• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

*Paketöppning!

Simich162

Breitling
(Insert pictures of watch here)

Nej, det är inget fel på er webbläsare eller dator. Bara en man som fortfarande väntar på sin klocka och hade hoppats att få dela med sig av sin lycka i form av en paketöppning till några likasinnade.

Så sorry för vilseledning. Men en paketöppning kommer – var så säkra. Men först lite bakgrundsinformation (i väntan på…).

Mitt klockintresse började på allvar för ett par år sedan, och som många andra hamnade jag sedemera här för att få lite vettiga tips och lära mig lite mer inför ett påtänkt stundande köp av min ”första riktigt klocka”. Klockan jag var sugen på mer än något annat då, var en TT Submariner 16613. Men av någon okänd anledning slog jag aldrig till, trots alla goda råd. Jag fick väl beslutsångest, var inte helt hundra på modellen osv, och sedan dog mitt klockintresse av.

Men för ett litet tag sedan väcktes det till liv igen, och jag hittade även tillbaks hit. Jag hade nämligen fått upp ögonen för en ny klocka, och vipps så var man nere i träsket igen. Men den här gången kändes det mer rätt på något vis. Jag kunde liksom inte sluta tänka på klockan. Kunde sitta hur länge som helst och bara titta på bilder på klockan, och till slut blev suget för stort! Jag bara måste ha den, tänkte jag för mig själv. Så nästa dag tog jag mig till närmsta Rolex AD och slog till på klockan!

Problemet var bara att de inte hade den på lager, så den var tvungen att beställas. Ett par veckor skulle det ta så skulle jag ha den sedan! ”Vi ringer så fort den kommit in!” sade dom. Så det var bara att tålmodigt vänta… Men efter att det gått drygt 1,5 v. över tiden utan ett samtal, sprang jag förbi butiken i går på lunchen för att vänligt höra mig för efter klockan. Nu var det tydligen så att det råder stor efterfrågan på sportrollar pga fördelaktig euro osv i Europa. Så Rolex i Schweiz hade svårt att keep up. Så tyvärr skulle det dröja minst 2-3 veckor till innan jag har min nya ögonsten runt handleden. Det var iaf förklaringen jag fick. Lite irriterad måste jag ändå erkänna att jag är på personalen i butiken, som jag tycker iaf kunde ha ringt och meddelat varför klockan dröjer. Men men… den som väntar på nåt gott antar jag.

Hur som, to be continued… med en ordentlig paketöppning givetvis!

Någon som har lust att gissa vad det är för klocka, eller snarare vilken modell så länge? :)
 

Kairo

Panerai
Snacka om clickbaiting. Nej jag har ingen lust att gissa på vilken klocka du får in om en månad. Suck.
 

Randel

Cartier
Tråden blir nog låst snart, ta en titt på reglerna för paketöppningstrådar så slipper du det igen i framtiden ;)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Nya Rolex Yacht Master är vad du har köpt så klart! Allt annat vore kriminellt i dessa dagar :D, M, keý! Ser vi framemot en paketöppning inom en snar framtid @Simich162 .

Rolex-Oyster-Perpetual-Yacht-Master-116655-1.jpg
 
Senast ändrad:
Topp