• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning: The one and only Mr GMT

Nero13

Panerai
Efter ett par månaders väntande så var det äntligen dags att utöka klocksamlingen lite med en utav mina graal klockor.
I all hetts med helrenovering och bröllopsplanering för en av de stora dagarna i ens liv så vart det både lite tid över samt ett par kronor över för en Bröllops present ifrån min blivande fru. Med tanke på att kvinnan alltid får en fin och dyr ring så tycker jag att det inte är mer än rätt att mannen får i alla fall en klocka i gengäld :p

Resan började ifrån Linköping mot våran kära huvudstad och tog nästan 2,5 timma pga vägbyggen och trafik när vi väl kom fram. Efter måååånga svordomar och irritation så kom vi äntligen fram till säljarens adress vilket var en återvändsgränd mitt i stan. Lite halv skraj och orolig med tanke på alla rån etc men hade i alla fall en kompis som följde med som sällskap vilket underlättade lite.
När säljaren väl kom så var det inga som helst problem. Klockan var som beskriven och från inspektion till betalning tog det väl mindre än 10min.

Så på vägen när vi stannade för att ta en liten paus så passade jag på att ta ett par bilder.

Klockan är en Rolex Master II 16710 ifrån 1990 (min blivande frus födelse år)
Fin service historik, original blekt pepsi bezel, nyare svart bezel och en otroligt fin jubilee länk med minimal stretch.
Inget cert eller kvitto till men en fin inre och yttre box följde med.

Klockan är verkligen i jätte fint skick och kan inget annat säga än att jag är otroligt nöjd! :D

Här kommer lite bilder :)
IMG_0124.JPG


IMG_0106.JPG
IMG_0108.JPG
IMG_0112.JPG
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Efter ett par månaders väntande så var det äntligen dags att utöka klocksamlingen lite med en utav mina graal klockor.
I all hetts med helrenovering och bröllopsplanering för en av de stora dagarna i ens liv så vart det både lite tid över samt ett par kronor över för en Bröllops present ifrån min blivande fru. Med tanke på att kvinnan alltid får en fin och dyr ring så tycker jag att det inte är mer än rätt att mannen får i alla fall en klocka i gengäld :p

Resan började ifrån Linköping mot våran kära huvudstad och tog nästan 2,5 timma pga vägbyggen och trafik när vi väl kom fram. Efter måååånga svordomar och irritation så kom vi äntligen fram till säljarens adress vilket var en återvändsgränd mitt i stan. Lite halv skraj och orolig med tanke på alla rån etc men hade i alla fall en kompis som följde med som sällskap vilket underlättade lite.
När säljaren väl kom så var det inga som helst problem. Klockan var som beskriven och från inspektion till betalning tog det väl mindre än 10min.

Så på vägen när vi stannade för att ta en liten paus så passade jag på att ta ett par bilder.

Klockan är en Rolex Master II 16710 ifrån 1990 (min blivande frus födelse år)
Fin service historik, original blekt pepsi bezel, nyare svart bezel och en otroligt fin jubilee länk med minimal stretch.
Inget cert eller kvitto till men en fin inre och yttre box följde med.

Klockan är verkligen i jätte fint skick och kan inget annat säga än att jag är otroligt nöjd! :D

Här kommer lite bilder :)
IMG_0124.JPG


IMG_0106.JPG
IMG_0108.JPG
IMG_0112.JPG
Grattis till den. Nu ska du bara byta till pepsi så är du hemma!
 

Stockholmaren

Breitling
Grattis till den otroligt fina klockan (och även till bröllopet ;))! Tycker du ska slänga på Pepsi bezeln, finns knappt nått snyggare än Pepsi Gmt :)
 

Nero13

Panerai
Stort tack till alla! Kunde inte hålla mig så det vart att kolla på lite youtube videos på hur man byter bezel. Och nu är pepsi på. Kommer bilder imorgon när solen tittar fram :D
 
Topp