• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning och en duel!

Igår genomfördes en min första klocksnack-relaterade affär, denna gång med medlemmen Tantal. Redan klockan 10:00 hade paketet anlänt till utlämningsstället, tack för en grymt bra snabbt affär!

20140226_151231.jpg

Spännande...
20140226_151304.jpg

Har jag fått en duk?

20140226_151407.jpg
En Casio???

20140226_151510.jpg

Nej då, en 2254.30 :)

IMG_20140226_153308.jpg

Och nu måste man välja att behålla en...

IMG_20140226_160729.jpg


Svårt val... För det första är det svårt att säga att det skiljer dryga 10 år emellan klockorna. Båda ser ut att vara i lika gott nyskick. Tantal har verkligen skött om det här exemplaret.

För min del handlar det om att välja och behålla en som jag troligen alltid kommer behålla. Min 212.30 är i full set och 2254.50 är som den är. 212.30 är tyngre, tror det sitter mycket i länken och lumen är av finare färg. Men i övrigt, stilmässigt, tror jag inte den slår 2254.50 alls som ser betydligt mer enhetlig ut. Ringen, visarna, indexmarkeringarna, länken gemensamt gör att den utklassar 212.30. Däremot är tavlan på 212.30 mycket finare. Omega-logotypen ser mer exklusiv ut och även "vågorna" har en bättre 3d-effekt än vad 2254.50 har.

Någon ska bort... Men jag väntar någon vecka med det beslutet!

Jag ber om ursäkt för de usla bilderna som är tagna med en Samsung S4, väldigt svårt att få bra bilder utan reflektioner...

Återigen, tack Tantal för en klockren affär och Klocksnack som tillhandahållit en plattform för detta.
 
Det negativa jag kan komma på och har svårt att komma ifrån är texten på tavlan hos 2254.50. Omega, Seamaster osv är inte är upphöjd utan ditmålad verkar det som och även att glaset på 212.30 är mer klart, ja någonting annat är det med glaset, vet inte vad?

Trots detta ser 2254.50 bättre ut. Konstigt o_O

Vilket kratta jag har skrivit som. Är fortfarande exalterad.
 
Roligt att läsa så många svar. Nu har det bara gått några timmar och jag är lika exalterad som när jag fick min 212.30. Däremot känns 2254an mer genomtänkt och inte lika rörig som 212.30... Just nu har jag båda på varsin arm...

Nåväl... 212.30 i nyskick från 2012, med garanti kvar, kvitto och full set till salu. :D Tror dock jag får vända mig till blocket o_O
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Föredrar 2254an idag, men vem vet vilken som är snyggast om 5, 10, 15 år... Har du köpt 212.30an ny själv så hade åtminstone jag satt ett värde i att låta den åldras med mig.... (men sannolikt är båda flippande inom 6 månader oavsett vilken du väljer ;) )
 
Föredrar 2254an idag, men vem vet vilken som är snyggast om 5, 10, 15 år... Har du köpt 212.30an ny själv så hade åtminstone jag satt ett värde i att låta den åldras med mig.... (men sannolikt är båda flippande inom 6 månader oavsett vilken du väljer ;) )

Jag köpte den så gott som ny. Tidigare ägaren gjorde som du påpekar inom parentes ;), så jag lurade mig själv att den skulle få åldras med mig, sedan slog just detta mig att jag inte var den ursprunglige köparen, utan bara nästan.
 
Topp