173.JPG


DSC_3174.JPG


DSC_3191.JPG


DSC_3175.JPG


DSC_3186.JPG


Sådär! Hoppas jag har roat någon med det här inlägget i alla fall! Kanon nöjd är jag i alla fall och får känslan av att det här är långt ifrån min sista rolex jag kommer äga!

Det här var även mitt 60:e inlägg så passar på att slänga in 60kr till BCF också, tack för mig!
 

Apansson

Torpare
Stort grattis, kanonfina bilder och fin gest till BCF. Den är makalöst vacker den där, den ultimata sommarklockan. Den röda visaren är verkligen pricken över i!
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Tyckte också Rålex var stereo för några år sedan men kom till slut till insikt jag med :D
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Grattis till den första av flera Rolex. Tror att många känner igen sig i det där med förutfattade meningar om Rolex... :) Tycker att det där är en riktigt fin sommarklocka som funkar på massa olika band om man känner för det. Och sedan till hösten kan du byta till svart tavla ju. En extremt mångsidig klocka, helt enkelt!
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Grattis till den fina Expy II:an!
Perfekt timing med det galna sommarvädret:)
Bara ut och steka!
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Grattis!!
Plockade hem en likadan i fredags. Det är absolut en kalasfin klocka!

6ysu8epu.jpg



Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

jabla

Sarlacc
Grattis och välkommen ner i Rolexträsket. :)
Tycker du gjorde ett bra val, min första är en DateJust men ganska snart insåg jag att det behövs ett sportur också. Kompletterarade med en GMT och på den vägen är det.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Grattis! 16570 är en riktigt bra första rolex. Och den passar på allt från länk till nato.
Min hälsar!
Foto 2014-06-06 17 48 07.jpg
 
Topp