• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning!

easy rider

Brüno
2-Faktor
Då var det dags igen. Efter en lång väntan över helgen så visade postens spårningssida att paketet anlänt till utlämningsstället. Avin orkar man ju inte vänta på, så iväg med mobilen och id i högsta hugg.

Väl hemma:

IMG_2480.jpg



IMG_2484.jpg


Nu blev alternativen för vad det kan vara betydligt mindre, men ändå finns kanske en viss spänning kvar för er läsare

IMG_2486.jpg


Loppisfyndet, en gammal rakkniv, fick agera bubbelplastsprättare.

IMG_2488.jpg


Ja, nu kan ju alla läskunniga konstatera vad det handlar om

IMG_2490.jpg


TADAAA, en 14060, 91a, i kanonskick.
Detta är min första Rolex, och ja, det känns att den är ett riktigt hantverk. Den känns otrolig välbyggd och jag gillar verkligen symmetrin och den "rena" tavlan, när datumet är borta.

Den kom utan länk, men det ska införskaffas. Tills dess får den sitta på något av mina hemmagjorda band. Vilket tycker ni passar bäst?


Ett stort tack till Fernando (SWECO) för en väldigt smidig affär, och för att klockan var som utlovat.

Lite avslutande bilder:

IMG_2495.jpg


IMG_2497.jpg


IMG_2498.jpg


IMG_2499.jpg


IMG_2496.jpg
 
  • Like
Reactions: Wi

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Gratulerar!

En sån där ska jag också ha nån gång. Var sugen på just den där men det tog emot eftersom det var utan länk. Nu ångrar jag mig. :cry: :D
 

Obeedoobe

Friends of KS
Härligt! En mycket trevlig klocka. Den dagen det blir dags för en Rolex blir det en 14060 eller en 14060m men då
pre 2007. Vill ha urtavlan så kladdfri som möjlig :D .
Grattis till ett fint köp!

Mvh
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Det är första Rollen, så känns stort :D

Angående Nato så har jag både bond och i svart och prövar mig fram vad som känns rätt. Länk är ett måste, ska bara reparera budgeten lite ;)
 
  • Like
Reactions: Wi
Topp