• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning (Tjeckiska armén)

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Paketöppning!

Det är märkligt vad man blir insnöad på enkla men omöjliga klockor! Jag gilla militärklockor för deras ofta enkla rena linjer på tavlan. Inga krusiduller eller bling bling utan funktionella redskap för vad dom är gjorda för!
Det finns många "den måste jag ha klockor" när man surfar på detta forum. Klockor som väcker köplusten på tok för mycket för att blodtrycket skall sansa sig till rimliga nivåer. Det är svårt att hålla klockbudgeten varje månad
när den ena skönheten efter den andra dyker upp på "köp och sälj forumet" Denna klocka har jag dock köpt utanför KS guiden!

Denna klocka har jag länge försökt att få tag i. Den är mycket ovanlig och i detta skick något av en graal!
Ordet graal är ju endast vad du själv tycker är en graal.


Mycket bubbel till att börja med!
QtWe9TT.jpg



Här är den!

En Pobeda tillverkad för den tjeckiska armén under 1950-talet. Tillverkad av 1:a Moskva Fabriken (se under index 6) med tjeckiska arméns logga. S 065 indikerar endast (troligen) trupp/logistik. Klockan är i bra kondition med endas ett fåtal fläckar och missfärgningar! Klockan mäter - som nästan alla Pobeda från denna tid - 32mm!

EuvDpHK.jpg



Samt den traditionella WS!
iVWM5x2.jpg
 

KMS

Rolex
Jäkligt coolt! Hade vart spännande att få reda på exakt vad S 065 står för. Jag utgår från att det är Spezialagent 065 tills motsatsen är bevisad.:)
 
Topp