• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppnings dags, det blir lite si, det blir lite så, det blir lite mitt i mellan...

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jaha...kära medlemmar, administratörer och moderatorer! Då var det dags för en liten, liten paketöppning igen, kommer att bli en paket öppning i två delar, så för att få med allt godis så klicka på videolänken till att börja med, ber om ursäkt för den dåliga skärpan.

¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤

Nu när ni är klara med videon så skall ni vara hjärtligt välkomna när jag presenterar klockorna en och en, först ut blir Tudor Snowflake!

Tudor Submariner Ref. 9411/0

Produktions År. 1976-1983
Diameter: 39,5 mm
Case Höjd: 15.0 mm
Lug Bredd: 20 mm
Urverk: ETA 2784 17 juvel 28.800A / hicke-hacking automatiskt. Quick-set datum
Boett material: Rostfritt stål
Krona: Rolex Triplock
Bezel: Dubbelriktad,inget klick
Vattenskyddad: 200meter / 660ft
Länkrefnr. 7836, ändlänkar 380.

I slitet skick, men ändå på något charmigt sätt, tyvärr så känns det som den skulle behöva sig en service, då den är ganska så trött i kronan när man ska ställa tiden, tror dessutom att det är något aftermarket glas, då det sitter ett safirglas, och sen så ser man knappt datumet i bubblan. Länken har full stretch och ändlänkarna behöver få lite tillsyn för att sitta bättre mot boetten. Tavlan är inte heller hundra, har små bubblor eller vad man nu kallar det för, timvisaren har en liten men spännande spricka, Hehe, bästa med allt är iaf den blekta inserten på klockan, och att den kommer att förbli opolerad är en självklarhet.

Man kan fråga sig varför man köper gammalt skräp, tyvärr har jag inget bra svar på det, för jag förstår det inte själv. Men har blivit förtjust i Tudors snowflake som har setts till på forumet då och då, så nu när jag fick chansen att slå till på en svenska såld med alla tillbehör som krävs vid ett klockköp så var jag tvungen att slå till.

Trots klockans skick så är jag ganska så nöjd, visst kunde man önskat att skicket var lite bättre, men man får se det som att klockan har varit med om en hel del, den har nog en väldigt spännande historia att berätta om den kunde. En sak till, är det svårt att böja till ändlänkarna som dom sitter lite bättre mot boetten, är lite för stort mellanrum för min smak.

DSC_8977_zps12c82cda.jpg


DSC_8979_zpsa30872b9.jpg


DSC_8940_zps0d615ed6.jpg


DSC_8892_zps10f78577.jpg


DSC_8939_zpsc2405573.jpg


DSC_8941_zps82d6446f.jpg


DSC_8970_zps345c6301.jpg




Det andra uret jag skall presentera är ROLEX 16750 med matt tavla och målade index.!

Rolex GMT-Master Refnr: 16750

Produktions År: 1981-1988
Diameter: 39,5mm
Case Höjd: 13.0mm
Lugg Bredd: 20mm
Urverk: 3075, 28800A/h
Boett Material: Rostfritt Stål
Krona: Rolex Triplock
Bezel: Dubbelriktad, inget klick
Glass: Acrylglas
Vattenskyddad: 100meter / 330ft
Tavla: Matt tritium tavla med målade index, lite mer sällsynt en den andra tavlan som kom ut med vitguldsindex.
Länkrefnr: Oyster 78360 med ändlänkar 580 och Jubilee 62510 med ändlänkar 550.

I helt okej skick!luggarna ser jämntjocka ut, kan varit polerad någon enstaka gång! Tavlan är i helt sjukt bra skick, och inserten härligt blekt, länken är i bra skick, för den som köpte klockan valde den lite mer stabila dykar oysterlänken 93150 istället. Finns inte så mycket att tillägga skicket, att även denna kom med fullset är grymt nöjd, då jag är en tillbehörsnörd som några till är här på forumet.


DSC_8980_zps7d104b7b.jpg


DSC_8969_zpsb4c75fd1.jpg


DSC_8984_zpsfde364fd.jpg


DSC_8960_zps228197a1.jpg


DSC_8903_zps899b7eca.jpg


DSC_8894_zpsdf513ba4.jpg


DSC_8901_zps759f0cab.jpg



Sist men inte minst så skall jag presentera min feta dam, eller som man kallar den på engelska "Fat Lady" är väl enda gången att kalla sin dam för FET utan att få sig en smäll!

Rolex GMT-Master Refnr; 16760 eller Fat Lady.

Produktions År: 1983-1988
Diameter: 40mm
Case Höjd: 13.0mm
Lugg Bredd: 20mm
Urverk: 3085, 28800A/h
Boett Material: Rostfritt Stål
Krona: Rolex Triplock
Bazel: Dubbelriktad med klick
Glas: safirglas
Vattenskyddad:
Tavla: Tritium tavla med vitguldsindex

Länkrefnr: Oyster 78360 ändlänkar 501 och jubilee 62510, ändlänkar 502.


