• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning x 2 på bortaplan

M021

Rolex
2-Faktor
Trots ett antal klockköp så är det äntligen dags för min första officiella paketöppning!
Men innan bilderna kommer drar jag lite kuriosa, tänkte vi kör all in denna gång,

Köpte min första Vintage klocka för ett par månader sedan, sedan dess har jag varit ganska passiv, ni som sett mina postar senaste månaderna har sett frågeställningar kring allt från AP, Rolex och Patek. Senaste tiden blev det mer och mer fokus på att hitta en "Graal", men det har inte klickat till 110% med allt taget i åtanke då priset är något som gör att man tänker en extra gång.

Så när jag insåg att det inte blev som jag tänkt med graalen blev det ett spontan köp, en modell som jag trots allt fnulat på ett tag till och från , fick även bra referenser från bra folk här på forumet. Passande nog hade jag min resa bokad till svärföräldrarna i Orlando där även klockan fanns, så idag bar det av.

Började med ett litet brainstorm inlägg här på forumet innan det bar iväg,

FDfzgQd.jpg


Sen bar det av, körde en passande snapshot såhär i klockkretsar längs vägen,

k7tga1E.jpg


Efter en trevlig pratstund på Panera bread fick jag min Target påse med en brun låda i, diskret, på gränsen, eller nej, under gränsen - Lite Lidl kasse på Rob E Känsla.
Som nämnt i frågeställningen på forumet ett par timmar innan hade jag planerade besök i ett par butiker varav dessa två, Hublot och Omega var första stoppen,
Här med den fantastiska Target påsen.

B5G9uMi.jpg


Hublot imponerade inte ett dugg på mig, tjejen däremot kikade en 39mm ice Bang, så länge det skapas klockintresse tänkte jag...

In på Omega för att dra en ren chansning ang boken "À journey through time" som hittills varit väldigt svårfångad. Frågar, "I'm looking for the book, a journey through time" do you have that here? Expediten säger "yes, one copy, had a guy who order it but didn't wanted it so I have one piece". Jag hör mig själv svara i falset och ovanligt hög tonsatt "really!?".

Så med en överprisad bok och en Target kasse bar det av hemåt, väl framme, först upp en välinslagen bok i massa härlig bubbel plast. Riktig glad att ha denna bok, har jagat den sedan jag köpte min första och enda Omega vintage,

vJFAAx5.jpg


wkKE6IA.jpg


t2NDUTg.jpg


Sedan, en brun låda,

GZxs5Ub.jpg


Blå låda,

f8tN4SX.jpg


Trälåda, ni börjar ana..?

5oTRGsz.jpg


b6M66q7.jpg


Panerai, av alla tillverkare jag luftat i diverse ädel metaller Panerai?

q6E9wnq.jpg


Javisst, en Panerai Radomir Black Seal 292,
Och ja, endast ett moddat ETA, har dock kikat på denna parallellt med 384 men denna tavla kändes renare och tillräcklig, synd på datumet men denna kommer passa bra in som komplement tills det,blir dags för gralen!
Såhär långt väldigt nöjd, känns som sagt som ett väldigt bra komplement då utförandet och kulören är av det mer "udda" hållet sett,

Ii7phBj.jpg


Wristshots

ObYGj61.jpg


Ffd6DdS.jpg


Det var det, no more paketöppningsoskuld,
 
Topp