• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paket som "sitter fast" ?

Asplund

Patek
2-Faktor
Då det är fösta gången detta händer mig så tänkte jag kolla om någon vet hur lång tid klockor brukar få stanna i tullen?

Ska utomlands på torsdag och hade gärna haft med mig klockan då :(

123456.jpg


Tack på förhand!

/Asplund
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Det är ju ändå semestertider så jag skulle ge det någon dag extra. För mig har det tagit mellan 1-3 dagar innan dom har skickat iväg det igen.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Beror väl på om det måste kompletteras med information för att de ska kunna släppa den. Har de allt så lär den bli klar senast imorgon bitti. Troligtvis redan idag. Ska det kompletteras så kan det dröja mycket längre.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Beror väl på om det måste kompletteras med information för att de ska kunna släppa den. Har de allt så lär den bli klar senast imorgon bitti. Troligtvis redan idag. Ska det kompletteras så kan det dröja mycket längre.

Okej, antog att all information är färdig från säljaren? alltså innehåll + värdet på paketet? Eller behöver jag komplettera med något?
 

Azzo

Breitling
Till mig skickade tullen ett brev där de begärde att jag bekräftade uppgifterna som säljaren angett på paketett (som också kom från just Japan). Med tanke på postens leveranstider blev det några extra dagars seg väntan.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ring posten!
Ibland vill de att du ska maila in kvitto för att bekräfta summan av värdet på paketet.

Man behöver alltså inte vänta på lappen om man ringer.
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Hade samma sak med en klocka från Japan förra året. Inga konstigheter den gången, tullen släppte paketet vidare mindre än ett dygn senare.
 

poormans

Rolex
vanligtvis brukar man få ett brev hem att de vill ha utdrag ifrån konto på betalningen man gjort för att styrka varans värde

cheers
christian
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Om säljaren har angett all information så borde de släppa iväg den inom 2-3 dagar och du får betala tull och eventuell moms när du hämtar ut paketet, hämtade själv ut ett paket från Japan förra veckan och var inte konstigare än så. Måste du komplettera så är det kopia på kvitto med totalsumma inklusive fraktkostnad.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Jag ringde en gång till norska tullverket då mitt klockpaket var fast. Dom släppte den samma dag då dom behövde kompletterande uppgifter! Kanske funkar i Sverige oxå! PS mitt paket var även beställt ifrån Japan
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Samma situation här, fedex haft ett paket sedan 26:e. Ringde dem idag, säljaren hade inte fyllt i tulldeklarationen ordentligt så de väntade in ett nytt papper var svaret på att det dröjt. Kom imorse sa de så telefonisten trodde paketet skulle dyka upp imorgon. Seg väntan men bara det kommer så :)
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Varför skulle den vara "fast"? Ser normalt ut för mig, alla paket går genom tullen.

Fast och fast, tidigare har det stått "tullbehandling" i några timmar sen skickats vidare, nu står det "Försändelsen har stoppats under transporten" sen i lördags.

Då det gäller en skitklocka för en skitpeng så vill jag bara att dem skickar den vidare så snabbt som möjligt och därav trådskapandet.
 

par

Patek
2-Faktor
Fast och fast, tidigare har det stått "tullbehandling" i några timmar sen skickats vidare, nu står det "Försändelsen har stoppats under transporten" sen i lördags.

Då det gäller en skitklocka för en skitpeng så vill jag bara att dem skickar den vidare så snabbt som möjligt och därav trådskapandet.
Varken tullen eller posten processar normalt något under helgen så vad är konstigt med att det stannar en lördag?
 

poormans

Rolex
Har aldrig hänt mig. Men då har jag bara köpt ett tiotal klockor utanför EU, iofs.

beror nog på vilka man fraktar med hamnar paketet hos posten, eller post nord kanske de heter, för utdelning så är nog chansen bra mkt större, tror jag råkat ut för det 2-3 gånger, inget direkt konstigt bara att ta en printscreen på kontoutdraget för betalningen och maila till dem så brukar det lösa sig snabbt
 
Topp