• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paket! Omega SM300 14755

Donkii

Boushh
2-Faktor
Omegas klassiska SM300 är för mig en av de absolut trevligaste klockorna, tyvärr, har dessa likt de flesta andra ikoniska vintage ur dragit iväg rejält i pris men ibland dyker de upp, de där riktigt bra exemplaren.

Denna Seamaster är en CK14755 från -61. CK14755 ersatte CK2913 som lanserades -57 och var den första dykaren, men var då certifierad till 200m.
Sent 1960 ersatte 14755 CK2913 och redan -62 försvann den och ersattes av 165.014. I stort sett samma klocka men lite andra visare och tavlor, typ.

Länken till min Seamaster är en 7912 med no6 ändlänkar. Dessa ändlänkar är inte särskilt vanliga, eller vi kan säga, jätte ovanliga och i de flesta fall är de värda mer än sin vikt i guld.

I det stora hela är jag grymt nöjd. Sitter kanon på armen, flexlänken är felfri och tavlan i ett helt otroligt skick. Bland de bättre klockorna jag haft på otroligt länge, bortsett Flightmastern förstås, som också den var i ett helt otroligt skick.

QZCjAgb.jpg

lekzbeN.jpg
hrwiPQ9.jpg
omuTsKG.jpg
Hvwn4tZ.jpg
4OVt2p2.jpg
CIbJRG9.jpg
ENafhS7.jpg
9mgO7Xp.jpg
B31Yjfv.jpg
kurx5yu.jpg
 
Senast ändrad:

Donkii

Boushh
2-Faktor
Farligt fin! Välkommen till klubben, får nästan packa upp och lappa ihop mitt vrak. Du känner inte att din är för fin?
Tack! Skulle nog faktiskt vilja att du gjorde det. Den har fått ligga där oförtjänt länge.
Nja, den är nånstans mittemellan skulle jag säga. Tavlan är jätte bra, men boetten är lagom precis som länken osv så jag tror jag svarar nej. Absolut en daglig beater som gärna ska användas :)
 
Topp