• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

pAket öPnning...

Ministern

Founder
2-Faktor
Har studsat fram och tillbaka, högt och lågt och prövat det mesta.
Från Vacheron till Casio, Audemars till KS-Klockan.

Att klockorna gått från ett intresse till en obsession är inget jag kan förneka, och tankarna på vad som ska bli nästa är även dem väldigt högt och lågt.
Denna biten landade snarare som ett tillfälle än en planerad tanke, men det kanske är de icke planerade inköpen som blir de mest lyckade.



Klockan i sig behöver ingen närmare presentation, men som inlägget kräver så kommer det.

Välkänd box;
IMG_0021.jpg


Bra finish;
IMG_0022.jpg


bla bla bla...
IMG_0023.jpg



Vad skådar?
IMG_0024.jpg


Något på gummi?
IMG_0025.jpg



Ooh?
IMG_0026.jpg



AP 15706AU

IMG_0027.jpg



AP Carbon Diver 15706AU, en minst sagt lätt bekantskap med sina knappa 110g väger den dryga 40 gram mindre än stålversionen.
På insidan tickar en inte helt okänd caliber i AP 3120 med ca 60h PR.

3120rotor.jpg



Boetten består av sammanpressade carbon fibrer som ger varje klocka ett helt eget mönster och ingen är den andra identisk.
Modellen är sen tidigt 2014 tagen ur produktion och det verkar tveksamt till att de ska återuppta den igen då modellen inte var någon storsäljare och köstånden för varje case var betydligt högre än den nya keramiska Offshore dykaren.
Modellen började byggas med en bezel även den i Forged Carbon men då carbon är känsligt för vasst våld så gick de enkelt bitar ur den högt placerade bezeln så den byttes ut mot en helt keramisk bezel.

Bjuder på lite mer bilder;


IMG_0010.jpg


IMG_0016.jpg


IMG_0013.jpg


IMG_0015.jpg



IMG_0017.jpg


IMG_0003.jpg


IMG_0018.jpg


Tack för mig.


Trodde jag bannat dig för trollande! Uppenbarligen hade jag fel.. Grattis till fin klocka, skicka den vanliga procenten till mig.
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Oj oj oj! Som jag har suktat efter en AP dykare i något exotiskt material och här kommer du dundrande med denna!
Helt fantastiskt, så cool. Riktigt stort grattis från en AP nörd :)
 
Topp