• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning!

Rber

Audemars
2-Faktor
Då var det dags för en ny klocka till samlingen. Eftersom jag håller mig i prisklassen Seiko så kan man unna sig lite oftare! Tredje uret på knappt två månader nu.

Även idag satte jag mig i bilen för att hämta direkt hos säljaren. Mot Alingsås!


Träffar säljaren och synar klockan. Vi pratade mer om bilar än klockor eftersom min S60 bestämde sig för att klappa ihop totalt i helgen. Jag packade ned klockan i lådan igen för att dra ut på det under resan hem, - även kallat självdisciplin!

Prospex! Innerkartong.


Då ska vi se... En SBDC001 a.k.a en svart Sumo!


Wristshot.


Relativt stor med sina 44mm, men luggarnas välvda form gör att den sitter grymt även på mina taniga armar. Den nedsänkta vridringen ger ett smidigt intryck och är riktigt snyggt.

Finns en del åsikter om den "smala" länken, personligen diggar jag det, även om det hade kunnat vara fett och fläskigt (på ett bra sätt) med 22mm mellan luggarna.


Jag har redan bestämt mig för att göra som Yonsson och skaffa ett Retro Rubber. Äger inget nato, men är tveksam till hur det skulle se ut med luggarnas storlek och utseende? Någon som provat eller sett bilder?

Detta är min första begagnade klocka som faktiskt är använd av tidigare ägare och jag vet inte om jag gillar det. Jag har inget emot desk-dives eller någon ytlig repa på bandhornet, men jag vill ju göra dom själv! Jag får väl se det som om att jag sparade 1500:- på att låta någon göra de första märkena, för fler lär det bli.

Nog om detta. Skål!
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1351019240.250236.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1351019240.250236.jpg
    78 KB · Visningar: 743
  • ImageUploadedByTapatalk1351019645.536044.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1351019645.536044.jpg
    66.5 KB · Visningar: 733
  • ImageUploadedByTapatalk1351019726.822165.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1351019726.822165.jpg
    96.8 KB · Visningar: 730
  • ImageUploadedByTapatalk1351019772.677827.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1351019772.677827.jpg
    110.5 KB · Visningar: 733
  • ImageUploadedByTapatalk1351020036.673308.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1351020036.673308.jpg
    102.3 KB · Visningar: 729

_jonte

Patek
Re: Sv: Paketöppning!

Grattis till en kul och finfin pjäs! Mycket klocka för pengarna. Säkert fin på gummi med, men mycket skeptisk till nato. Gör sig nog allra bäst på länken. :grin:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kul att det blev ett köp! Den ser ju ut att vara i mycket bättre skick på dina bilder (än den jag såg innan).
Har haft den på nato några gånger, men inte riktigt gillat känslan faktiskt. På 20mm tycker jag den blir för hög och smal. 22mm inklämt lädernato funkar dock ganska ok. Men det är ju bara att testa. Hoppas du får mycket nöje av den och det får du säkerligen.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Grattis till en snygg och bastant klocka! Kanske ett tjockt och grovmönstrat nato kan funka...om de finns att få tag i! :)
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Tack alla!

@yonsson, ja den bilden jag visade dig såg rätt taskig ut under den blixten. Förvisso lite märken i boett och länk men inget allvarligt. Finns ett ytligt märke i hardlexet men jag är tveksam till att det går att göra något åt utöver ett byte?

Visst har denna inte quickset för datumet?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Repan får du nog leva med. Jag har polerat hardlex till förbannelse utan att få bort någonting.
Quickset för datum jo ... Skruva ut kronan och dra ut den ett hack till. Därefter ställer du datumet genom att skruva kronan åt ett av hållen. Länken går säkerligen att borsta till nyskick relativt enkelt.

Edit. Kronan har alltså tre steg i utskruvat läge. 1: Utskruvad (wind mode) 2: Quick set date 3: Tid och hack
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Då vet jag att det inte är värt att ge det en chans, tack! Det är ingen riktig repa utan mer ett ytlig matthet som inte har skurit sig in alls. Skitsamma! Syns bara under skarpt ljus i rätt vinkel.

Hittade läget för datumet precis när jag hade frågat. Var bara lite för ivrig förut..
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grym! Har varit sugen på en Sumo länge men missat alla beggade som legat ute...hojta till om du ska flippa.... :mrgreen:
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Tommytvigg skrev:
Grattis till ny klocka.
Vad är vikten på den?

Mvh Tommy

Thank you. Har för mig att jag läst 185 gram.

Har haft den på armen hela dagen och avverkade någon kilometer i bassängen nu ikväll, jag är riktigt imponerad över hur bra den sitter även på min taniga handled, bästa jag ägt hittills.

Edit: 183g på pappret!
 
Topp