• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - tåg i fortsättningen?

M021

Rolex
2-Faktor
Reser ut från Schipol runt 15 ggr om året, när tiden tilllåter blir det alltid lite klockgluttande, finns mycket tid brukar jag kila över till "longhaul" terminalen där både AP finns samt en liten rolex butik.

Farligt är det, förra året blev det en AP diver åt mig själv, på tok för spontant, lagom till julen. Denna jul var det nära. Men bytte istället bort AP'n, sålde min gmt-c och fick en 116613 till mig, dock hade jag lovat damen en klocka innan kag landade en ny, därav landade jag en Datejust i början av veckan till henne.

Dock så jag saknat en "vardagsklocka", efter att ha burit rolex och ibland ap på jobbet lessnade jag faktiskt på min Aqualand, semester och beater, där gör den sitt jobb.

19bLlTL.jpg


Köpte in denna seiko via en smidig affär av en forummedlem då jag alltid velat haft en, dock är den fortfarande fast i Sverige då den skickats till en vän. Så här satt jag fortfarande med stor avsaknad av komplement då ädelmetaller är Big No no på min arbetsplats,

ebQPAga.jpg


Så får usäkta alla er jag PMat med vilsna frågor och velande inställning, har letat och varit nära men fick aldrig tummen ur.

Så imorde bar det av för att åka på en kortweekend, kök ska renoveras och lägenhet ska förberedas för uthyrning och medan tjejen gick till starbucks fastande jag vid klockorna. ROLEX var som väntat väldigt glest, några TT Datejust och någon airking.

Så jag gick vidare, sen såg jag en klocka som det pratats en del om, har sett någon öppning här på forumet, har själv aldrig provat så jag bad om en testing. Efter 30 sekunder på armen högg jag, tänkte nu eller aldrig, man blir ju råstressad av alla inlägg om höjningar, och att eftersom detta märke ev höjer Senare i år så..

Får läsa in mig helt enkelt, så körde en snabb post i fredagstråden som sig bör med en teaser för lådöppning, men massa kom emellan,

isGDQth.jpg


Lite sänka släpp t ex.
Dagens roligaste efter klockköper, visste inte att man kunde böja skepp såhär, visste inte tjejen heller *doh*

yXQGBph.jpg


Så efter massa flängande, lugnt stund medan damerna tjötar så är det dags!

Känner ni igen referensen? Kanske vikten av kollit?
U4ejimk.jpg

ClNzn1m.jpg


6n8QAuf.jpg

kfwlyWz.jpg


nf8AAp1.jpg


Så här är den, mörka sidan av månen!

Några få vänner som snackat Speedmasters med mig kommer säkert kalla mig hycklare eftersom jag sedan inköpet av min 62' alltid förespråkat pre-moon, och att det är trist med dom nya, men denna är fasiken ball. Inhouse, 9300 kalibern, datum, allt jag behöver, tillochmed kronograf så jag får till äggen på lördagsmorgonen sådär lagom mellan hård och löskokt,

Lär se över möjligheten att åka tåg i fortsättningen, kommer inte ha råd att fortsätta såhär,vad jag vet finns det på sin höjd en ur och penn dit tågen tar sig



Insåg precis att det blev jäkla massa text från min telefon, så hoppas det kunde förgylla några av era minuter såhär på fredagskvällen, over and out!
 

M021

Rolex
2-Faktor
Härligt. Skönt sätt att handla. Sådär härligt spontant.
Dsotm är ju underbar.
Kan inte klaga, alltid kul med nya leksaker. Dock måste jag nämna att det kan vara minst lika kul med en Seiko, inte allt har med prislappen att göra, såg mitt eget inlägg som nästan lät som om det inte är hållbart med seiko och citizen, inte alls, så har jag fått det sagt ocksp :)
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Kan inte klaga, alltid kul med nya leksaker. Dock måste jag nämna att det kan vara minst lika kul med en Seiko, inte allt har med prislappen att göra, såg mitt eget inlägg som nästan lät som om det inte är hållbart med seiko och citizen, inte alls, så har jag fått det sagt ocksp :)
Det framgick bra att du har en härlig blandning av sött och salt. Trist att du köpt seikon, men inte har den tillgänglig.

Det är så härligt med spontaniteten, oavsett om det är en seiko eller omega. Lite som när man försöker undvika bilkö, ah va fan, vi tar höger här.
 

bartoldous

Cartier
Grattis till ett fint ur.Omegas nya boxar är ju ruggigt fina också måste tilläggas,eller i alla fall den till din Speedmaster.
 
Topp