• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning, var det någon som sa; NOS, ( New Old Stock ) ellé!

N.Bathes

Cartier
Vi börjar med lite bilder för att få upp stämningen.
DSC_6659.JPG
DSC_6663.JPG
DSC_16.jpg
DSC_6664.JPG
DSC_6666.JPG


Då jag är något av en samlare, det kan jag nog erkänna bara så där, jag samlar på det mesta, allt från seriealbum, serietidningar, Ericsson mobiler, Modellbilar, fina snäckor, knivar, kepsar, DVD, Kokböcker, apor osv, men vänta fan, jag samlar ju på klockor också! Och för mig så är det viktigt med skicket, tillbehören etc när det kommer till klockor.

Som ett lite exempel så köpte jag på mig tre SUBMARINERS 16610 innan jag träffade rätt, i alla fall nästan, där känns det som att jag kan hitta ett roligare exemplar tror jag innan jag kan finna lite ro. Nu har jag iof funderat på att eventuellt göra mig av med denna, och istället införskaffa mig en 1680 i väldans bra skick, måste vara fullset så klart, och det innebär att den har alla böcker, både ytter och inner box, kalender, cert, certhållare, översättningsbok och båda brickorna, dom är iof bonus för att det är sällan sådana följer med klockan.

Ett till litet exempel är, när det kommer till att hittat det man söker. För det var inte länge sedan, som jag hittade ett fantastiskt exemplar av en Fat Lady, den som är den finaly keepern, den köptes på höstens klockkvalle på kaplans auktioner. Men det sjuka är, eller rättare sagt det roliga är, beror nog på vem du frågar, men det tog mig även här tre Feta Damar för att hitta rätt, sa jag att det tog TRE Feta Damer innan jag äntligen blev helt nöjd både i hjärtat och i magen. Men det är värt det, det är ju det här som är så kul med klockor, oavsett om det är jätte dyra vintage klockor eller bara vanlig mellanmjölk och hitta det där exemplarer som man kan sitta och stirra sig blind på, bara för att man är så jävla sjukt nöjd.

Min Feta Dam Keeper med härligt gulnad index och gulnade visare, precis som det skall vara.
dsc_3760-jpg.218476


När det kommer till detta köp så var det inte ett planerat köp, det kan jag säga med en gång, men då den dök upp här på KLOCKSNACKS K&S så blev jag blixtförälskad, ja, det var banne mig kärlek vid första ögonblicket! Var svårt att slita ögonen ifrån klockan, och då den uppdaterades då och då med en Bump utan att bli såld så kände jag, men va fan Affe, om du inte slår till så kommer du att ångra dig längre fram här i livet och så måste vi se till att klockan stannar på KS. Så det var bara och slå till, visserligen så fick min vittavlade explorer 2a gå, men faktum är att det känns lite onödigt med att sitta på 2 av dessa utforskare, vill jag så är det bara att införskaffa sig en vit tavla på sikt så är problemet löst.

Så va är det för klocka vi snackar om här?! Nja...några av er har nog redan listat ut det, men för inte som gjort det eller inte bryr er så är det @leben s före detta 16570 i NOS ( Now Old Stock ) skick som jag köpt. Och jag är så jäkla GLAD, klockan är i ett fantastiskt skick, för både gåshud och rysningar på samma gång, Hehe. Så till er som bara tänkte att ni skulle slå till och köpa den så kan jag bara säga Nä, Nä, nä, nä ,nä, nääääääääää!
Gruv1.jpg


Som sagt var så älskar jag att hitta klockor i det där WOW skicket, för när man gör det så är det en fantastisk känsla som är svår att beskriva, ja, ni som inte flippar klockor som än annan byter kalsonger förstår nog.

Detaljer är en annan sak som jag är förtjust i, allt från tillbehören etc men även den lilla gröna Stickern/Hologramet som talar om referensen på klockan som satt på bakboetten på dom äldre generationerna av Rolex klockorna.

Några klockor i samlingen som har sin gröna sticker kvar.
dsc_2718-jpg.192467

dsc_1940-jpg.128297

dsc_1955-jpg.128295

dsc_1954-jpg.128294
dsc_1942-jpg.128291
dsc_kopia1976-jpg.128288


Kul läsning, kanske för den som vill.
https://klocksnack.se/threads/jag-är-en-fetischist-när-det-kommer-till-detaljer-på-klockor.37734/#post-868089

Stickern, hologramet bak på denna 16570 är inget undantag, kan inte mer än gå igång som bara FAN när jag ser detta, då den är i mint.
DSC_6667.JPG


Specifikationer.
Namn: Rolex Explorer II 16570, denna är en S-serie från 93 eller 94.
Kaliber: 3185.
Uppvridning: Automatiskt.
Boettdiameter: 40mm.
Tjocklek: 1.2mm
Boettmaterial: Stainless steel
Lås: Viklås.
Länk: Oyster
Urtavla: Svarta med index som börjar få en härlig nyans av gräddfärg, även visarna har samma färg.
Glas: Safirglas.
Komplikationer. GMT.
Vattentät: 100m/330 feet.

