• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paket från USA

plexan

Cartier
Idag kom paketet jag hade väntat på från L.A. USA

g-shock1.jpg


En G-shock minsann

g-shock2.jpg


Vad döljer sig under plasten?

g-shock3.jpg


En klassiker DW-5600E!
Hade letat ett tag i Europa efter denna klocka men faktiskt inte helt lätt att hitta till bra pris.
I USA fanns det gott om den och kostade oftast 50% mindre med frakt än i Europa.
Slog till och hoppades på att slippa moms, vilket jag hittills ser ut att har klarat mig från. Peppar peppar.

g-shock4.jpg


Blir perfekt att ha i min samling när jag ska allt ifrån serva bilen till att lira hockey

g-shock5.jpg


Gillar belysningen

g-shock7.jpg


Wristshot
Inte så groteskt stor som många andra G-shocks så funkar bra på min lite tunnare handled.

g-shock6.jpg


Avslutar med lite film

 

jabla

Sarlacc
Grattis! blir säkert bra till hockey men det har jag ingen erfarenhet av, serva bilen däremot går lika bra med Rolex. :)
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Grattis! Funderar också på en G, antingen den modellen du tjackat eller den "vanliga" feta. Vet du ifall "din" finns i fler färger?
 

plexan

Cartier
Cool, funderar också på att skaffa en G-Shock! :)
Gör det! Känns riktigt bra att äga en måste jag säga! :)
Riktigt snygg g-shock!
Känns inte lika storvuxen som övriga modeller...
Vart är den inhandlad?
Nä exakt! Vissa ser äckligt stora ut tycker jag! :)
Den här köpte jag från Altatac
https://www.altatac.com/p-446-casio-mens-1v-g-shock-classic-digital-watch-dw5600e.aspx
Har dock gått upp 5 dollar ser jag sen jag handla. Går säkert att hitta den ännu billigare om man letar ett tag.
Grattis! Funderar också på en G, antingen den modellen du tjackat eller den "vanliga" feta. Vet du ifall "din" finns i fler färger?
Exakt den här modellen är jag lite osäker på, men det finns lite liknande modeller i olika färger, dock tror jag dom flesta är mer eller mindre svåra att få tag på då dom är limiterade, slutat tillverkas o.s.v.
Bara Googla tex "casio 5600 colors" så ser du lite olika.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Riktigt snygg. Lagom storlek.
På länken står det att den är 45mm. Ser mkt nättare ut på wristshotet!
 
Topp