• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning x 2

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Det kom 2 paket igår...



Ett tunt vitt...



...och ett lite tjockare grönt...



Vi börjar med det vita, men där kan det väl inte rymmas en klocka... :(



Men jippi :grumpy: en sån där bagagerem, vad f-n ska jag med en sån till? De passar ju bara på en beater, om ens det IMHO...



...och jag har ju ingen beater längre :facepalm: , om inte det gröna...



Puh... något klockliknande i alla fall...



Men min handled klarar ju inte av såna där stora bjässar, max 41,5 mm, har jag ju kommit fram till :banghead:



Ånej, nu anar jag vad det är. Har ju redan haft 6-7 liknande i min ägo tidigare. Hur tänkte jag nu :clown:



Tada! Ytterligare en gammal Citizen Aqualand. En aqualand, fast stålfärgad med gulddetaljer, var faktisk bland det allra första klockorna jag köpte, via TTT, för ca 3 år sedan, då galenskapen precis hade tagit fart. Tror närmare bestämt att det var från Jokkmokkswe. (Hade i och för sig även en analog Promaster aqualand, innan min första automatare (vittavlad SMP) inhandlades, back in the Days, typ 13 år sen...) Hursomhelst.. De har ju allt, dykare, vridring, alarm, datum, tidtagning, möjlighet till två tidszoner mm :) Enda nackdelen är väl att den är så gammal, att lumetiden inte är mycket att hänga i julgranen, och att den orangea minutvisaren inte längre är orange, om den ens varit det, men man kan ju inte få allt...



Jag har ju varit ute efter en kronograf, men samtidigt velat ha en svart dinka. Efter en hel del letande, och lite snabba utvärderingar, samt en omstrukturering i lådan, så blev denna "Enzo" det lite slumpartade, men ändå givna valet, och kanske den enda modell som egentligen är värd att nämna, när man snackar PVD ;) Gillar verkligen den matta, nästan gråa, skrovliga finishen. Så stort tack Ploprof för en mycket trevlig och smidig affär! Om någon här vet med sig att Du haft just denna, så får ni gärna slänga iväg ett PM, då det alltid är lite kul att veta lite om historiken.



Ska slänga på zulut, med förhoppning om att sommaren håller i sig ett tag till :)



...men först wristshot. Har som sagt haft 6-7 Promasters/Aqualands tidigare, men denna är nog här för att stanna :)

 

acce1999

Patek
2-Faktor
Jamen det där var ju en lagom bildtråd så här på förmiddagen, när man tar en paus från telefonerande och mailande!

Så till den viktiga frågan: Kommer den att komma till användning, som dykverktyg?

A
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Jamen det där var ju en lagom bildtråd så här på förmiddagen, när man tar en paus från telefonerande och mailande!

Så till den viktiga frågan: Kommer den att komma till användning, som dykverktyg?

A
Ja, visst var det :) Självklart, och då snackar vi kollapsande asiat, hyperventilering och fridykning á la "Le grand bleu" ;)
 
Topp