• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - Projekt sommarklocka (Breitling Superocean A17345)

Jooiie

Basic
För drygt en månad sen sålde jag min första automatare (Oris Big Crown) till min käre far. Ett självklart val eftersom den bara låg i sin låda och såg ledsen ut och inte fick någon handledstid men samtidigt var det hjärteskärande. Min första klocka. Jag hade bara två klockor att välja mellan och klocklådan kändes alldeles för tom. Klassisk separationsångest. En Seagull 1963 införskaffades och släckte törsten i ungefär en vecka.

Tankarna spann vidare - vad vill jag ha? En sommarklocka såklart, en riktig badklocka! Men vilken badklocka? Oris? Squale? Seiko? Longines? Tag Heuer? Valmöjligheterna var oändliga och jag ville ha varenda klocka. Riktiga cravings med andra ord. Jag kollade Köp & Sälj ungefär 20 gånger per dag på jakt efter den perfekta klockan. Fann ingenting och grubblade vidare. Tills för någon dag sedan.

Påskhelgen. En tid att minnas, en tid att njuta av en riktigt härlig långhelg och en tid att fundera, på vilken jäkla klocka jag skulle köpa..! Vid det här laget var jag nog halvt sinnesrubbad och det enda som snurrade runt i huvudet var referenser på klockor jag ville ha. (Är det detta som kallas KS-sjukan? :woot:)

Men, en bitter måndagsmorgon så tändes en gnutta hopp. Ett riktigt bra klipp dök upp under Köp & Sälj. Jag agerade, tog tillfället i akt och en timma senare var swishen skickad. Tråkigt nog var det annandag påsk så klockan kom först idag men det får man väl ändå se som MVG från Postnords sida, men jag ville ju ha min klocka!

Herregud, nog med mitt skitsnack nu, nu låter jag bilderna tala!

2 Snabblunch.jpg

En riktigt snabblunch, jag hade ju viktigare saker att göra!

3 Dags att åka.jpg

Dags att åka hem snart? Självklart övertid när man vill hem som mest.

4 Box.JPG

Spänningen är olidlig! Som ett barn på julafton..

5 Vadkandetvara.JPG

Välpackat, vad kan det vara??

6 Breitling såklart.JPG

En Breitling såklart!

7 Macro.JPG

Närmare bestämt en Superocean, ref. A17345 från 2001. Här bjuds på en macro i halvtaskigt ljus.

Lite snabb info, saxat från Breitlingsource:
Model: SuperOcean Professional
Production Years: 1999-2002
Gender: Mens
Case Materials Available: Steel
Movement: Breitling 17 (ETA 2824-2)
Power Reserve: 42 Hours
Water Resistance: 1500M (Riktigt jäkla badvänlig)
Bezel: Unidirectional
Crown: Screw-Locked
Crystal: Mineral/Sapphire
Diameter: 41.5mm
Thickness: 15mm
Weight: 92.5g
Bracelet: Professional
Lug Width: 20mm
Watchwinder Direction: Both
Reference Numbers: A17045, A17345

Första intryck: Vilken jäkla klocka! Sjukt robust, vridningen känns som en väloljad maskin och smätter tillbaka likt en k-pist. Pro 1 länken är extremt bekväm och följsam, förstår varför den är prisad av Bratte-fantaster. Eftersom det ska badas med den lär det flyga på både gummin och naton, känns som att den är extremt mångsidig med svart tavla och de flesta färger lär spela riktigt bra (finns tydligen någon fetish för orange här?), något som jag har saknat på min SMPc lite.

Min första Breitling, men långt ifrån min sista.

Självklart ville kameran passa på och dö inför det viktigaste av allt, vristskottet. Här kommer en mobilbild:
8 Vristskott.jpg


Tack för mig!
//Johan
 
Mycket paketöppningar nu vilket är skit kul. Grattis :)
Någonting måste vi ju syssla med här! o_O
Tusen tack!!

Där satt den, grattis till en snygging.
Den kommer göra sig väldigt bra i sommar.
Tack så jättemycket! Tror den kommer bli perfekt!

Grattis!! Fattar inte att den låg ute ett helt dygn, kanonpris och kanonsäljare ju ;)
Jag tyckte jag var ganska snabb men jag håller helt och hållet med! ;) Tack än en gång!!

Cool! Perfekt första bratte. Stilig, mångsidig. Stort grattis. :cigar:
Det tycker jag också, och vill även lägga till lite stealthy. Diskuterade klockor på frukosten på jobbet då det konstaterades att "det var den minsta Bratte de sett" vilket till viss del stämmer. Har inte mycket för de moderna 46mm hockeypuckarna som erbjuds, 41,5 som min mäter känns väldigt stiligt och avvägt. Tack så mycket! :happyhappy:
 
Tillbaka
Topp