• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

"Paketöppning" "Nyinkommet" osv

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Var i Sthlm över helgen i ett helt annat ärende men passade även på att stämma träff med en kille som hade ett trevligt ur till salu. Tog en titt på klockan och slog till direkt. Inte svårare än så helt enkelt. :D

Har tidigare haft Tissot och sista tiden en Certina-quartzare men har efter dåligt inflytande från en god vän börjat spana in lite mer "legit"-klockor. Varit inne på Monaco, IWC Flieger, Longines Evidenza och diverse annat, men denna har alltid funnits i bakhuvudet.

Invigde den i lördags kväll i två yngre kvinnors sällskap varav den ena är säljare på en av de större klockkedjorna (lower end) i Sverige. Hon tyckte att hennes låtsasguld-Citizen var mycket häftigare och hävdade att man inte alls kan dyka ner till 600 m med min nyinköpta klocka. Jag försökte förklara det här med ventiler och grejer men det gick inte in. Hon fortsatte hylla sin Citizen varpå jag förklarade att det inte går att krydda en bajskorv. Kvällen slutade runt 3. Jag fick inte ligga.

Här kommer bilderna:

Vad kan detta vara tro?
DSC_0397.jpg


Det har väl de flesta redan listat ut.
DSC_0395.jpg


Givetvis fullset.
DSC_0398.jpg


Men ser man på!
DSC_0399.jpg


En Planet Ocean 2500 42mm i nyskick. Drygt ett år gammal.
DSC_0400.jpg


Close-up.
DSC_0401.jpg


Obligatorisk wristshot.
DSC_0390.jpg


En riktig mysklocka (dock uppenbarligen ej mus :lol: ) som jag varit sugen på länge. Var och testade PO 8500 för några veckor sen men den tilltalade mig inte alls. Keramikbezeln skittråkig och den satt helt enkelt inte bra på armen med den tjockare boetten. Var således tveksam till att över huvudtaget köpa en PO men när jag fick klämma på den i lördags föll länkbitarna på plats.

Är än så länge toknöjd men har självklart redan börjat fundera på nästa inköp. Denna känns dock helt klart som en sk keeper så det får helt enkelt bli att börja uttöka den, än så länge, väldigt begränsade samlingen. :twisted:
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Med risk för att få Länsman på mig...men jag erkänner att denna ligger på min hemliga hit list.... :mrgreen:

Ruskigt fin! Grattis!
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Tack boys! Ja, det känns som att just denna modell är en blivande collectors item. ;) Ligger och gosar med den nu. :mrgreen:
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Undersköterskan skrev:
Riktigt snygg ! Smäll på ett NATO-band nu som kronan på verket. Grattis till nyförvärvet !

Vänligen
Forumets undersköterska

Tack! Den är ju dessutom så mycket snyggare i verkligheten. Något natoband kommer dock inte i närheten av den. :lol:
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Grattis till fin klocka och gillar att du skippa ligg för att dissa en klocka! Vem tusan vill gå till sängs med en som hyllar sådant skräp! Förutom Joberman då;)
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Helt rätt köp. Ser fram emot att klämma på den vid tillfälle!

På topicen kvinnor och klockor är det närmaste jag kommit att en bartender bjöd mig på vodskashots typ klockan 06:00 på ett halvsuspekt ställe samtidigt som hon med jämna mellanrum började kladd på min sea-dweller. Uppenbarligen hade hon god smak men det var minst sagt en smula obehagligt. Kan tilläggas att detta ej var i Sverige
 

naggge

Panerai
Ganska så övertygad om att din klocka för några månader sedan fångades på bild av mig när jag var uppe i Stockholm i klockärenden.
Omegan tillhörde en kompis, som jag tror köpte den av RicVin.

1a38138b.jpg
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
naggge skrev:
Ganska så övertygad om att din klocka för några månader sedan fångades på bild av mig när jag var uppe i Stockholm i klockärenden.
Omegan tillhörde en kompis, som jag tror köpte den av RicVin.

Stämmer att den blivit flippad på TTT tidigare! Kul att se den i fint sällskap. :)
 

naggge

Panerai
Fryken skrev:
naggge skrev:
Ganska så övertygad om att din klocka för några månader sedan fångades på bild av mig när jag var uppe i Stockholm i klockärenden.
Omegan tillhörde en kompis, som jag tror köpte den av RicVin.

Stämmer att den blivit flippad på TTT tidigare! Kul att se den i fint sällskap. :)

Riktigt fin är den i alla fall. Blir det en PO någon gång för mig igen så blir det lätt samma modell. Grattis!
 
Topp