• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning: Nya Rolex GMT II Pepsi

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor

RobertD

Ingenting
2-Faktor
En AD i Spanien där jag står i kö säger att den info dom har nu säger att de får in/kommer att få in 1st 126710BLRO varannan månad. En annan AD i Europa säger att de beräknar få ungefär 5 per år.
Trams. Tro inte på allt du hör från ad
Den som lever får se :) Jag vet som sagt inte om det stämmer eller inte men det lär vi få se :)

Just på de modeller där det går att tjäna 50-100' på 10 minuter känns det ju rätt osannolikt att en AD skulle gå strikt efter en "kölista". Snarare prioriterar man väl lönsamma kunder - och då menar jag _lönsamma_ kunder - alternativt är man överens internt om att butiken gör en egen parallell affär på dessa modeller.
 

joca

Patek
2-Faktor
Just på de modeller där det går att tjäna 50-100' på 10 minuter känns det ju rätt osannolikt att en AD skulle gå strikt efter en "kölista". Snarare prioriterar man väl lönsamma kunder - och då menar jag _lönsamma_ kunder - alternativt är man överens internt om att butiken gör en egen parallell affär på dessa modeller.
Känns absolut logiskt men vissa ADs verkar köra strikt på lista då de skickar uppdaterad kö-status vartefter de levererat klockor. Sen om de levererar klockor utan att "uppdatera kölistan" ... Ja det händer säkert :D
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Känns absolut logiskt men vissa ADs verkar köra strikt på lista då de skickar uppdaterad kö-status vartefter de levererat klockor. Sen om de levererar klockor utan att "uppdatera kölistan" ... Ja det händer säkert :D
Får man fråga vilken plats i kösystem du har, samt hur lång väntetid det enligt din AD bör vara om dennes uppgifter stämmer?
 

joca

Patek
2-Faktor
Får man fråga vilken plats i kösystem du har, samt hur lång väntetid det enligt din AD bör vara om dennes uppgifter stämmer?
Bara några ADs har berättat om vilken plats jag ligger och där jag ligger bäst till är jag på plats 13 vilket borde ta 1.5-2 år enligt den ADn.
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Med tanke på Rolex distributionspolicy (Här har du femton Datejust med diatavla, tio DD, fem Cellini och två stålsport) har man väl som AD inget större val. Man måste bunta den där Pepsin, Hulken eller Batman med fem-tio svårsålda och pytsa iväg till en gråhandlare.

Enklast för oss är väl att titta på inflödet till Luxury Watches; när de får in en sprillans Hulk har de också helt plötsligt fått in femton Datejust 36, överraskande många med strsslade tavlor. Så hur tilldelningen ser ut är egentligen irrelevant, det som är viktigt för oss är hur många ”osäljbara” klockor AD’n kan omsätta utan att vända sig till en outlet.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
6E806942-B3AA-46AF-85FF-F0429354E6F9.png
 

puffen

Cartier
Just på de modeller där det går att tjäna 50-100' på 10 minuter känns det ju rätt osannolikt att en AD skulle gå strikt efter en "kölista". Snarare prioriterar man väl lönsamma kunder - och då menar jag _lönsamma_ kunder - alternativt är man överens internt om att butiken gör en egen parallell affär på dessa modeller.
Kan berätta av egen erfarenhet att dom ADs jag handlat av har kört ett ärligt spel. Iaf vad jag upplevt. Har också fått ungefär samma estimat som @joca sa att det kommer bli extremt liten tilldelning.
 
Topp