• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

PaketöppninGSdags SBGX117

16610

Patek
2-Faktor
Du som gillar baklock kan notera tre saker ifrån den bilden med ditt skarpa öga.

1: Det finns markeringar för nästa förväntade batteribyte från 2017-2045
2: Även de blanka delarna på baklocket är så satans blanka att de reflekterar perfekt. Man ser baksidan av länken reflekteras i det blanka.
3: Märke för JIS2 magnetisk resistens (vad det nu betyder).


Okej, satt och fundera en stund men kom inte på vad det betydde. Trodde ett tag att det hade med bottentider att göra men fick inte ihop det=9 Tack då klarna det..
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Okej, satt och fundera en stund men kom inte på vad det betydde. Trodde ett tag att det hade med bottentider att göra men fick inte ihop det=9 Tack då klarna det..
SEIKO har det på alla batteridrivna dykarklockor. Vid service sätts ett märke vid nästa förväntade byte.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jag som tidigare varit skeptisk till modellen måste jag erkänna och säga att jag har totalt ändrat uppfattning om den sen du postat dina egna bilder på den. Den ser galet snygg ut, snyggare än SBGA029/31.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag som tidigare varit skeptisk till modellen måste jag erkänna och säga att jag har totalt ändrat uppfattning om den sen du postat dina egna bilder på den. Den ser galet snygg ut, snyggare än SBGA029/31.
Bra där! OK bilder gör en jäkla skillnad och som vanligt är GS svåra att få bra på bild jämfört med IRL. Kvallen är grym. Vågar väl inte jämföra med något alla känner till, men det enda som inte är fulländat kvalitetsmässigt är claspen, samt eventuellt länken. Tycker länken kunde varit någon millimeter tjockare och haft skruvar som de brukar ha. Av någon anledning har de sprintar på dykarklockorna. Denna länken är ju helt nyutvecklad, så det finns säkert en bra anledning, troligtvis för att skruvar riskerar att skruvas ut när de blir blöta.

Gillar att boetten tar upp nästan hela höjden av klockan.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
DSC_0926.jpg
DSC_0951.jpg
DSC_0948.jpg
DSC_0936.jpg
DSC_0935.jpg
leaf1.jpg
DSC_0932.jpg
DSC_0929.jpg
DSC_0928.jpg
Tog ett gäng bilder i dagsljus
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Bra där! OK bilder gör en jäkla skillnad och som vanligt är GS svåra att få bra på bild jämfört med IRL. Kvallen är grym. Vågar väl inte jämföra med något alla känner till, men det enda som inte är fulländat kvalitetsmässigt är claspen, samt eventuellt länken. Tycker länken kunde varit någon millimeter tjockare och haft skruvar som de brukar ha. Av någon anledning har de sprintar på dykarklockorna. Denna länken är ju helt nyutvecklad, så det finns säkert en bra anledning, troligtvis för att skruvar riskerar att skruvas ut när de blir blöta.

Gillar att boetten tar upp nästan hela höjden av klockan.

Riktigt snygg GS Yonsson! Grattis
Håller med dig om att GS generellt är svårfotade rackare.
Detaljerna i tavlorna på GS förtjänar perfekt belysning för att komma till sin rätt.
Den växer på mig, dykaren:)
 

Jacke

Omega
Bredare och plattare. Skulle säga att den bär ganska precis som en sumo förutom att denna har 22mm bandbredd. Annars är nog måtten ganska exakt lika vad gäller höjd, bredd och lug-lug.


Okej har aldrig prövat sumon men har en mm300 som jag är riktigt nöjd med. Klockan ser oerhört mycket bättre ut på dina bilder än Seikos produktbilder. Blir lite sugen :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu när du har haft den ett tag - hur är spännet - tycker det ser rätt så oskönt ut på den bilden?
Det är kanon där det ligger i lådan. :D
Kör på ett Hirsch performance. Hade på länken i förrgår, men kom ganska omgående fram till att den är skönare utan länk även om den är snyggare med länk.

Äh, det är ett bra spänne och det sitter skönt, men visst är det störigt tjockt.
 

JesperO

Rolex
Det är kanon där det ligger i lådan. :D
Kör på ett Hirsch performance. Hade på länken i förrgår, men kom ganska omgående fram till att den är skönare utan länk även om den är snyggare med länk.

Äh, det är ett bra spänne och det sitter skönt, men visst är det störigt tjockt.

Just det ja, du är ju ingen länkkille...
även om det är tjockt - är det verkligen störigt tjockt då?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Just det ja, du är ju ingen länkkille...
även om det är tjockt - är det verkligen störigt tjockt då?
Smaksak som allt annat. Det är inte spännet som gör att jag inte använder länken, men det vore en lögn att säga att tjockleken är OK. Inte så att jag störde mig på spännet när länken var på, men jag tycker inte det är estetiskt tilltalande att det är så tjockt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
enig!
grym klocka btw
Den har växt på mig måste jag säga. Tycker den har grym finish och sitter riktigt bra på handleden. Visarna och indexen är en grym kontrast till den matta tavlan och de borstade sidorna är grymma. Har använt den mer än jag trodde jag skulle göra.
 
Topp