• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppningstråd: Sommarklocka 116613lb

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Semestern är kommen och till den behöver jag en sommarklocka. Jag var först ute efter en gulgulds DayDate med länk men ingen verkade vilja släppa ifrån sig något så blickarna riktades mot annat. Med tanke på att jag simmar ganska ofta, gillar guld och att det ofta regnar så blev det mer eller mindre Submariner eller GMT II som jag letade bland. Det blev en hel del bildgooglande på 116610 (utesluter aldrig SS), 116613, 116710 och 116713 där jag till slut fastnade för tvåtons suben med den härliga sunburst-tavlan:)

Efter en liten konversation med en forumbroder så var köpet ett faktum!
Märke: Rolex Submariner
Referens: 116613
Tavla: Sunburst
Urverk: Rolex 3135 med uppgraderad blå Parachrom-spiralfjäder
WR: 300m
Övrigt: 40mm i diameter, ca 13mm i tjocklek och väger runt 175g (köksvågen, ingen officiell siffra!)

Notis: 116613 har tidigare kommit med matt "smurf" tavla. Hösten 2013 ersatte dock Rolex denna med nuvarande Sunburst-tavlan.

Kort historik:
Modellen släpptes 2009 på Baselworld och ersatte den tidigare 16613.
Nytt är/var: maxidial "super case", Cerachrome (keramiska ring), bredare bandhållare och kronskydd, Parachrome-blue lysmassa, solida mittlänkar samt viklåssystemet Glidelock (det är verkligen sjukt enkelt och underbart att kunna microjustera längden på länken!).

Nu har jag ingen kamera till hands lämpad för klockbilder så jag knäpper några med telefonen och hoppas att ni ser det jag ser:p

Bilder:
QgI6OgD.jpg

nW5mcPi.jpg

BUaYA83.jpg

gKyk49V.jpg

tYSl6rc.jpg


Ni kanske har märkt av att det råder skilda meningar kring modellen (tvåton generellt). Medan vissa drar sig för GS/halvmesyr så lockas andra till det, jag tillhör tydligen det senare lägret:D Mitt första intryck är dock att klockan inte gör sig rättvis på bild, den ser mycket bättre ut i verkligheten. Den rätta färgen på tavlan och den keramiska ringen är svår att fånga på bild.

Fler bilder:
7KWOnm5.jpg

Det är inte lätt att få till bilder på Sunbursten!
fwIHar2.jpg

9GgqEi1.jpg

Cxi1gaG.jpg

VeFSMrS.jpg


Kort och gott, jag är väldigt nöjd med min nya klocka!:D

Stomatologen
 
Senast ändrad:

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Nu jäklar är du klar för sommarstek på stranden, bra köp!
Du är inte ensam om att dras mot TT, jag har också en släng av den sjuka läggningen:)
Grattis!!
 
Topp