Är glad att jag slog till, och tack för en bra och smidig affär våran egen lilla speedoos @leben :p. Trots att denna klocka är i det GRYMA skicket " New Old Stock" så kommer den att användas som vanligt, att lägga den i något bankfack finns inte på kartan.

Nu till lite fler bilder.

Älskar när den lilla vita lappen sitter kvar som talar om referensnumret.
DSC_6665.JPG

image.jpeg


Gröna brickan och röda tagen, sweet!
DSC_6690.JPG
DSC_6688.JPG
DSC_6689.JPG


Härlig patina i tavlan och visare med sin gräddfärgade färg.
image.jpeg
DSC_6686.JPG
DSC_6672.JPG
DSC_6669.JPG


Boetten är bland det krispigaste jag sett och hållit i.

Kolla bevelzen, vad säger man, VÄRLDSKLASS!
DSC_6671.JPG
DSC_6670.JPG
DSC_6691.JPG
DSC_6692.JPG
DSC_6693.JPG
DSC_6694.JPG
DSC_6695.JPG


Tillbehören är också helt OK.

Tidsenlig kalender är nice.
DSC_6673.JPG
DSC_6676.JPG

Båda böckerna.
DSC_6677.JPG


Dock snackar vi om att LUMEN har försvunnit, " PERFEKT" !

Trots att jag belyst klockan för bara 5 sekunder sedan så lyser den inte ett skit :hungry:.
DSC_6717.JPG


Extra bild som blev cool, trots att den egentligen blev helt fucked up!
DSC_6684.JPG


Nu skall jag ta kväll och bara sitta och njuta med min nya utforskare!

God kväll aLLa Klocksnackare!

Mvh // Affe
Riktigt snygg & Cool!!!!
Grattis
Extra kul känsla första dagarna man har sin nya kompis med sig:)
 

007

Cartier
Grattis! F-n vad kul att den stannade "här". Samt hos någon som verkligen brinner för Rolex.:)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Vilken jäkla fin vintagesamling! Önskar jag också kunde ha koll på vintagemarknaden. Vill dock bara påpeka att det heter New Old Stock och inte Now Old Stock, men det är föredömligt att du skriver ut betydelsen sådär!
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Vi börjar med lite bilder för att få upp stämningen.
DSC_6659.JPG
DSC_6663.JPG
DSC_16.jpg
DSC_6664.JPG
DSC_6666.JPG


Då jag är något av en samlare, det kan jag nog erkänna bara så där, jag samlar på det mesta, allt från seriealbum, serietidningar, Ericsson mobiler, Modellbilar, fina snäckor, knivar, kepsar, DVD, Kokböcker, apor osv, men vänta fan, jag samlar ju på klockor också! Och för mig så är det viktigt med skicket, tillbehören etc när det kommer till klockor.

Som ett lite exempel så köpte jag på mig tre SUBMARINERS 16610 innan jag träffade rätt, i alla fall nästan, där känns det som att jag kan hitta ett roligare exemplar tror jag innan jag kan finna lite ro. Nu har jag iof funderat på att eventuellt göra mig av med denna, och istället införskaffa mig en 1680 i väldans bra skick, måste vara fullset så klart, och det innebär att den har alla böcker, både ytter och inner box, kalender, cert, certhållare, översättningsbok och båda brickorna, dom är iof bonus för att det är sällan sådana följer med klockan.

Ett till litet exempel är, när det kommer till att hittat det man söker. För det var inte länge sedan, som jag hittade ett fantastiskt exemplar av en Fat Lady, den som är den finaly keepern, den köptes på höstens klockkvalle på kaplans auktioner. Men det sjuka är, eller rättare sagt det roliga är, beror nog på vem du frågar, men det tog mig även här tre Feta Damar för att hitta rätt, sa jag att det tog TRE Feta Damer innan jag äntligen blev helt nöjd både i hjärtat och i magen. Men det är värt det, det är ju det här som är så kul med klockor, oavsett om det är jätte dyra vintage klockor eller bara vanlig mellanmjölk och hitta det där exemplarer som man kan sitta och stirra sig blind på, bara för att man är så jävla sjukt nöjd.

