• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning!!!

Från Tyskland ända upp till Norrlands inland!


Vad kan detta vara? Proportionerna på lådan ser misstänksamt välbekanta ut... :woot:




Detta har vi alla (dom flesta) sett flera gånger... Så inget nytt här inte.




Nu närmar det sig.









Yes!!! :woot:


Lite kort info,

Milgauss tillverkades som ni säkert alla vet för människor som vistas intill magnetfält, gärna kraftiga sådana.
Undertecknad arbetar som av en händelse med elproduktion, och jag vistas dagligen i anläggningar med kraftiga magnetfält. Jag arbetar ofta med såväl 130kV som 400kV (den högsta spänningen vi har i komersiell drift i Sverige). Så detta kändes mycket passande. :)

Wrist shot kommer ikväll då jag håller på att justera länken ATM.

Jämförelsevis gentemot min tidigare 14060 kan sägas att klockan känns större, trots att jag hade trott att den skulle kännas mindre iom avsaknad av kronskydd. Den är något högre rent konstruktionsmässigt, så det kan nog bidra till känslan av en större klocka.

Vad tycker ni?
 

KalleKnuda

Cartier
Fba4tC0.jpg

GRATTIS! :eek:
 

jabla

Sarlacc
Grattis! ser ut som milgaussen är på väg om pepsi GMT:n som årets sommarklocka :)
Provade en själv i vintras och håller med om att den känns högre på handleden än tex min GMT.
 

DrDre

Patek
Grattis!

Som nybliven ägare vill man väl veta så mkt som möjligt om nyförvärvet. Här kommer en artikel från Vanity Fair:





Här ser man varifrån den lite ovanliga blixtvisaren kommer.



Å va' fan, när man ändå har photobucket öppet så kastar jag in en bild på andra generationens Milgauss och en bild på min egen.



 
Grattis!

Som nybliven ägare vill man väl veta så mkt som möjligt om nyförvärvet. Här kommer en artikel från Vanity Fair:





Här ser man varifrån den lite ovanliga blixtvisaren kommer.



Å va' fan, när man ändå har photobucket öppet så kastar jag in en bild på andra generationens Milgauss och en bild på min egen.



Wow!

Tack så hemskt mycket för den infon!
En del hade jag sett sedan innan, men en hel del ny rolig information! :)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Fan vad kul! Stort grattis... Sen att du kommer använda klockan för sitt riktiga ändamål är ju ett stort plus!!
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Vi är ett gäng nu med vita Milgauss!


e9unumuq.jpg
 
Topp