• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - Tag Heuer Carrera Day-Date Brown

ezcore

Breitling
Äntligen har jag fått tag i min första fina klocka!

Jag bestämde mig att jag ville ha en klocka i examenspresent efter ett antal års studier, vilket ledde till att jag fick pengar av släkt och vänner som blev till en pott att köpa klocka för.

Jag fick lägga till pengar själv, men det var denna jag ville ha!

En Tag Heuer Carrera Day-Date Calibre 16 med brun tavla och brunt läderband, CV2A12.FC6236.

Letade efter en via nätet, exempelvis amazon, men blev lite skraj efter vissa recensioner om hur det strulat och saknade garantikort m.m. Därför började jag kolla på Chrono24.

Hittade tillslut en handlare i Italien som var "Trusted Seller", och han var väldigt behjälplig med frågor, dock knacklig engelska (gissar google translate).

Fick hem den för några dagar sedan, i en något tittknycklad ytterlåda. Blev lite orolig men klockans box var oskadad :) Den är begagnad sedan några år, men är i nyskick. Knappt något vardagsslitage på den alls. Känns som ett riktigt bra köp. Här är lite bilder, ska ta fler när jag får tillfälle. Trivs mycket bra med den!

bild 1.JPG
bild 2.JPG
bild 3.JPG
bild 4.JPG
bild 5.JPG
 

WHU

Panerai
2-Faktor
Ingen dålig belöning, till dig själv!
Riktigt snygg, hade en likadan fast svart förut.
Den bruna är faktiskt snyggare, grattis!
 

cab

Audemars
2-Faktor
Fin och grattis!

Ps. Kolla att din paketöppning håller sig till reglerna så det inte blir bortplockad bara.
 

ezcore

Breitling
Tack allihop! Känns bra att få lite bekräftelse ;)

Kan vara bra att ha lite info om klockan också :)

Modell: CV2A12.FC6236
Typ: Herrklocka, Racingmodell
Diameter: Ø 43 mm
Tjocklek: 16 mm
Boett: Polerat stål
Baksida boett: Repskyddat safirglas
Armband: Brunt läder, krokodil
Urtavla: Brun med självlysande arabiska siffor, självlysande visare
Spänne: Bygelspänne i stål
Glas: Repskyddat safirglas
Bezel: Aluminium, brun

Urverket är ett ETA/Valjoux 7750 med en gångreserv på 48h.

Här finns en review av modellen http://www.calibre11.com/tag-heuer-carrera-day-date-calibre-16/
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Välkommen till forumet och grattis till första "riktiga" klockan! Riktigt snygg och ser ut att sitta bra på armen!
 
Topp