Min Feta Dam Keeper med härligt gulnad index och gulnade visare, precis som det skall vara.
dsc_3760-jpg.218476


När det kommer till detta köp så var det inte ett planerat köp, det kan jag säga med en gång, men då den dök upp här på KLOCKSNACKS K&S så blev jag blixtförälskad, ja, det var banne mig kärlek vid första ögonblicket! Var svårt att slita ögonen ifrån klockan, och då den uppdaterades då och då med en Bump utan att bli såld så kände jag, men va fan Affe, om du inte slår till så kommer du att ångra dig längre fram här i livet och så måste vi se till att klockan stannar på KS. Så det var bara och slå till, visserligen så fick min vittavlade explorer 2a gå, men faktum är att det känns lite onödigt med att sitta på 2 av dessa utforskare, vill jag så är det bara att införskaffa sig en vit tavla på sikt så är problemet löst.

Så va är det för klocka vi snackar om här?! Nja...några av er har nog redan listat ut det, men för inte som gjort det eller inte bryr er så är det @leben s före detta 16570 i NOS ( Now Old Stock ) skick som jag köpt. Och jag är så jäkla GLAD, klockan är i ett fantastiskt skick, för både gåshud och rysningar på samma gång, Hehe. Så till er som bara tänkte att ni skulle slå till och köpa den så kan jag bara säga Nä, Nä, nä, nä ,nä, nääääääääää!
Gruv1.jpg


Som sagt var så älskar jag att hitta klockor i det där WOW skicket, för när man gör det så är det en fantastisk känsla som är svår att beskriva, ja, ni som inte flippar klockor som än annan byter kalsonger förstår nog.

Detaljer är en annan sak som jag är förtjust i, allt från tillbehören etc men även den lilla gröna Stickern/Hologramet som talar om referensen på klockan som satt på bakboetten på dom äldre generationerna av Rolex klockorna.

Några klockor i samlingen som har sin gröna sticker kvar.
dsc_2718-jpg.192467

dsc_1940-jpg.128297

dsc_1955-jpg.128295

dsc_1954-jpg.128294
dsc_1942-jpg.128291
dsc_kopia1976-jpg.128288


Kul läsning, kanske för den som vill.
https://klocksnack.se/threads/jag-är-en-fetischist-när-det-kommer-till-detaljer-på-klockor.37734/#post-868089

Stickern, hologramet bak på denna 16570 är inget undantag, kan inte mer än gå igång som bara FAN när jag ser detta, då den är i mint.
DSC_6667.JPG


Specifikationer.
Namn: Rolex Explorer II 16570, denna är en S-serie från 93 eller 94.
Kaliber: 3185.
Uppvridning: Automatiskt.
Boettdiameter: 40mm.
Tjocklek: 1.2mm
Boettmaterial: Stainless steel
Lås: Viklås.
Länk: Oyster
Urtavla: Svarta med index som börjar få en härlig nyans av gräddfärg, även visarna har samma färg.
Glas: Safirglas.
Komplikationer. GMT.
Vattentät: 100m/330 feet.

Är glad att jag slog till, och tack för en bra och smidig affär våran egen lilla speedoos @leben :p. Trots att denna klocka är i det GRYMA skicket " New Old Stock" så kommer den att användas som vanligt, att lägga den i något bankfack finns inte på kartan.

Nu till lite fler bilder.

Älskar när den lilla vita lappen sitter kvar som talar om referensnumret.
DSC_6665.JPG

image.jpeg


Gröna brickan och röda tagen, sweet!
DSC_6690.JPG
DSC_6688.JPG
DSC_6689.JPG


Härlig patina i tavlan och visare med sin gräddfärgade färg.
image.jpeg
DSC_6686.JPG
DSC_6672.JPG
DSC_6669.JPG


Boetten är bland det krispigaste jag sett och hållit i.

Kolla bevelzen, vad säger man, VÄRLDSKLASS!
DSC_6671.JPG
DSC_6670.JPG
DSC_6691.JPG
DSC_6692.JPG
DSC_6693.JPG
DSC_6694.JPG
DSC_6695.JPG


Tillbehören är också helt OK.

Tidsenlig kalender är nice.
DSC_6673.JPG
DSC_6676.JPG

Båda böckerna.
DSC_6677.JPG


Dock snackar vi om att LUMEN har försvunnit, " PERFEKT" !

