• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning och SPEEDY TUESDAY!!!

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kände att det kanske var läge att starta ännu en ”ickeauktoriserad” dagensklocktråd.
Varför inte då ta upp den gamla hederliga ”Speedy tuesday” traditionen?
Bara ett problem.. Hade ingen Speedy...
Har tidigare haft både en BroadArrow
image.jpg

och en Schumacher variant.. Varför i HELVETE sålde jag den för?!
image.jpg

Visst ja! Det var ju för att finansiera Exp II:an.. Fan! Det får väl anses som OK...
Men någon ”urspeedy” eller ”Månklocka” om du så vill.. Det har jag aldrig ägt. Har sjukt ofta googlat bilder på den däremot. Den har ngt visst med sitt ”monochroma” utseende. Passar utmärkt på både länk,läder och oförskämt bra på Nato!
Det finns ju de som säger att man som klockintresserad bara måste äga eller i alla fall ha ägt en månklocka. Sen finns det givetvis de som absolut ska ha en gammal skräphög. Kanske till och med från INNAN månfärden?! Gammalt skit!! Nää inget för mig! Nytt och blänkande ska det va!!
Sagt och gjort.. Mr Hook kontaktades och naturligtvis hade han en liggandes! Vilken tur! Eller så kan det varit så att jag fick nys om klockan INNAN jag kom på att jag var tvungen att skriva en ”Speedytuesday” tråd..? Kanske var det så?..
Hur som haver, efter snabb hantering av martinhook så landade klockan igår! Men jag var ju tvungen att vänta ända till idag innan jag postade ngn bild på den.
Kan ju för faan inte köra en ”Speedy monday” tråd!? Hur faan skulle det se ut?
Hämtade paketet på väg hem från lunchen..
image.jpg

Lite kaffe måste man ha innan man sätter kniven i tejpen..
image.jpg

Kan sakna den tiden då man väntade nytt och åkte till Posten utan klocka på armen, slet upp paketet och slängde klockan på armen utan en tanke på att sanera den från DNA och i vissa fall konstiga hårstrån..( Denke och Eric Jajjamensan P ) I vissa fall gav man sig även på länkkortning sittandes i framsätet. INTE KUL med Glycine Lagunare länkar eller för den skull Artego 300m länkar. Jääääävligt små skruvar...
Nu vet ni ju vid det här laget vad det ligger i paketet men då detta även är att räkna som en paketöppningstråd så får ni vackert stå ut med dessa också..;-)
image.jpg

Tadaaa!!!
image.jpg

Stilig som tusan! Nästan ny också! Uttagen i januari i år. Och som säljaren beskrev det. Bland de sista innan det blev äckliga skruvar i länken och skokartong till box...;-)
image.jpg

Jävligt trång länk! Måste vara Pappi eller Ricrob som haft denna innan....
image.jpg

Nä det får bli Nato tills jag antingen tar mod till mig och justerar länken själv eller åker förbi Rob...
image.jpg

Men vad gör det.. Den passar GALET bra på Nato!
image.jpg

image.jpg

Det var det! Kaffet e slut! Back to work..
Se till att posta era Speedys kvickt innan nån låser tråden..;-)
Tja!!
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Lås trådjäveln, bryter ju mot paketöppningsreglerna!! ;)
Nä men stort grattis till en klassiker.. :)
 

Wemb

Cartier
Så jävla snygg!!

Tycker gott att du kan skippa länken och köra ett schysst läder istället.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Stort grattis! Känner att jag måste ha en månklocka snart igen. Men jag gillar ju gamla grejer så jag gick igång mer på hookens bidrag i tråden :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Månklockemåndag vore ju ett svenskt alternativ. Eller skall det vara månfasmåndag?

Hur som helst, Di-Modell Rallye fungerar utmärkt också. Den har suttit på hela hösten/vintern/våren...

DSC_0073.JPG
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Har oxå haft speedy o saknar den...ska rätta till det snart kanske?
Grattis till en klassiker!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kände att det kanske var läge att starta ännu en ”ickeauktoriserad” dagensklocktråd.
Varför inte då ta upp den gamla hederliga ”Speedy tuesday” traditionen?
Bara ett problem.. Hade ingen Speedy...
Har tidigare haft både en BroadArrow
image.jpg

och en Schumacher variant.. Varför i HELVETE sålde jag den för?!
image.jpg

Visst ja! Det var ju för att finansiera Exp II:an.. Fan! Det får väl anses som OK...
Men någon ”urspeedy” eller ”Månklocka” om du så vill.. Det har jag aldrig ägt. Har sjukt ofta googlat bilder på den däremot. Den har ngt visst med sitt ”monochroma” utseende. Passar utmärkt på både länk,läder och oförskämt bra på Nato!
Det finns ju de som säger att man som klockintresserad bara måste äga eller i alla fall ha ägt en månklocka. Sen finns det givetvis de som absolut ska ha en gammal skräphög. Kanske till och med från INNAN månfärden?! Gammalt skit!! Nää inget för mig! Nytt och blänkande ska det va!!
Sagt och gjort.. Mr Hook kontaktades och naturligtvis hade han en liggandes! Vilken tur! Eller så kan det varit så att jag fick nys om klockan INNAN jag kom på att jag var tvungen att skriva en ”Speedytuesday” tråd..? Kanske var det så?..
Hur som haver, efter snabb hantering av martinhook så landade klockan igår! Men jag var ju tvungen att vänta ända till idag innan jag postade ngn bild på den.
Kan ju för faan inte köra en ”Speedy monday” tråd!? Hur faan skulle det se ut?
Hämtade paketet på väg hem från lunchen..
image.jpg

