• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning: Sea-Gull D813.581 LE Chinese PLA Type-99 Tank Commander

Äntligen kom min första kines :)
Som rubriken låter är det en SEA-GULL D813.581 Limited Edition Chinese PLA Type-99 Tank Commander

Specar:
Urverk: Sea-Gull Automatic ST2553
Hastighet: 21600 bph
Hus: Premium 316L Stainless Steel
Dimensioner: 44 x 13 mm
Glas: Sapphire
Armband: Grönt tyg
Pris: jag gav $180 ca 1600kr

Leverans:
IMG_0922_1.JPG IMG_0927_1.JPG IMG_1000_1.JPG IMG_1002_1.JPG IMG_0930_1.JPG
Klockan
IMG_0949_1.JPG

IMG_0958_1.JPG

IMG_0945_1.JPG

IMG_0944_1.JPG

IMG_0948_1.JPG

IMG_0946_1.JPG IMG_0936_1.JPG
Armband
IMG_0941_1.JPG IMG_0937_1.JPG IMG_1021_1.JPG IMG_1014_1.JPG

Urverk
IMG_0966_1.JPG

IMG_0982_1.JPG IMG_0979_1.JPG IMG_0975_1.JPG IMG_0978_1.JPG

Wristshot
IMG_0994_1.JPG


Lume Shot
IMG_20160311_224905.jpg


Så hur är gången i den då?
Brutalt imponerad, hade inte höga förväntningar, och den varierar knappt något avsett position! skulle nog säga att den håller sig inom +-3 sek
IMG_0986_1.JPG


Sammanfattning
Är mycket imponerad av klockan, håller mycket högre kvalité än jag hade förväntat mig. Snygg tycker jag den är oxå samt något som inte går att få bild på är hur urtavlan nästan hoppar ut ur klockan mot dig med sina förhöjda siffor, riktigt läckert! men lite risig lume på urtavlan men ok på visarna.
Stadigt armband som känns bra, för tillfället, jag har ganska stora handleder och brukar få ha mina armband på näst yttersta hålet, detta armband kan jag ha på fjärde hålet :) 24mm är bredden.
Urverket ser dock ganska smutsigt ut och behöver nog en service innom en snar framtid.
För priset den har är det en brutalt prisvärd klocka.

//Magnus
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Snygg! Hade den varit en cm mindre hade jag handlar direkt!
Oj! Det var inte menat att låta så drygt som det gjorde...
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Jag fick hem min idag efter två långa veckor. Men... det blev inte riktigt den kärlek jag hade hoppats. Någon som vill ta över den? Använd 10 minuter.
Jag tar samma som seagullwatchstore och så slipper man vänta i två veckor. PMa om intresse finns.
image.jpeg
 
Jag fick hem min idag efter två långa veckor. Men... det blev inte riktigt den kärlek jag hade hoppats. Någon som vill ta över den? Använd 10 minuter.
Jag tar samma som seagullwatchstore och så slipper man vänta i två veckor. PMa om intresse finns.
image.jpeg
Var den inte vad du väntade dig, eller något annat fel på den?
Har du den kvar?
 
Jag har kvar min :) Använder den rätt mycket och den håller sig fortfarande nära COSC, jag är riktigt nöjd, ju mer jag använder den ju mer gillar jag den.
Funkar dock bättre på grönt NATO i min mening än de stenhårda armbandet som medföljer.
 

Torulf

Cartier
Ser att det är en gammal tråd, men kul att den var prisvärd. Har själv varit sugen på en Sea-gull länge men varit rädd för att kvaliten ska vara undermålig.
 
Topp