• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning och passaround tråd Bulova Curved!

Kson

Patek
2-Faktor
Då är den hämtad :).

Första känslan är bra. Bättre irl än på bild ;). Bandet är dock inte bra..

Är det tänkt jag jag ska skicka vidare klockan nu på fredag?:). @Sjobedan

20171004_180805.jpg
20171004_180810.jpg
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Då var klockan i Stockholm.
Efter ha vänt och vridit på den och testat på handleden så är första känslan att jag gillar den. Precis som många skriver så är gummit inte så kul då det fastnar mot huden men klockan sitter väldigt bekvämt. Den är större än vad jag trott men ligger mycket bra på handleden. Jag har nästan uteslutande vintageur men det är något med den futuristiska "looken" som jag gillar och jag upplever byggkvalitén som god. Den följer med till jobbet i morgon så får vi se hur den känns där. :)
fullsizeoutput_2617.jpeg
fullsizeoutput_262f.jpeg
fullsizeoutput_2633.jpeg
fullsizeoutput_2636.jpeg
fullsizeoutput_2623.jpeg
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Klockan har varit med på möten under dagen och jag gillar den mer och mer. Mycket bekväm klocka. Dock skulle jag vilja se möjlighet till andra band, vore lite ballt om Bulova kan ta fram en lika futuristisk länk till den. Skulle också vilja ha en sekundvisare så det händer lite på tavlan. Det välvda glaset är verkligen effektfullt och det slår en varje gång man kikar på klockan.

F2F3CBBF-19B7-4460-9AC0-AABE9FA480AA.jpeg
56215BB2-D683-4179-96B7-0A565E2C9304.jpeg
 

UNO

Panerai
IMG_2869.JPG
Nu är det min tur.
Jag är är på konferens och tänkte först lämna min TT GMT(jag är OWG) hemma men ångrade mig och packade istället ner Bulovan, kort sagt en perfekt passaroundklocka eftersom den nog är det minst sannolika köpet men kul att prova.
Säkert en jättebra klocka och säkert en klocka som sitter som gjuten på en kille som har lite personlighet men helt ärligt, hur många är dom ?
Kvalitetskänsla och Quartz, inga problem.
Passform, ok men kurvaturen har jag svårt att vänja mig vid, den kräver en annan eller snarare mer personlighet än jag kan leverera, den blir nog bättre med tunn polotröjan, manchesterbyxor, designglasögon eller så.
 
Senast ändrad:

UNO

Panerai
IMG_2910.JPG
Uppdatering;
Den växer på handleden, gummit sitter perfekt när man väl fått det klistriga gummit genom lås och hällor.
Nu stör jag bara på rödguldet på visare och index..

En ALLblack med sidenmatt glas skulle hamna på handleden snabbare än chronografen snurrar ett varv.
 
Senast ändrad:

Sjobedan

Rolex
Har haft så mycket i det sista att jag har lyckats att glömma av vår passaround!

Beklagar detta, men ser att ni har hållet den vid liv :)

Hur många är det kvar nu?
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Det blev ett snabbt, men ack så trevligt möte med mister @UNO ikväll. Klockan överlämnades, och det hanns även med lite klocksnack. Tack för det, trevligt att träffas! :)

Då tar jag alltså över klockan kommande vecka. Första intrycket då? Det första jag tänkte var att den faktiskt känns mer robust än vad bilderna förmedlar. På ett positivt sätt alltså! Den är dessutom väldigt bekväm att bära. Sitter som en smäck helt enkelt!

Efter ett par timmar på handleden kommer nu första bilderna.
IMG_6957.JPG
IMG_6958.JPG


Nu kör vi! :cigar:
 

UNO

Panerai
Det blev ett snabbt, men ack så trevligt möte med mister @UNO ikväll. Klockan överlämnades, och det hanns även med lite klocksnack. Tack för det, trevligt att träffas! :)
Nu kör vi! :cigar:
Detsamma, detsamma, klädd för och smuts efter en dags arbete med att stänga sommarstugan så såg det lite halvsuspekt ut att lämna över ett exklusivt armbandsur för flera tusen kronor i snålblåsten på en tunnelbaneperrong, ingen box och papper där inte.
Riktigt roligt att prova någon osannolikt, skönt att vara tillbaka i tryggheten och vardagen.

IMG_2926.JPG
 
Senast ändrad:

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
AR på glaset hade varit riktigt najs! I övrigt så gillar jag den, efter att ha burit den hela dagen. Lätt, och som tidigare nämnts bekväm att bära pga sin form.
IMG_6961.JPG
 
Topp