• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paket fastnat hos Postnord.

Akoa

Omega
2-Faktor
Jag har en klocka på väg som skickats från Holland med rek. Den har legat i Stockholm i tre dagar nu. Min erfarenhet är att det går på en dag från Stockholms sortering tills jag har den men nu händer inget. Någon som har liknande erfarenhet?
 
PostNord är så jävla dåliga så man knappt tror det är sant!
Har flera gånger på sistone häpnat över deras posthantering, både lokalt, regionalt och nationellt...

Ett exempel:
Härom dagen väntade jag på leverans fram till dörren. Vid halv tolvtiden står jag i köket och ser jag att postens gula lastbil svänger upp på min gata och stannar utanför huset.
Tänker inte mer på det, utan väntar att det ska ringa på dörren.
En halv minut senare hör jag att lastbilen startar och drar iväg!
Jaha, tänker jag, och gissar att han kanske lagt paketet i brevlådan istället.
Lagar klart lunchen och går ut till brevlådan.
-Tomt!!!
Va fan!
Går in och söker på spårbarhetsnumret.
"11:31 Gick inte att leverera. Mottagaren får en avi om var försändelsen kan hämtas."

Blir galen!
Ringer kundtjänst och frågar vad dom sysslar med.
Får frågan om chauffören gjort sig uppmärksammad på något sätt?
-Vaddå?
-Ja, har han tutat eller på annat sätt givit sig tillkänna?
-Öh, nä.. Ska han inte ringa på dörren för att se om någon är hemma?
-Nä, det räcker att göra sig uppmärksammad genom att tuta eller på annat sätt meddela att han står utanför :banghead::banghead::banghead:
-Du måste skoja!
-Nä, det är lantbrevbärarlinje där du bor.
-I en tätort med 4000 invånare, där ska postens lastbil stå på gatan och tuta för att jag ska komma ut och hämta paketet?
-Ja, så är det.
-Han har inte tutat, han stannade till och åkte sin väg igen inom 30 sekunder...
-Då har han gjort fel. Du kan hämta paketet på Coop nästkommande vardag.
:arghh:

Jag blir galen!!
 

Akoa

Omega
2-Faktor
:(Usch och fy.

Jag tänker att det oftast fungerar fint med Postnord. Men när något går fel så är de omöjliga att ha att göra med. Jag får ringa Postnord imorgon men tror inte de kan se eller göra ngt. Hoppas inte klockan ligger krossad i någon sorteringsmaskin bara... :arghh:
 

Gordon_Gekko

Breitling
Gammal klassiker. Väntade på en jacka från Tyskland. Tog kanske 2 dagar från att jag hade lagt en order på jackan till det att den anlände i Sverige. Det tog däremot 4 dagar för jackan att sorteras i Stockholmsterminalen och fraktas max fem kilometer till mitt närliggande postkontor. Med postnord krävs det tålamod. Just nu behöver du inte vara orolig då det i princip är normalt att paketen stannar länge hos deras kontor. Om klockan fortfarande inte har fraktats vidare om två dagar bör du kontakta dem.
 

Akoa

Omega
2-Faktor
Gammal klassiker. Väntade på en jacka från Tyskland. Tog kanske 2 dagar från att jag hade lagt en order på jackan till det att den anlände i Sverige. Det tog däremot 4 dagar för jackan att sorteras i Stockholmsterminalen och fraktas max fem kilometer till mitt närliggande postkontor. Med postnord krävs det tålamod. Just nu behöver du inte vara orolig då det i princip är normalt att paketen stannar länge hos deras kontor. Om klockan fortfarande inte har fraktats vidare om två dagar bör du kontakta dem.


Tack! Hoppas på det bästa!
 

Seinfeld

Omega
Har själv jobbat på Post Nord och det är otrolig tidspress på terminalarbetarna. Det är långa pass utan raster i en skitig miljö. Ibland ramlar ett paket från rullbandet och någon råkar plocka upp det och lägga på fel rullband. Det är tyvärr mycket sånt som händer där.
 

Akoa

Omega
2-Faktor
Har själv jobbat på Post Nord och det är otrolig tidspress på terminalarbetarna. Det är långa pass utan raster i en skitig miljö. Ibland ramlar ett paket från rullbandet och någon råkar plocka upp det och lägga på fel rullband. Det är tyvärr mycket sånt som händer där.


