• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning, vintage! *Bildtung*

mega

Rolex
Asläcker! Grymma bilder också. Jag tycker det är jobbigt med såna här trådar, jag får griller i huvudet... ebay here I come...
Är modellen vattentät ?
Jag är riktigt svag för klockor som man kan vrida innerringar på.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Grattis till en fantastisk klocka i, vad som ser ut att vara ett fantastiskt skick! Jag är också nyfiken på hur den känns på armen. Är den topptung?
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Löjligt cool den där @Donkii :) och den ser ut att vara i grymt skick. Stort stort grattis! Hu upplever du att bära den jämfört med ploppen?
De bär helt olika skulle jag säga. Båda är ju i princip platta undertill men de är väldigt balanserade skulle jag säga. 911an är däremot något större och knöligare så skulle jag rekommendera en Flightmaster så är det 910an just för hur den bär.

Satan! Riktigt cool pjäs. Ruskigt bra bilder.
Jag önskar att jag kunde bära en dylik. Dessvärre ser jag löjlig ut med den typen av klockor. Med de är inte mindre fina och fräna för det.
Ser ingen anledning till att du inte skulle kunna det :) Jag har taniga armar och det är absolut inga problem, bara att prova :)

Fränt! Grattis @Donkii
Trevlig duo!
Tycker ändå Omega är lite på väg att hitta tillbaka något i den gamla designen/ retro looken med Globemaster kollektionen som dyker upp i slutet av året början av 2016.
Ja du kanske har rätt, men jag tycker nog att man tappat spåret och det kommer trots allt att bli svårt att hitta tillbaka, men jag hoppas jag har fel :)

Gillar när du köper bilder! Grymma bilder. :)
Köper? :) haha
Den coolaste klockan någonsin om du frågar mig. Stort grattis!

Lite tiläggsinformation: klockan kom med fyra olika referenser - 145.013, 145.026, 145.036 samt den i 18K. Skillnaden mellan 145.026 och 145.036 är att den senare klarar högre tryck och på så sätt minskar risken för att glaset "poppar" av i kabinen. Den kom med visare i gul eller orange där de gula enbart såldes till piloter då det skulle vara lättare att urskilja mot den ofta röda visarna inne i planet.

Den allra första klockorna hade dessutom de så kallade single color pushers, dvs kronografknappar med enbart en färg. Dessa knappar är dock ovanliga idag då de genom åren bytts ut. De allra första tavlorna hade heller inga prickar klockan 12 utan enbart ett streck. Intressant nog valde Omega att använda denna tavla på bilderna på alla boxar, även när modellen bytt tavla senare.

18K-varianten kom i 200 exemplar där de 20 första även kom med bracelet. Den första såldes till Jordaniens kung och många har genom åren smälts ner

Jag har sett reklamaffischer från -77 där flightmastern är med.
Tack för info updaten! :) Läste en del om detta också men pallade inte att kleta in allt i öppningen från mobilen. Visste dock inte det där med gula visare till piloterna, bra att veta :) Läste att siffran på 200 inte var bekräftad nånstans, utan att det kunde vara upp mot 300st tillverkade.
omega-flightm-yg-z.jpg


Asläcker! Grymma bilder också. Jag tycker det är jobbigt med såna här trådar, jag får griller i huvudet... ebay here I come...
Är modellen vattentät ?
Jag är riktigt svag för klockor som man kan vrida innerringar på.
60m och min klarade provtryck till 100m :)

Grattis till en fantastisk klocka i, vad som ser ut att vara ett fantastiskt skick! Jag är också nyfiken på hur den känns på armen. Är den topptung?
Vad ska vi jämföra med? :) Upplever faktiskt att mycket har med länken att göra. Har ett gummi som är relativt oflexit och då sitter den som gjutet. Däremot på länken som börjar bli lite rasslig så vill den gärna dra sig lite åt klockan 12 så att säga, men jag måste säga att jag är överraskad över hur bra den sitter. 139g gram är trots allt inte en "vanlig" klocka :)
 

fc2

Rolex
Tack för info updaten! :) Läste en del om detta också men pallade inte att kleta in allt i öppningen från mobilen. Visste dock inte det där med gula visare till piloterna, bra att veta :) Läste att siffran på 200 inte var bekräftad nånstans, utan att det kunde vara upp mot 300st tillverkade.
omega-flightm-yg-z.jpg

Intressant. Alltid läst 200 samt att flertalet blivit nedsmälta. Något som däremot jag inte förstått är varför de trots allt kommer upp till försäljning så pass ofta men det kanske förklaras av högre produktionssiffror. Lite som Speedmaster 125; 2000 tillverkade enligt Omega men väldigt många på beg. marknaden vilket fått många att undra över dessa 2000...
 

fc2

Rolex
En annan sak som kan vara bra att veta är att i övergångsperioden från 145.013 till 145.026 så fick vissa 145.013: or bakstycken markerade med 145.026.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
En annan sak som kan vara bra att veta är att i övergångsperioden från 145.013 till 145.026 så fick vissa 145.013: or bakstycken markerade med 145.026.
Lite sådär är det ju med de flesta märkena från denna tid, Heuer blandade hej vilt, hos Rolex så kan man ha både det ena och det andra och ja, ingen har egentligen någon vidare koll, man vet bara att det är så liksom :)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
ja, hur ska man sammanfatta det här... Grym klocka, kvalitetspost och kanske de läckraste bilderna jag sett på en flightmaster! Stort grattis! :)
 

frere

Audemars
2-Faktor
Vad ska vi jämföra med? :) Upplever faktiskt att mycket har med länken att göra. Har ett gummi som är relativt oflexit och då sitter den som gjutet. Däremot på länken som börjar bli lite rasslig så vill den gärna dra sig lite åt klockan 12 så att säga, men jag måste säga att jag är överraskad över hur bra den sitter. 139g gram är trots allt inte en "vanlig" klocka :)
Har du mesh till ploprofen? Har sett nån bild med flighmaster på mesh och vill minnas att det också såg grymt ut. Som sagt, det är en sjukt bra duo du har där, båda står högt på önskelistan!

Hur upplever du sju till synes stillastående visare förresten (för visst rör sig ingen märkbart om inte kronografen är igång?), tänker att de skulle kunna ge ett lite "statiskt" intryck?
 
Topp