• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Paketöppning - Photon Power (Citizen Eco drive)

john b

Guld
2-Faktor
Här ser ni mitt problem med Chronomasters perpetual etc etc.

31516.webp

Oavsett batteri eller ecolight så skiter det sig för mig ibland. Jag är en sådan idiot att jag inte orkar fippla med evighetskalendern efter ha bytt batteri eller de stängt av sig pga låg laddning i fluxkapacitatorn.

Så en av mina tre evighetskalendrar går rätt.. Lösa detta med kurs på youtube? Neeej. Genom att köpa en till såklart.

En bättre.

Jag hängde på låset när denna introducerades.

Skaffade tillochmed ett konto på Chrono24...

Smidig process att köpa där faktiskt.

31505.webp

Lite större dubbellåda än de flesta andra Chronomasters ecopowers

31507.webp

Jajamen. Eco drive deluxe 50 år celebrate etc etc. Fan vet vad den heter. Jag kommer vara skriva Photon.

Kul med mer effektiv Eco drive. Den ska tydligen hålla igång ett år i mörker. Och dessutom har den inget datum, så kan ju inte bli fel.

31517.webp

Detta är lite lyxigare och fulare varianten i gun metal pvd titanium med gold accents.
Kul 70-tals estetik.

Tavlan är väldigt laminerad estetiskt. Och fluorescenta lilablå ringar poppar upp i olika vinklar hela tiden.

31518.webp

En klar nackdel är att de valt att blästra en Citizen på undersidan av glaset.

Antagligen för att det inte går att limma på tavlan. Och för att high-lighta multi layer face design...

31519.webp

Ser ganska B ut.

Klockan i sig sitter som förväntat. Ganska bekväm pga låg vikt och platt.
Stiftad länk.

Alla som gillar balla grejer rekommenderas att köpa.

Tycker du Tag Heuer är tillräckligt spännande och drömmer om en Tudor-dykare är detta nog inte en klocka för dig.

Hoppas ni gillar eller hatar den. Svårt att vara neutral.

Kul att du tog den spännande varianten.
Håller med om att texten på insidan av glaset ser billigt ut och hade dom frågat mig hade texten graverats i glasringen och fyllts med guuuld.

Tillbaka
Topp