• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning! Tudor Black Bay

Knugen

Panerai
2-Faktor
Då var det dags! Kände att detta kanske var värt en egen tråd.

Klockintresset tog fart i höstas och jag började kolla på massor av olika dykare. Jag råkade klicka mig in på ett, för mig, nytt märke som hette Tudor. Såg en ursnygg modell med röd bezel som hette Black Bay. Såg priset och tänkte "Oj, för en klocka? För ett märke jag aldrig hört talas om? Nä."

"Klockkontot" var inte så stort och jag började kolla på en Orient Ray. Hyfsat snygg dykare med, enligt vad jag läste, bra kvalitet till sitt låga pris.
Började leta lite smått efter den men kom snart i tankarna; "vad händer om jag sparar lite till?".
Nu började jag istället kolla på bland annat Certina. Hittade modellen DS Action Diver som jag tyckte va cool, men snart kom den där tanken tillbaka.
Och så fortsatte det... Jag fortsatte uppåt mot Longines och Oris men jämförde alltid klockorna med Black Bayen och då var dem inte lika intressanta längre.

Började läsa på om klockor och i takt med att kunskapen blev högre blev även intresset det. Samtidigt ökade klockkontot och tillslut var det inget snack om saken. Det är en Black Bay jag vill ha. Det är en Black Bay jag ska ha!

Och nu är dagen äntligen kommen!

Ref: 79220R
Kaliber: ETA 2824
Boett: Rostfritt stål
Glas: Safirglas
Mått: 41 mm
WR: 20 ATM (200 meter)

Ursäkta för iPhonebilder, kameran samarbetade inte nämligen. Tack för mig, nu ska jag och BBn mysa lite. :D

image1.JPG

image2.JPG

image1.JPG
image2.JPG

image3.JPG

image4.JPG

image6.JPG

image7.JPG
image12.JPG
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Grattis :)
Black bay klockorna är en av mina favoriter, bara svårt att välja vilken färg, röd,blå eller svart...
Du fick bra bilder på mobilen ;)
 
Senast ändrad:

mofo

Audemars
2-Faktor
Då var det dags! Kände att detta kanske var värt en egen tråd.

Klockintresset tog fart i höstas och jag började kolla på massor av olika dykare. Jag råkade klicka mig in på ett, för mig, nytt märke som hette Tudor. Såg en ursnygg modell med röd bezel som hette Black Bay. Såg priset och tänkte "Oj, för en klocka? För ett märke jag aldrig hört talas om? Nä."

"Klockkontot" var inte så stort och jag började kolla på en Orient Ray. Hyfsat snygg dykare med, enligt vad jag läste, bra kvalitet till sitt låga pris.
Började leta lite smått efter den men kom snart i tankarna; "vad händer om jag sparar lite till?".
Nu började jag istället kolla på bland annat Certina. Hittade modellen DS Action Diver som jag tyckte va cool, men snart kom den där tanken tillbaka.
Och så fortsatte det... Jag fortsatte uppåt mot Longines och Oris men jämförde alltid klockorna med Black Bayen och då var dem inte lika intressanta längre.

Började läsa på om klockor och i takt med att kunskapen blev högre blev även intresset det. Samtidigt ökade klockkontot och tillslut var det inget snack om saken. Det är en Black Bay jag vill ha. Det är en Black Bay jag ska ha!

Och nu är dagen äntligen kommen!

Ref: 79220R
Kaliber: ETA 2824
Boett: Rostfritt stål
Glas: Safirglas
Mått: 41 mm
WR: 20 ATM (200 meter)

Ursäkta för iPhonebilder, kameran samarbetade inte nämligen. Tack för mig, nu ska jag och BBn mysa lite. :D

image1.JPG

image2.JPG

image1.JPG
image2.JPG

image3.JPG

image4.JPG

image6.JPG

image7.JPG
image12.JPG
Stort grattis till en riktigt cool klocka!

Äntligen!!! Grattis till en skön klocka. Grattis även till KS som sett den mest bumpade köpesannonsen någonsin ;)
Är väl inget fel med att vara envis :)
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Gratulerar! Saknar min röda. Lär bli en igen i framtiden.
Se till att komplettera med ett pelagosgummi också så har du den bästa kombon på BB.
 
Senast ändrad:
Topp