• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning Two Tone YM 116621 :-)

Paneraiman82

Cartier
2-Faktor
Tjenare alla klockentusiaster!
Hoppas ni mår lika bra som jag gör att ni nu hällt upp e whiskey eller rom och gottar er riktigt ordentligt i min paketöppning :)

Mitt klockintresse är som ni säkert alla redan vet väldigt stort och har varit det i flertalet år. Har gjort några tidigare paketöppningar här. Bland annat min Deep Sea Blue. Jag tror jag räknade till att jag haft någonstans runt 40 olika klockor totalt sett i mitt liv. Man är ju duktig på tröttna och där med flippa.

Denna gång har jag köpt någon som också kallas Two Tone. Dvs Någon sorts guld och stål....
Har alltid varit sugen på att testa en Two Tone men aldrig hittat någon som är jag. Men nu äntligen har ju Rolex (Vem annars) kommit med en efterlängtad modell som tilltalar mig, denna modell är så mycket finare i verkligheten än på bild som alla redan diskuterat en hel del i tidigare trådar.... Den bruna chokladtavlan gör att man bara vill äta upp sin klocka eller ja, åtminstone bara sitta och titta på den i timmar. Detta är en klocka som lätt går under skjortärmen vilket min Deep Sea inte gör. Den andas kvalité rakt igenom och med sin boett på 18k roséguld kan inget gå fel. Den röda texten flyter in otroligt bra i den bruna tavlan och klockan går att bäras till alla stilar skulle jag säga. Det är enligt mig en "nättare" Roseguld som inte skriker.

Jag pratar såklart om Rolex YM...
  • Artikelnummer: 116621-78801-Brown
  • Typ: Herr
  • Kaliber: 3135, Manufacture Rolex
  • Armbandsfärg: Bicolor/Roséguld
  • Urverk: Automatiskt
  • Boett: 18K Roséguld och Rostfritt stål
  • Urtavla: Brun
  • Glas: Safirglas
  • Armband: Roséguld/Rostfritt stål
  • Mått: 40, mm
  • Vattentät till: 10 ATM (100 meter)
  • Datumvisare: ja
  • Kronograf: nej


Yacht-Master introducerades på marknaden så sent som 1992. Själva modellnamnet refererar såklart till äventyr på havet. Men till skillnad från andra Rolex syskon – så som Submariner och Sea-Dweller – gäller det denna gång aktiviteter ovanför ytan och inte under ytan. (läs segling)

När Yacht-Master först introducerades 1992 var det i form av en 18k guldklocka med referensnummer 16628 och vit urtavla. Klockan byggde på samma urverk som sina syskon Submariner och Sea-Dweller, dvs. Rolex caliber 3135. Men där stoppar likheterna. För även om Yacht-Master är utrustad med klassisk triplock-krona är klockan endast vattentät till 100 meter.

År 1999 lanserade Rolex Yacht-Master ref. 16622 gjord av stål/platina som blev en given succé. Alla som var något ville såklart ha en Rolex i “Rolesium” vilket resulterade i en väntelista på flera år – något som tidigare bara hänt med Rolex klassiska modell “Daytona” som ni alla här på forumet är väl bevandrade med.

Nu 2016 på Bazel-mässan kom äntligen den senaste av Yachtmastermodellen 116621 i stål och rosé- Som jag rekommenderar fler att slänga ett öga på.

Hoppas att paketöppningen var till belåtenhet :)

Nu kommer det ett gäng bilder på skönheten.

IMG_8572 2.JPG


IMG_8574.JPG


IMG_8567.JPG


IMG_8568.JPG


IMG_8582.JPG


IMG_8589.JPG


IMG_8598.JPG


IMG_8601.JPG


IMG_8608.JPG


IMG_8617.JPG


IMG_8631.JPG


IMG_8636.JPG


IMG_8637.JPG


IMG_8638.JPG


IMG_8642.JPG
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Mkt mkt trevlig klocka, Rolex bästa release sedan 1680/8......och det var länge sedan.........lyfter på hatten....
 
Topp