Lite kaffe måste man ha innan man sätter kniven i tejpen..
image.jpg

Kan sakna den tiden då man väntade nytt och åkte till Posten utan klocka på armen, slet upp paketet och slängde klockan på armen utan en tanke på att sanera den från DNA och i vissa fall konstiga hårstrån..( Denke och Eric Jajjamensan P ) I vissa fall gav man sig även på länkkortning sittandes i framsätet. INTE KUL med Glycine Lagunare länkar eller för den skull Artego 300m länkar. Jääääävligt små skruvar...
Nu vet ni ju vid det här laget vad det ligger i paketet men då detta även är att räkna som en paketöppningstråd så får ni vackert stå ut med dessa också..;-)
image.jpg

Tadaaa!!!
image.jpg

Stilig som tusan! Nästan ny också! Uttagen i januari i år. Och som säljaren beskrev det. Bland de sista innan det blev äckliga skruvar i länken och skokartong till box...;-)
image.jpg

Jävligt trång länk! Måste vara Pappi eller Ricrob som haft denna innan....
image.jpg

Nä det får bli Nato tills jag antingen tar mod till mig och justerar länken själv eller åker förbi Rob...
image.jpg

Men vad gör det.. Den passar GALET bra på Nato!
image.jpg

image.jpg

Det var det! Kaffet e slut! Back to work..
Se till att posta era Speedys kvickt innan nån låser tråden..;-)
Tja!!

Bra där din gubbtjyv! Kom över ikväll så kan vi dricka kaffe och korta länken. :)
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Har bara haft en speedy reduced, dock sneglat på the real deal flera gånger...kommer att äga en frågan är bara när. Hursomhelst stort grattis! :)
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Grym..grattis
Kände att det kanske var läge att starta ännu en ”ickeauktoriserad” dagensklocktråd.
Varför inte då ta upp den gamla hederliga ”Speedy tuesday” traditionen?
Bara ett problem.. Hade ingen Speedy...
Har tidigare haft både en BroadArrow
image.jpg

och en Schumacher variant.. Varför i HELVETE sålde jag den för?!
image.jpg

Visst ja! Det var ju för att finansiera Exp II:an.. Fan! Det får väl anses som OK...
Men någon ”urspeedy” eller ”Månklocka” om du så vill.. Det har jag aldrig ägt. Har sjukt ofta googlat bilder på den däremot. Den har ngt visst med sitt ”monochroma” utseende. Passar utmärkt på både länk,läder och oförskämt bra på Nato!
Det finns ju de som säger att man som klockintresserad bara måste äga eller i alla fall ha ägt en månklocka. Sen finns det givetvis de som absolut ska ha en gammal skräphög. Kanske till och med från INNAN månfärden?! Gammalt skit!! Nää inget för mig! Nytt och blänkande ska det va!!
Sagt och gjort.. Mr Hook kontaktades och naturligtvis hade han en liggandes! Vilken tur! Eller så kan det varit så att jag fick nys om klockan INNAN jag kom på att jag var tvungen att skriva en ”Speedytuesday” tråd..? Kanske var det så?..
Hur som haver, efter snabb hantering av martinhook så landade klockan igår! Men jag var ju tvungen att vänta ända till idag innan jag postade ngn bild på den.
Kan ju för faan inte köra en ”Speedy monday” tråd!? Hur faan skulle det se ut?
Hämtade paketet på väg hem från lunchen..
image.jpg

Lite kaffe måste man ha innan man sätter kniven i tejpen..
image.jpg

Kan sakna den tiden då man väntade nytt och åkte till Posten utan klocka på armen, slet upp paketet och slängde klockan på armen utan en tanke på att sanera den från DNA och i vissa fall konstiga hårstrån..( Denke och Eric Jajjamensan P ) I vissa fall gav man sig även på länkkortning sittandes i framsätet. INTE KUL med Glycine Lagunare länkar eller för den skull Artego 300m länkar. Jääääävligt små skruvar...
Nu vet ni ju vid det här laget vad det ligger i paketet men då detta även är att räkna som en paketöppningstråd så får ni vackert stå ut med dessa också..;-)
image.jpg

Tadaaa!!!
image.jpg

Stilig som tusan! Nästan ny också! Uttagen i januari i år. Och som säljaren beskrev det. Bland de sista innan det blev äckliga skruvar i länken och skokartong till box...;-)
image.jpg

Jävligt trång länk! Måste vara Pappi eller Ricrob som haft denna innan....
image.jpg

Nä det får bli Nato tills jag antingen tar mod till mig och justerar länken själv eller åker förbi Rob...
image.jpg

Men vad gör det.. Den passar GALET bra på Nato!
image.jpg

image.jpg

Det var det! Kaffet e slut! Back to work..
Se till att posta era Speedys kvickt innan nån låser tråden..;-)
Tja!!
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Grattis RicVin Bifogar en bild på gammalt skit från 1970. Speedmaster 145.014 skulle ha blivit nästa astronautklocka men NASA-gubbarna ville inte lägga en massa tid på att testa, och förresten var man nog nöjda med den gamla. Så har jag förstått det i varjefall... Speedmaster Mk2 tillverkades 1969-72 :)

nkuE8xj.jpg
 
Grattis igen gamle man!, bespara dig en trip till RobE och låt länken ligga i lådan, Speedyn PRO ska vara på läder eller nato, eller lädernato kanske, inte länk iallafall.....
 
Topp