Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du ska köra imorgon...
Golf med Mu låter lite som Fia med Knuff.
Hehe nytt leknamnGolf med Mu låter lite som Fia med Knuff.![]()
Böjen kräver nog en väldigt speciell handled. På min satt den t.ex perfekt, men den är också rätt rundNi som hittills haft den, tycker ni att den sitter skönt på handleden?
Bild i profil, här syns hur bandhornet helt enkelt är för mycket böjning på för mina handleder.
![]()
Min handled är formad mer som en träplanka, platt och bred. Kan förklara sakenBöjen kräver nog en väldigt speciell handled. På min satt den t.ex perfekt, men den är också rätt rund
![]()
Jag bär klocka strax ovanför knölen, så upplevde inte riktigt detNi som hittills haft den, tycker ni att den sitter skönt på handleden?
![]()
Jag tror att kombinationen av längden på bandhornen och att den är curved gör att den inte sitter bekvämt. Den klämmer liksom på "knölen" på utsidan av handleden. Hade den haft samma längd på bandhornen men utan att vara konkav hade förmodligen bandet inte ens haft kontakt med handleden, det hade legat spänt upp mot bandhornet som "svävat" ovanför handleden. Jag tror helt enkelt att jag har för breda och platta handleder för att dem ska sitta bekvämt.
Bild i profil, här syns hur bandhornet helt enkelt är för mycket böjning på för mina handleder.
![]()
Härliga bilder!Baksidan av klockan är inte så dum. Bara det att det är ett glasat quartzverk (safirglas) är ovanligt, i detta fallet är det ett böjt glas och till och med ett böjt verk, världens första böjda kronografverk och som dessutom omtalas som "high performance".
Klockan i övrigt har ett randmönstrat tema där man inte väntar sig några ränder, på tavlan och på gummibandet. Var det ibland brukar hittas är på verken, Genéveslipning kallar en del det då. I det här fallet kan man emellertid lätt bli en aning snopen om man väntar sig temat ska vara konsekvent med en fin randslipning även på verkplattan och som pricken över i blånerade verkskuvar. Det skulle ha varit snyggt. Kanhända hade det blivit för dyrt.
Några boettskruvar till baklocket ser ut att varit skruvade på i efterhand. Kanske ser de ut så från tillverkningen eller någon har servat den med nytt batteri innan leverans? Vem vet...
![]()
Några kurvade bilder är jag böjd att bjuda på också.
![]()
Gummistrapen är tjock och klaffsig och vill som fastna i sig själv. Snudd på åt det otympliga hållet.
![]()
![]()
Åh nej, fasa!Vatten!!
Ska detta bli slutet för den lovande unge Curven? Han som förutspåddes en lysande och lång, om än krökt, bana...
Men lugna, jag lägger han i ugnen, kanske micron, över vatt... natten. Högsta värme i tio-tolv timmar ska göra susen. Kanske resulterar det i en fin patina på kuppen. Då ökar han i värde.
![]()