Har länge varit sugen på en Sophia Loren, eller Refnr; 16760 som den har som referens. När jag nu fick chansen att inhandla med cert, cerhållare, tidsenlig kalender inrebox m.m. så slog jag till. Trots vetskapen om att boetten hade fått sig några vändor i polermaskinen så chansade jag. Visst har man sett bättre boetter, men i det stora hela så är den väl OK. Då jag även har 16710 så gjorde jag några jämförelsen mot den ny inkomna Fat Ladyn, och det är minimal skillnad på dom. Är bara höjden som skiljer, 16710ans 12mm mot 16760ins 13mm. Nu kan jag var dålig på att mäta, Haha...

DSC_8952_zps6348a6a2.jpg


DSC_8955_zps2a06479b.jpg


DSC_8926_zpsee44eb2b.jpg


DSC_8923_zps0071d8c3.jpg


DSC_8913_zps4f6316e6.jpg


DSC_8910_zps3a3a113f.jpg


DSC_8934_zps2cb3f74a.jpg


Vi får se ifall det blir något mer kyp i år, var som sagt egentligen ute efter en 1675/3 Rootbeer/Tigereye tavla med nipple dilal, men det återstår och se, får jag tag i något fint exemplar som har allt och lite till då blir det nog ett köp.

Då tackar jag för mig och hoppas att ni har haft en lika trevlig stund som jag hade medans jag grejade.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Nu har du allt ett skov igen... :D

... Och slantat upp duktigt gjorde du på kvaliteten, ser jag. Grattis! Nu gäller det att få fatt på tidsenlig tritiumtavla och visare till din 16760, så blir den härlig!

Ändlänkarna till Tudorn måste du vara försiktig med. Inte böja för hårt. Helst jobba med "öronen" undertill för att få bättre anspänning mot boetten. De äldre ändlänkarna sitter gärna lite löst.

Underbart inlägg för övrigt. Och helt i din stil!


A
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Nu har du allt ett skov igen... :D

... Och slantat upp duktigt gjorde du på kvaliteten, ser jag. Grattis! Nu gäller det att få fatt på tidsenlig tritiumtavla och visare till din 16760, så blir den härlig!

Ändlänkarna till Tudorn måste du vara försiktig med. Inte böja för hårt. Helst jobba med "öronen" undertill för att få bättre anspänning mot boetten. De äldre ändlänkarna sitter gärna lite löst.

Underbart inlägg för övrigt. Och helt i din stil!


A


TACK!

Just i fan, glömde skriva det angående tavla! Sitter en utbytestavla på mitt exemplar! Visste om det när jag bjöd, är väl ganska så lätt att få tag på något tritium tavla som påminner om visarna.
 

Simpatico

Rolex
Oj oj oj .
Underbar öppning med tillhörande musik, rörliga bilder och bla en fet dam.
Stort grattis till nyförvärven och fullseten. Mumma.
Slit dom med hälsan.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
En mastodontöppning signerat Af Sjödahl, ingen dålig entré och grattis till ditt trippelköp, riktigt kul för dig!
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Riktigt kul inlägg tack för det, fan törs man posta något själv efter detta;)
Grattis till dina " nya" klockor
 

acce1999

Patek
2-Faktor
TACK!

Just i fan, glömde skriva det angående tavla! Sitter en utbytestavla på mitt exemplar! Visste om det när jag bjöd, är väl ganskas å lätt att få tag på något som påminner visarna.
Ska hålla lite koll efter en tidsenlig tavla plus visare. Säger till om jag stöter på något. Du kan ju också annonsera på VRM.
Skön köpfest!
A
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Haha, här har man köpt sig en 1675 och tyckte det sved, så gör du såhär... Vill du kränga jubileet på din 16750 så är jag spekulant!* GRATTIS!!!

*Nevermind, såg att just 16750 kom med oyster, du har för många GMT ;)
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Fan vilken fet tråd!! Grymma nya tillskott i din samling, stort grattis! :)
Haha sån sjukt härlig video, du är för bra.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Fusk ju! Ingen riktig paketöppning! syns att kartongen redan är öppnad sedan tidigare och länkarna passar perfekt...




Förutom det, ett stort jäkla grattis till tre grymma klockor! :)
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Skön paketöppning! Du körde hårt på Kaplans ser jag. Kul! Bara att gratulera till klockorna, även om jag undrar lite vad du ska göra med alla GMT's :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Fusk ju! Ingen riktig paketöppning! syns att kartongen redan är öppnad sedan tidigare och länkarna passar perfekt...




Förutom det, ett stort jäkla grattis till tre grymma klockor! :)



Nej du eriksson, nu är du ute och cyklar lite ;) !

Du har rätt angående att lådan är sprättad en gång, tyvärr så gick inte låten Rolex Sweep igång när den skulle, så jag fick börja om från början med videon. Men jag tog inte ut boxarna från kartongen, jag tejpade igen den och så körde jag på en andra gång. Att länkarna passade någorlunda var ren flax.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Nej du eriksson, nu är du ute och cyklar lite ;) !

Du har rätt angående att lådan är sprättad en gång, tyvärr så gick inte låten Rolex Sweep igång när den skulle, så jag fick börja om från början med videon. Men jag tog inte ut boxarna från kartongen, jag tejpade igen den och så körde jag på en andra gång. Att länkarna passade någorlunda var ren flax.


Haha, jag får väl tro dig då! ;)
 
Topp