• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning: Nya Rolex GMT II Pepsi

Raste

Cartier
Pledge Member
Jaha, då var det dags. Har inte sett någon tråd om den så startar väl en.

Det har ju varit rätt mycket surr kring dessa rackare så det känns kul att få vara hyfsat tidigt ute. Men väntan på några månader har varit lite seg såklart.

Men för ett par veckor sedan så kom ett kul mail, klockan är i butik inom någon dag. Efter lite dividerande fram och tillbaka om jag skulle åka och hämta den så konstaterade jag att det skulle vara svårt att klämma in det i närtid och otåligheten kom fram. Så då skickades klockan och efter ett par intensiva dagar att följa paketets väg så kom det ett sms. Paket att hämta på ICA.
IMG_1084.JPG


Var tvungen att kika i DHL-påsen hur det var förpackat
IMG_1085.JPG


Jorå, det var okej. Men segast av allt är att jag måste försöka hålla mig ett par timmar till min nästa destination. Bort med allt papper och skit så man får komma åt asken någongång.
IMG_1087.JPG

So far so good....
IMG_1089.JPG


Den rackare som fått mycket handledstid på slutet får första parkett till nästa gröna paket...
IMG_1097 2.JPG


Här är den alltså, den i skrivande stund förmodligen mest eftertraktade :rolex:
IMG_1090.JPG

Och såklart hur den ser ut på handleden. Över förväntan faktiskt :)
IMG_1092.JPG



Tack för att ni tog er tid och posta gärna era Pepsis här :)

Lite info om klockan

REFERENCE: 126710BLRO
MODEL CASE: Oyster, 40 mm, Oystersteel
BEZEL: Bidirectional rotatable 24-hour graduated bezel. Two-colour red and blue Cerachrom insert in ceramic, engraved numerals and graduations
WATER-RESISTANCE: Waterproof to 100 metres / 330 feet
MOVEMENT: Perpetual, mechanical, self-winding, GMT function
CALIBRE: 3285, Manufacture Rolex
POWER RESERVE: Approximately 70 hours
BRACELET: Jubilee, five-piece links
DIAL: Black
CERTIFICATION: Superlative Chronometer (COSC + Rolex certification after casing)
 
Senast ändrad:

Reverso

Panerai
Grattis!


Billigaste på Chrono24 just nu av de 5 som ligger ute ligger på 195.000 kr


Grym klocka men det är ju minst sagt helt vansinnigt.


Ja, jag är lite avundsjuk. ;)
 

isbjörn

Panerai
Grattis till den!
Fick tag på min AD trekvart efter att den visats på Basel men det var för sent! Han var redan helt trött och vimsig av mail- och telefonstormen och hade slagit stopp på alla beställningar och "listor" redan.
Jag är heller ingen het kund på nya klockort, men denna gång känns det som att Rolex gjorde det mesta rätt.
 

eeee

Cartier
2-Faktor
Stort grattis! Skoj!
Hur känns claspen på jubilee? Hur känns den i förhållande till ett lite mer ”delikat” armband som jubilee kontra oyster och andra jubilee med ”hidden” eller ”vanlig” clasp?
 

St Maxime

KS Explorers Club
Grattis!! Hatar mig själv lite för att jag läser en tråd som man redan på förhand bara kommer göra en avundsjuk;)

Trevlig kväll!
 
Topp