Ja usch. Skönt att du inte arbetar kvar där iallafall. Det mesta verkar ju bara bli sämre och sämre vad gäller Postnord.
 

mackman

Cartier
Har själv jobbat på Post Nord och det är otrolig tidspress på terminalarbetarna. Det är långa pass utan raster i en skitig miljö. Ibland ramlar ett paket från rullbandet och någon råkar plocka upp det och lägga på fel rullband. Det är tyvärr mycket sånt som händer där.
Berätta gärna mer ifall du kan och vill! :)
 

Seinfeld

Omega
Berätta gärna mer ifall du kan och vill! :)

Det var ett riktigt skitjobb. Visst var det snälla chefer (produktionsledare) och så men man märkte till och med att de behandlades som skit av de som var högre uppsatta. Budgeten är låg och de ville inte låta för många arbeta samtidigt under produktionstimmar (sorteringsprocessen). Ibland kunde man lasta av vagnar med paket på rullband som skulle rullas till en trailer. Hur rätt man än bar så var det smärtsamt för ryggen, hade själv problem med ichiasnerven och kunde knappt känna min högra stortå efter 2 månader. Ibland kunde man även lasta av rullband och fylla trailers,lastbilar eller skåpbilar, vilket var ännu värre och ännu mer krävande. Det är jobbigt eftersom man inte ville slänga folks brev men ibland var man tvungen att slänga paket för att inte dränkas i paket. Värst av allt var att sortera Asien-paket. Alltså oftast de små prylarna med grejer från Kina. För då fick man massa vagnar, fyllda med massvis av små paket och man skulle sedan kolla de första siffrorna i postnumret och slänga i rätt säck. Det fanns två säckar per postnummer. Det var oerhört jobbigt och fick en att må skit. Man var helt tom i huvudet efter bara två timmar, och oftast skulle man jobba 5 timmar utan rast på det här sättet. Men de som får dessa jobb är oftast folk utan erfarenhet (jag) och nyanlända som inte kan svenska, det var även en hel del äldre människor som jobbade där och jag kan själv inte förstå hur jag klarade av att jobba där.

Det finns oftast en lucka när man ska lasta på trailers, mellan själva terminalgolvet och trailern, där kan paket hamna vilket är den största anledningen till att man inte får sitt paket i tid.

Edit: Glömde nämna att det var oerhört torrt och stekhett i dessa trailers, särskilt på sommaren!
 

mackman

Cartier
Det var ett riktigt skitjobb. Visst var det snälla chefer (produktionsledare) och så men man märkte till och med att de behandlades som skit av de som var högre uppsatta. Budgeten är låg och de ville inte låta för många arbeta samtidigt under produktionstimmar (sorteringsprocessen). Ibland kunde man lasta av vagnar med paket på rullband som skulle rullas till en trailer. Hur rätt man än bar så var det smärtsamt för ryggen, hade själv problem med ichiasnerven och kunde knappt känna min högra stortå efter 2 månader. Ibland kunde man även lasta av rullband och fylla trailers,lastbilar eller skåpbilar, vilket var ännu värre och ännu mer krävande. Det är jobbigt eftersom man inte ville slänga folks brev men ibland var man tvungen att slänga paket för att inte dränkas i paket. Värst av allt var att sortera Asien-paket. Alltså oftast de små prylarna med grejer från Kina. För då fick man massa vagnar, fyllda med massvis av små paket och man skulle sedan kolla de första siffrorna i postnumret och slänga i rätt säck. Det fanns två säckar per postnummer. Det var oerhört jobbigt och fick en att må skit. Man var helt tom i huvudet efter bara två timmar, och oftast skulle man jobba 5 timmar utan rast på det här sättet. Men de som får dessa jobb är oftast folk utan erfarenhet (jag) och nyanlända som inte kan svenska, det var även en hel del äldre människor som jobbade där och jag kan själv inte förstå hur jag klarade av att jobba där.

