• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - Samurai steel

Horologist

Cartier
Egentligen ett impulsköp från japan men den blir nog en keeper.
Paketet kom egentligen igår men kärringarna på de skånska vägarna våga inte köra mer än 20 km/h så posten hann stänga innan jag knuffat ner alla i diket.
Idag gick det då betydligt bättre. Snabbt till posten och hämta ut en jättekartong. Den åkte snabbt i återvinningen innan jag drog hem.
Väl hemma:
seikotitan_zpsa5a08705.jpg

Snygg box
seikotitan2_zps1f0f0430.jpg

Här tittar den fram:
seikotitan3_zpsd2079fe9.jpg

Se en SEIKO SBCA001
seikotitan4_zpse3569fd7.jpg


Wristshot!
seikotitanW_zps2d242c0e.jpg


Trotts att den är i rostfritt stål väger den inget. Riktigt skön att bära och en fröjd att titta på...speciellt länken.
 

naggge

Panerai
Grattis till en fin klocka :)

Förväntade mig dock stålvarianten av den "riktiga" seiko samurai.
Nedan min gamla stålsamurai. Finns en snarlik variant i titan också. Andra visare och annat vridringsinlägg om jag kommer ihåg rätt.

240.jpg
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Den är fin! Har haft en. Länken var lite sådär kvalitetsmässigt men på nato var den toppen. Bra lume också. Quartz-verket som sitter i är väl ett av de bättre också tror jag om jag inte missminner mig. Grattis!
 

Horologist

Cartier
Den är fin! Har haft en. Länken var lite sådär kvalitetsmässigt men på nato var den toppen. Bra lume också. Quartz-verket som sitter i är väl ett av de bättre också tror jag om jag inte missminner mig. Grattis!

Håller med om länken. Den är snygg och lätt men ingen superkvalitet.
Jo lumen är riktigt skarp. Skall fixa ett lumeshot.
 
Topp