• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - Titan och gummi är min melodi

Chrisse

Patek
2-Faktor
Även om detta var ett ganska spontant handlande har jag haft ögonen på denna modellen ett bra tag.
Den har varit på listan så att säga.

Så när mitt AP-köp sket sig och denna dök upp lägligt så var det bara att slå till.

Det började med att på första semesterdagen åka ut till Fedex kontor, fick 20 minuter i strålande solsken då jag var tidig.



Såhär har den färdats till vårt avlånga land



Medans vi väntade fick min Concord hänga på modellplanet



Väl hemma hade vi redan gjort oss av med onödigt emballage, det fick fedex lägga i sin återvinning















Tillsammans med en annan Titan/Gummi-dinka



GP Laureato Evo 3

Sitter gott på handleden, bär betydligt mindre än sina 44mm.

Återkommer inom några veckor med bilder och lite omdömme

Tack för titten
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Grattis - inte varje dag man ser en GP!

Stort att du kunde hålla dig från att öppna i bilen, jag hade nog slitit upp det pronto...
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Grattis! GP måste vara ett av de mest underskattade märkena i vårt avlånga land.
Mycket fin klocka och riktigt bra kvalité!

Helt klart, med tanke på deras historia och kvalitet är det både underskattade och undervärdera


Grattis - inte varje dag man ser en GP!
Stort att du kunde hålla dig från att öppna i bilen, jag hade nog slitit upp det pronto...

Kontentan blir att man har lite bråttom hem istället :)
Var dessutom "tvungen" att gå till posten och posta en klocka till Ludde innan jag fick öppna.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
BTW - tittade inte Fedex-personalen lite konstigt på dig när du hängde på din klocka på modellplanet och började fota..? :D
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
BTW - tittade inte Fedex-personalen lite konstigt på dig när du hängde på din klocka på modellplanet och började fota..? :D

Passade på när de sprang för att hämta paketet.
De kanske skrattar åt mig på fikarasten om de tittar på filmen från övervakningskameran, där jag med stort besvär fick modellplanet att inte tippa av tyngden från Concorden :)

Sen tror jag alla Boeing 777 nån gång önskat "penetrera" en Concord :)
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Bonusbild, helt galen lume på denna

Bara laddad med inomhusljus

null_zps546f3cd4.jpg
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Grattis till en väldigt fin klocka!
GP är en favorit och denna sitter på armen just nu. Bra badklocka på stranden! ;)
RKRZTij.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Nice! Väldigt trevlig klocka, stort Grattis! Är det inte lite underskattat märke Girard Perregaux?!
 
Topp