• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - Omega Aqua Terra, with a twist!

Johan M

Cartier
Grattis! Hade jag kunnat bära upp en 41mm så hade jag också valt den!

Din har dessutom ett unikt urverk, såvitt jag vet är det den enda med kaliber 8508! Jag har för mig att alla master-urverk fortfarande heter 8500.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Märklig lösning för datumväxlingen måste jag säga. Är det samma lösning på alla nya AT-modeller?

En annan rolig grej med modellen är ju Omegas långa historik kopplad till antimagnetiska klockor, tänker då främst på Railmaster.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Märklig lösning för datumväxlingen måste jag säga. Är det samma lösning på alla nya AT-modeller?

En annan rolig grej med modellen är ju Omegas långa historik kopplad till antimagnetiska klockor, tänker då främst på Railmaster.
Gaussen är väl lite av en efterföljare till railmastern?
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Mkt bra val :). Min släkting AT chrono säger hej.
image.jpg
 

Randel

Cartier
Stort grattis! Jag förstår din situations, valet av den första "riktiga" klockan, det finns så mycket märken och modeller, så många ställen där ens hjärta vill landa. Jag tycker att ditt val var bra: Aqua Terra är en klocka som kan vara dressig utan att för den skull vara liten, men ändå sportig. Det känns riktigt gedigen på handleden, och jag gillar den där länken skarpt. Återigen grattis!
 
Topp