Det finns oftast en lucka när man ska lasta på trailers, mellan själva terminalgolvet och trailern, där kan paket hamna vilket är den största anledningen till att man inte får sitt paket i tid.
Ursäkta språket, men fyfaan vad tragiskt. Det är lite så du beskriver det som jag bland många andra misstänkt att det ligger till, man märker på utsidan av organisationen att det är något som inte står rätt till, behandlar man inte sina anställda väl så de kan göra ett bra jobb så blir organisationen därefter. Man kan ju knappt tro att det ser ut så i Sverige år 2017, att inte ens kunna få fram ett brev. Tröttsamt, riktigt jävla tröttsamt. Hoppas du hittat nått bättre jobb!
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Då verkar det som att vi är två, TS. Kom ditt paket i lördags tro?

Jag har två paket, med status enligt nedan:
Skärmklipp.JPG

Skärmklipp2.JPG


Har pratat med posten idag. Svaret jag fick var att jag skulle kolla med postnords tullavdelning. Jag ringde tullavdelningen och det visade sig att de inte har någon information ö.h.t. om att mitt paket är på väg in till dem. Ringde tillbaka till kundservice och blev uppmanad att göra en reklamation. De kan inte se mina paket och tycker att det är konstigt att det inte hänt något på 4 arbetsdagar.

Det mest intressanta är att det tog 1 dag för posten i både Schweiz och Grekland, att skicka mina paket till Sverige. Väl i Sverige dock, tar det uppenbarligen mer än 4 arbetsdagar, att sortera två små paket (om de inte är stulna eller borttappade vill säga..).
 

Rulle

Audemars
Då verkar det som att vi är två, TS. Kom ditt paket i lördags tro?

Jag har två paket, med status enligt nedan:
Skärmklipp.JPG

Skärmklipp2.JPG


Har pratat med posten idag. Svaret jag fick var att jag skulle kolla med postnords tullavdelning. Jag ringde tullavdelningen och det visade sig att de inte har någon information ö.h.t. om att mitt paket är på väg in till dem. Ringde tillbaka till kundservice och blev uppmanad att göra en reklamation. De kan inte se mina paket och tycker att det är konstigt att det inte hänt något på 4 arbetsdagar.

Det mest intressanta är att det tog 1 dag för posten i både Schweiz och Grekland, att skicka mina paket till Sverige. Väl i Sverige dock, tar det uppenbarligen mer än 4 arbetsdagar, att sortera två små paket (om de inte är stulna eller borttappade vill säga..).
Postens tull grejsimojs är ju alltid ubdervemannade så det tar tid !
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Postens tull grejsimojs är ju alltid ubdervemannade så det tar tid !
Det må så vara, men jag har pratat med både tull och kundservice. Kundservice kan inte se något ö.h.t. sedan paketet kom till Sverige och tullen hade absolut ingen information om att något av mina två paket var på väg. Således verkar det inte spela någon roll att tullen är underbemannad.
 

Duckie

Omega
Liknande erfarenheter av Postnord.
Skickade rek utomlands, men kom aldrig något mottagningsbevis som jag betalat för att få. Ingen kommentar från Postnord: "Du får reklamera" så kan ärendet avskrivas utan åtgärd.
 

MrRolex

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jo de är makalöst dåliga. Skulle skicka en klocka för 85' till Jälmers för en tid sedan. När vi efter 2 dagar ska spåra den så är den senast instämplad på utrikesterminalen, en vecka senare i Oslo. För att efter 2 veckor senare dyka upp i Borås.

Det var svettiga och frustrerande veckor.
 

Rulle

Audemars
Det må så vara, men jag har pratat med både tull och kundservice. Kundservice kan inte se något ö.h.t. sedan paketet kom till Sverige och tullen hade absolut ingen information om att något av mina två paket var på väg. Således verkar det inte spela någon roll att tullen är underbemannad.

Efter mina år på det företaget så kan jag säga som såhära att kundtjänst kan ingdt alls om produktionen (brev & paket hantering) och eftersom dom inte sett något än så ligger det säkert på ett flak eller i en bur i väntan på att tullen ska jobba undan allt annat !

Brukar säga att tullbiten kan ta upp till en vecka om man har en jävla otur !
Köpte en bratte från moldavien fårra året och den låg hos tullen på arlanda i 4 dagar utan att något uppdaterades på söksidan och då ringde jag å jaga den dessutom!
 

Akoa

Omega
2-Faktor
Då verkar det som att vi är två, TS. Kom ditt paket i lördags tro?

