• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning Renoveringsbeater!

Asplund

Patek
2-Faktor
Kände att min ExpII är för ny för att jag ska kunna rocka loss med betongblandarn och primern i nyinköpta radhuset så jag plockade hem en brutalquartzbeater som ska få leva ett hårt liv framöver..

Paketet hämtades ut i hemlighet för sambon tidigt imorse
7HixUfr.jpg


Pappkartong
WQIZXlH.jpg


Plast
fTaFVMb.jpg


SAS British SBS dykare!
aZFb8g7.jpg


Baksida
yDzvEvf.jpg


Framsida
JRcCnqR.jpg


Obligatoriskt wristshot!
jYiqRc5.jpg


Har bara klämt lite snabbt på den men första intrycket är positivt, det enda negativa är väl att lumen inte existerar på index utan bara på visare och "bezel-plupp"..

Snabb info: 42 mm, 13 mm tjock, 20 mm mellan lugs, WR 200 M, skruvad krona, super luminova visare, "Swiss ETA Quartz Mov."

Gruppbild
Z2Li0fA.jpg


Tack för idag.

/Asplund
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Ser bra ut!

Är själv lite sugen på en SBS-rackare. Du får återkomma med lite utförligare omdöme efter att du haft den ett tag
 

m_s

Patek
2-Faktor
Riktigt bra komplement till den fina samlingen. Man ska alltid ha en skön beater.

Får man va fräck och fråga vad de där går loss på ett ungefär?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
De är rätt trevliga men jag hade lagt till lite pengar och köpt en av alla de olika originalen från EPSA. Haft båda själv.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
De är rätt trevliga men jag hade lagt till lite pengar och köpt en av alla de olika originalen från EPSA. Haft båda själv.

Det är ju egentligen det rätta men då blir jag bara varsam igen.. Vill ju ha en beater jag kan skratta åt när den gör sig lite illa :D
 

Landshark

Cartier
Jasså, Du behövde också en "fulbeater" men valde en dammodell? ;)

Skojade bara, 42 mm är ärligt talat ganska "lagom"... Grattis till den! :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Blandar du inte och ger lite för mycket? SBS och SAS är olika enheter. Ifall de använder samma klocka så borde den knappast börja med SAS och sluta med SBS..
 

fredtiger

Cartier
De är rätt trevliga men jag hade lagt till lite pengar och köpt en av alla de olika originalen från EPSA. Haft båda själv.
Googlade lite på EPSA men får inte riktigt något grepp om det hela. Allt jag hittar är en hong-kong sida som tycks säljs olika kopior. Har du någon länk ifall jag vill kolla på de klockor du tipsar om?
 
Topp