• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppningstråd - En påse klockor.

DrKlocka

Audemars
Hej klockvänner,

Den här tråden kommer att handla om en påse klockor och dess innehåll. För er som inte följt Auktionstipstråden här på vintageavdelningen kan jag kort sammanfatta läget för er.
Det hela handlar om en auktion på Tradera med namnet "En påse klockor.". Auktionsobjektet beskrevs väldigt kort och sade väldigt lite om innehållet. Det fanns visserligen en bild som visade alla de 38 klockor som skulle ingå, men det var svårt att utläsa många av modellerna. Med utgångsbudet 1 krona väcktes givetvis stort intresse och nyfikenhet för denna auktion, inte bara för mig, utan även många KS:are och annat löst folk utanfrån brädan. Diskussionen här på forumet var även det som gjorde mig intresserad och tanken på att kunna få en större samling klockor billigt väcktes givetvis. Dagen innan auktionens slut steg buden ganska högt, ända upp till 10,000kr. Men vad fasen tänkte jag, om alla klockor väl fungerar så borde de ju vara värda uppåt 20k! Så jag lade ett högt bud de sista fem sekundrarna av auktionen och vann till priset av 16411kr.
Tråd på KS.
Tradera-auktionen.

Nåväl, idag på eftermiddagen åkte jag från Uppsala till Stockholm för att hämta klockorna i ett av stadens finare områden. Herren var trevlig och klockorna som han sålde var till större delen arvegods. Större delen hade legat i säkert 25 år sade han. Han hade inte heller större koll och hade varit glad över 5,000 för samtliga. Så för hans del var det hela positivt!

Här följer bilderna från paketöppningen! Obs, jag hade med mig eget emballage till klockorna.

Jag ber om ursäkt på förhand om någon eller flera av bilderna blev dåliga.

Äntligen hemma och dags för klocköppning!
DSC_0096.JPG


Vad fan är det här, en sminklåda från Favre Leuba?
DSC_0097.JPG


En helt ny Victorinox till min vän Rune.
DSC_0110.JPG


Vi går vidare till damuren. Helt OK klockor!
DSC_0114.JPG


Ett par Lambrettor och ett pojkur. Ingenting att hurra över men Lambrettorna är i princip nya.
DSC_0117.JPG


Ryssar! Nu börjar det åtminstone lika något.
DSC_0118.JPG


Några dressare. Tyvärr var inte Certinan i helguld!
DSC_0121.JPG


Citizen-dykare och Tissot PR 516 Seastar! Kul överraskning.
DSC_0124.JPG


Omega-klockorna. Seamastern var tyvärr inte i helguld, men hammarautomat är ju alltid trevligt. Någon som vet mer om den andra från vänster?
DSC_0125.JPG


Bäst till sist! De två kronograferna. Båda två fungerande. Dock lossnade kronan på den ena när jag skruvade på den. I vilket fall ska de in på service inom kort.
DSC_0129.JPG


Klockorna i sin helhet.
DSC_0130.JPG


Det var klockorna det! Det var enbart TRE klockor som inte fungerade! Resten har tickat på, vet dock inte hur bra de går. Men att de fungerar är positivt!
Dessa var det som inte fungerade. Vilket var lite skitsamma egentligen.
DSC_0116.JPG

Känn er fria att diskutera värden eller vad som helst. Var köpet värt 16411kr?
Vill ni ha fler bilder på någon specifik klocka så går det att ordna.
 

Oysterquartz

Breitling
Var med och skulle hugga på de där, tyvärr glömde jag att kasta in ett bud. Det var framför allt en klocka jag var intresserad av...
Grattis till en riktigt trevlig samling klockor!
 
L

LadyA

Guest
Bifoga gärna mer bilder på damklockorna! :) Och vad är den där första, Buler?
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Grattis till många trevliga klockor. Tveksam till om det var ett fynd, men det spelar kanske mindre roll :) Hur var det med Paigeten btw?
 

rogart-63

Patek
Den fyrkantiga de ville var rolig . Antingen var boetten jättestor eller är verket pyttelitet . Den runda omegan kan nog vara 30-40 talare . Chronograperna är riktigt fina . Grymt köpt.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Någon som har någon info om Omegan här? Märklig stämpling på urverket.
IMG_0421.JPG
IMG_0422.JPG
IMG_0423.JPG
IMG_0424.JPG
IMG_0428.JPG
IMG_0426.JPG
IMG_0427.JPG
Tror omegan är ett ombyggt mormorsur? Boetten set inte ut att vara från Omega och tavlan känner jag inte igen. Piageten ser äkta ut, har du inte en liten guldstämpel på boettlocket också? Bondnatot borde vara värt lite pengar faktiskt, skall klart behållas iaf. Hade jag haft en gammal sub hade jag velat köpa.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Utifrån bilderna tycker jag inte någon klocka ser ut som fejk, verken ser vettiga ut och det känns inte som klockor värda att göra "bättre" fakes på och kopiera urverkdesignen. Hur ser piageten ut innuti?
 
Topp