Jag har två paket, med status enligt nedan:
Skärmklipp.JPG

Skärmklipp2.JPG


Har pratat med posten idag. Svaret jag fick var att jag skulle kolla med postnords tullavdelning. Jag ringde tullavdelningen och det visade sig att de inte har någon information ö.h.t. om att mitt paket är på väg in till dem. Ringde tillbaka till kundservice och blev uppmanad att göra en reklamation. De kan inte se mina paket och tycker att det är konstigt att det inte hänt något på 4 arbetsdagar.

Det mest intressanta är att det tog 1 dag för posten i både Schweiz och Grekland, att skicka mina paket till Sverige. Väl i Sverige dock, tar det uppenbarligen mer än 4 arbetsdagar, att sortera två små paket (om de inte är stulna eller borttappade vill säga..).


Mitt paket kom till Stockholm i måndags. Borde inte hamna hos tullen eftersom det kommer från Holland...
 

Akoa

Omega
2-Faktor
Ringde Postnord nu. Fem arbetsdagar för sortering är tydligen helt normalt. När jag sa att det aldrig har tagit fem dagar innan sa hon "ibland har man tur". Man ska alltså ha tur hos Postnord :banghead:
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Det var ett riktigt skitjobb. Visst var det snälla chefer (produktionsledare) och så men man märkte till och med att de behandlades som skit av de som var högre uppsatta. Budgeten är låg och de ville inte låta för många arbeta samtidigt under produktionstimmar (sorteringsprocessen). Ibland kunde man lasta av vagnar med paket på rullband som skulle rullas till en trailer. Hur rätt man än bar så var det smärtsamt för ryggen, hade själv problem med ichiasnerven och kunde knappt känna min högra stortå efter 2 månader. Ibland kunde man även lasta av rullband och fylla trailers,lastbilar eller skåpbilar, vilket var ännu värre och ännu mer krävande. Det är jobbigt eftersom man inte ville slänga folks brev men ibland var man tvungen att slänga paket för att inte dränkas i paket. Värst av allt var att sortera Asien-paket. Alltså oftast de små prylarna med grejer från Kina. För då fick man massa vagnar, fyllda med massvis av små paket och man skulle sedan kolla de första siffrorna i postnumret och slänga i rätt säck. Det fanns två säckar per postnummer. Det var oerhört jobbigt och fick en att må skit. Man var helt tom i huvudet efter bara två timmar, och oftast skulle man jobba 5 timmar utan rast på det här sättet. Men de som får dessa jobb är oftast folk utan erfarenhet (jag) och nyanlända som inte kan svenska, det var även en hel del äldre människor som jobbade där och jag kan själv inte förstå hur jag klarade av att jobba där.

Det finns oftast en lucka när man ska lasta på trailers, mellan själva terminalgolvet och trailern, där kan paket hamna vilket är den största anledningen till att man inte får sitt paket i tid.

Edit: Glömde nämna att det var oerhört torrt och stekhett i dessa trailers, särskilt på sommaren!
Jag har jobbat på det som kallades posten. Jag kan säga, det var bättre förr.
 

Akoa

Omega
2-Faktor
Ringde postmord igen och nu erkänner de att paketet är borta. Avsändaren ska reklamera försändelsen från Holland. Rek verkar ju försäkrar till 10000kr och det är mer än klockan kostade så jag får väl hoppas att det löser sig. :(
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Ringde postmord igen och nu erkänner de att paketet är borta. Avsändaren ska reklamera försändelsen från Holland. Rek verkar ju försäkrar till 10000kr och det är mer än klockan kostade så jag får väl hoppas att det löser sig. :(
Glöm inte att det är säljaren som beställt frakten och således ska processa mot frakbolaget. Tråkigt att du inte får klockan men ansvaret ligger hos säljaren.
 

Akoa

Omega
2-Faktor
Alltid fascinerad av att det är de kuvert med just värdesaker som försvinner. P.g.a stressiga arbetsförhållanden brukar det sägas.
En varning! har ni stressiga jobb? Då är ni riskzonen att bli tjuvar!


Ja det ska ju inte kunna hända. Detta är ju en ny fullset-klocka. Hur ett sådant paket kan försvinna är ju väldigt märkligt.
 
Topp