• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning Rolex Explorer II 16570

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Av nån outgrundlig anledning så kommer nya klockor ofta till mig på fredagar. Idag är det fredag och jag fick mycket riktigt en leverans av en klocka.

epuburyz.jpg


Det är alltså en Rolex 16570 från sent 90-tal. Det står bara Swiss på tavlan vilket pekar på ca 1999. Lugholes har den, något som försvann runt 2000. Klassiska 40mm mäter den och motorn är ett 3185-verk. Senare årgångar har 3186-verk som har nån feature jag inte riktigt förstått ;)

aqeveruz.jpg


za7a5eqa.jpg


Det här är ju ingen ny bekantskap.
För drygt ett år sedan så hade jag en redigt möglig Flinga som fick lämna för just en vit Explorer II.
Den senare ersattes sedermera av en Black Bay och så rullade det på.

Fick här på senvintern för mig att jag skulle köpa mig en Explorer 14270 men i grevens tid så blev jag erbjuden denna goding och kände att detta blir ju helt perfekt inför sommaren.

u8una5av.jpg


Har gått och väntat på den ett bra tag men väntar man på nåt gott så är det ju bara härligt...

y4yma5uh.jpg


Riktigt bra skick på denna, inga tecken på polering och tight och fin länk ( såvitt jag kan se)

3u8y3e4e.jpg


any5umu8.jpg


Så nu sitter jag här drygt ett år senare och har BÅDE en Snowflake och en Explorer II, bägge strået vassare än sina föregångare :) Vem kunde tro det?

vype2ude.jpg


Tack för titten och tack för ännu en trevlig affär Micke!



Skickat från min Commodore 64
 

BOTL

Panerai
Ve fan vill titta på Lets Dance bör man kan läsa såna här intressanta trådar istället. Väldigt stiliga klockor med den nya klockan som klar segrare! Riktig gentlemannasmycke .


Ben Bockbrännarbolmers
 
Topp