Trots att jag belyst klockan för bara 5 sekunder sedan så lyser den inte ett skit :hungry:.
DSC_6717.JPG


Extra bild som blev cool, trots att den egentligen blev helt fucked up!
DSC_6684.JPG


Nu skall jag ta kväll och bara sitta och njuta med min nya utforskare!

God kväll aLLa Klocksnackare!

Mvh // Affe

Fantastisk känsla! Grattis.
 

Knypplarn

Cartier
Den är grym. Grattis

Jag var nära att skicka PM till Leben. Men alla förbannade utgifter för huset fick mig att tänka om. Typ gräsmatta eller Rolex, altan eller Rolex, marksten eller Rolex, häck eller Rolex, murar eller Rolex, garage eller Rolex.... you get the point :D
Rolex så klart.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Stort grattis!!
(Denna klockan har legat i mitt bankfack en längre tid...)
Skönt att den kommer till andvänning ;)

Apropå patina på exp2, här är min "opolerade" vita som jag har kvar... :)

image.jpeg

Mvh
Micke

Grym patina på den tavlan, Hehe, ja klockor skall användas och inte ligga i ett bankfack :D!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Grattis! Ser vass ut ;) En fråga bara... Fungerar dina gröna stickers som någon form av indikator på hur mycket du burit respektive klocka?

Tack! Hehe...den är så ruggigt vass så jag skar mig i fingret av på dom skarpa kanterna :D, Nja, svaret är både ja och nej, det indikerar väl mest hur lite den har blivit buren innan jag köpte den, sen är det ju en kul detalj att den sitter kvar, dock går det att fuska lite, är bara att sätta dit en tejp som skyddar stickern!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Vilken jäkla fin vintagesamling! Önskar jag också kunde ha koll på vintagemarknaden. Vill dock bara påpeka att det heter New Old Stock och inte Now Old Stock, men det är föredömligt att du skriver ut betydelsen sådär!

Hehe...sedär ja, en liten felstavning, jaja, sånt händer när man är exalterad som jag var igår....
 

kalufsen

Panerai
Vi börjar med lite bilder för att få upp stämningen.
DSC_6659.JPG
DSC_6663.JPG
DSC_16.jpg
DSC_6664.JPG
DSC_6666.JPG


Då jag är något av en samlare, det kan jag nog erkänna bara så där, jag samlar på det mesta, allt från seriealbum, serietidningar, Ericsson mobiler, Modellbilar, fina snäckor, knivar, kepsar, DVD, Kokböcker, apor osv, men vänta fan, jag samlar ju på klockor också! Och för mig så är det viktigt med skicket, tillbehören etc när det kommer till klockor.

Som ett lite exempel så köpte jag på mig tre SUBMARINERS 16610 innan jag träffade rätt, i alla fall nästan, där känns det som att jag kan hitta ett roligare exemplar tror jag innan jag kan finna lite ro. Nu har jag iof funderat på att eventuellt göra mig av med denna, och istället införskaffa mig en 1680 i väldans bra skick, måste vara fullset så klart, och det innebär att den har alla böcker, både ytter och inner box, kalender, cert, certhållare, översättningsbok och båda brickorna, dom är iof bonus för att det är sällan sådana följer med klockan.

Ett till litet exempel är, när det kommer till att hittat det man söker. För det var inte länge sedan, som jag hittade ett fantastiskt exemplar av en Fat Lady, den som är den finaly keepern, den köptes på höstens klockkvalle på kaplans auktioner. Men det sjuka är, eller rättare sagt det roliga är, beror nog på vem du frågar, men det tog mig även här tre Feta Damar för att hitta rätt, sa jag att det tog TRE Feta Damer innan jag äntligen blev helt nöjd både i hjärtat och i magen. Men det är värt det, det är ju det här som är så kul med klockor, oavsett om det är jätte dyra vintage klockor eller bara vanlig mellanmjölk och hitta det där exemplarer som man kan sitta och stirra sig blind på, bara för att man är så jävla sjukt nöjd.

Min Feta Dam Keeper med härligt gulnad index och gulnade visare, precis som det skall vara.
dsc_3760-jpg.218476


När det kommer till detta köp så var det inte ett planerat köp, det kan jag säga med en gång, men då den dök upp här på KLOCKSNACKS K&S så blev jag blixtförälskad, ja, det var banne mig kärlek vid första ögonblicket! Var svårt att slita ögonen ifrån klockan, och då den uppdaterades då och då med en Bump utan att bli såld så kände jag, men va fan Affe, om du inte slår till så kommer du att ångra dig längre fram här i livet och så måste vi se till att klockan stannar på KS. Så det var bara och slå till, visserligen så fick min vittavlade explorer 2a gå, men faktum är att det känns lite onödigt med att sitta på 2 av dessa utforskare, vill jag så är det bara att införskaffa sig en vit tavla på sikt så är problemet löst.

