• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning Rolex GMT II (läs tråden innan ni gratulerar)

demondave

Rolex
Vet inte helt hur generic ska tolkas i fejkvärlden, men det var så den omnämndes på ett forum jag inte tänker länka till, där jag enkom reggat mig för lite grävande. Användaren är densamme, i alla fall.

Kanske är den som vissa säger, att fejkanhängarna till sist vill ha äkta vara. Inte vet jag, men steget från att vara brinnande intresserad av kopior till att köpa en äkta guld-GMT är ju skapligt stort.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Skulle tro att klockan på bilderna är original. Det är ovanligt med såna detaljerade bilder på detaljer vid en paketöppningen. Typ baksidan av claspen och boetten.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Skulle tro att klockan på bilderna är original. Det är ovanligt med såna detaljerade bilder på detaljer vid en paketöppningen. Typ baksidan av claspen och boetten.

Testat och gjort en Google bildsökning? Bilderna kanske finns på något att ställe. Har inte tillgång till dator så jag har inte kollat.
 

Falcone

Cartier
2-Faktor

morrism

Audemars
TS frågade så sent som i november om vilken replika ref. 116718 med grön urtavla som är bäst.

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:wBjkaJ5x9zIJ:www.rwg.bz/board/index.php?showtopic=65443 &cd=3&hl=sv&ct=clnk&client=firefox-a

(slänger upp den googlecachade eftersom forumet har en begränsning på 6 sidvisningar för icke-registrerade - man kan ju rensa kakor men det är onödigt meckigt om man ska surfa runt)


Ingen av de länkade kopiorna där var lika perfekt som bilderna här
 

morrism

Audemars
Jag reflekterade lite över det jag med. Tavlan känees lite väl matt och tråkig. Men jag är allt för dålig på Rolex för att våga uttala mig..



Orginalet är matt

Rolex_GMT-Master_116718_by_PCS_03.jpg
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Det där är en datoranimerad bild Falcone
Det är en bild från Rolex hemsida, den stämmer exakt med riktiga exemplar med avseende på det jag vill visa med jämförelsen. Dra fram en bild på Målarns gamla så ser du att den ser likadan ut vad gäller bl.a. placeringen av Swiss i förhållande till indexmarkeringen och minutmarkeringarna.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Enklaste fallet enligt mig. Är man ute och överhuvudtaget frågar kring fake och replika (ett ord jag önskar inte fanns) så är man rökt. Jag kommer aldrig tro oavsett vad att den personen sedan äger en kosher gmt i guld efter att ha frågat efter exakt en sådan i bästa fakeform på ett annat forum. Totalt slut i huvudet. Dessutom tycker jag att vridringen det oerhört ovass ut i taggarna och den ser lite slarvig ut överlag. Ihopslängd. Jag tror det är ett jättetroll som var ute efter att bli beundrad och myglar till sig just det. Han borde om han nu hade tänkt köpa en gmt guld frågat runt på forum eller starta en wtb tråd tex eller kring bästa sidan för en kosher beställning av modellen. Usch för sådan här skit.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Kon p
Har letat ett tag efter en Guldrolex och nu har jag äntligen bestämt mig... Köpte en GMT II med grön urtavla från Schmuck & Uhrenbörse i Tyskland.

Efter lite paketturer mellan Holland och Tyskland så dök den upp med UPS nu på eftermiddagen:

DSCN9955_-_zpscf13627f.jpg

DSCN9956_-_zpsd7620011.jpg


DSCN9958_-_zps957c07fc.jpg


116718LN uttagen 2011 V-serienummer

DSCN9959_-_zps0b76dada.jpg


DSCN9967_-_zps1ad0d3b2.jpg


DSCN9980_-_zpsee2f0412.jpg


DSCN9983_-_zps84868f50.jpg


DSCN9984_-_zpsfa2b6966.jpg


DSCN9985_-_zpsd142bf3d.jpg


GMTII_3_-_zps1d2edf51.jpg


GMTII_2_-_zps55bfe788.jpg


Och så den obligatoriska handledsbilden
DSCN9973_-_zpsc6d8cbab.jpg


Kom på gtgn med klockan så får du bevisa enkelt avklarat. Målaren är där som haft en riktig sådan här. Med en hel bunt rolex kunniga.
 

J&B

Omega
Har letat ett tag efter en Guldrolex och nu har jag äntligen bestämt mig... Köpte en GMT II med grön urtavla från Schmuck & Uhrenbörse i Tyskland.

Efter lite paketturer mellan Holland och Tyskland så dök den upp med UPS nu på eftermiddagen:

DSCN9955_-_zpscf13627f.jpg

DSCN9956_-_zpsd7620011.jpg


DSCN9958_-_zps957c07fc.jpg


116718LN uttagen 2011 V-serienummer

DSCN9959_-_zps0b76dada.jpg


DSCN9967_-_zps1ad0d3b2.jpg


DSCN9980_-_zpsee2f0412.jpg


DSCN9983_-_zps84868f50.jpg


DSCN9984_-_zpsfa2b6966.jpg


DSCN9985_-_zpsd142bf3d.jpg


GMTII_3_-_zps1d2edf51.jpg


GMTII_2_-_zps55bfe788.jpg


Och så den obligatoriska handledsbilden
DSCN9973_-_zpsc6d8cbab.jpg



Tack för titten!

Grattis!!! Ett så jävla bra val och snygg som få!
 
Topp