Så va är det för klocka vi snackar om här?! Nja...några av er har nog redan listat ut det, men för inte som gjort det eller inte bryr er så är det @leben s före detta 16570 i NOS ( Now Old Stock ) skick som jag köpt. Och jag är så jäkla GLAD, klockan är i ett fantastiskt skick, för både gåshud och rysningar på samma gång, Hehe. Så till er som bara tänkte att ni skulle slå till och köpa den så kan jag bara säga Nä, Nä, nä, nä ,nä, nääääääääää!
Gruv1.jpg


Som sagt var så älskar jag att hitta klockor i det där WOW skicket, för när man gör det så är det en fantastisk känsla som är svår att beskriva, ja, ni som inte flippar klockor som än annan byter kalsonger förstår nog.

Detaljer är en annan sak som jag är förtjust i, allt från tillbehören etc men även den lilla gröna Stickern/Hologramet som talar om referensen på klockan som satt på bakboetten på dom äldre generationerna av Rolex klockorna.

Några klockor i samlingen som har sin gröna sticker kvar.
dsc_2718-jpg.192467

dsc_1940-jpg.128297

dsc_1955-jpg.128295

dsc_1954-jpg.128294
dsc_1942-jpg.128291
dsc_kopia1976-jpg.128288


Kul läsning, kanske för den som vill.
https://klocksnack.se/threads/jag-är-en-fetischist-när-det-kommer-till-detaljer-på-klockor.37734/#post-868089

Stickern, hologramet bak på denna 16570 är inget undantag, kan inte mer än gå igång som bara FAN när jag ser detta, då den är i mint.
DSC_6667.JPG


Specifikationer.
Namn: Rolex Explorer II 16570, denna är en S-serie från 93 eller 94.
Kaliber: 3185.
Uppvridning: Automatiskt.
Boettdiameter: 40mm.
Tjocklek: 1.2mm
Boettmaterial: Stainless steel
Lås: Viklås.
Länk: Oyster
Urtavla: Svarta med index som börjar få en härlig nyans av gräddfärg, även visarna har samma färg.
Glas: Safirglas.
Komplikationer. GMT.
Vattentät: 100m/330 feet.

Är glad att jag slog till, och tack för en bra och smidig affär våran egen lilla speedoos @leben :p. Trots att denna klocka är i det GRYMA skicket " New Old Stock" så kommer den att användas som vanligt, att lägga den i något bankfack finns inte på kartan.

Nu till lite fler bilder.

Älskar när den lilla vita lappen sitter kvar som talar om referensnumret.
DSC_6665.JPG

image.jpeg


Gröna brickan och röda tagen, sweet!
DSC_6690.JPG
DSC_6688.JPG
DSC_6689.JPG


Härlig patina i tavlan och visare med sin gräddfärgade färg.
image.jpeg
DSC_6686.JPG
DSC_6672.JPG
DSC_6669.JPG


Boetten är bland det krispigaste jag sett och hållit i.

Kolla bevelzen, vad säger man, VÄRLDSKLASS!
DSC_6671.JPG
DSC_6670.JPG
DSC_6691.JPG
DSC_6692.JPG
DSC_6693.JPG
DSC_6694.JPG
DSC_6695.JPG


Tillbehören är också helt OK.

Tidsenlig kalender är nice.
DSC_6673.JPG
DSC_6676.JPG

Båda böckerna.
DSC_6677.JPG


Dock snackar vi om att LUMEN har försvunnit, " PERFEKT" !

Trots att jag belyst klockan för bara 5 sekunder sedan så lyser den inte ett skit :hungry:.
DSC_6717.JPG


Extra bild som blev cool, trots att den egentligen blev helt fucked up!
DSC_6684.JPG


Nu skall jag ta kväll och bara sitta och njuta med min nya utforskare!

God kväll aLLa Klocksnackare!

Mvh // Affe
Grattis! Superfin!
 

Simpatico

Rolex
Stort grattis och det var ju helt rätt person som fångade hem den.
Som klippt och skuren för dig ju.
Vårda den väl och den kommer få ett långt och fint liv. Vilket jag är helt säker på att den kommer få.
 
Topp