• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning Deluxe (bildtung)

cjperry

Audemars
2-Faktor
Har länge letat, velat och längtat efter att få tillökning i samlingen och för ett tag sen hittade jag äntligen rätt.
Det är inte en särskilt ovanligt referens men tavlan är desto ovanligare och exakt vad jag suktat efter.

Omega1.jpg


Öppna försiktigt.

Omega2.jpg


Ska njuta av det här efter all denna vänta.

Omega3.jpg


Dags att öppna lådan då.

Omega4.jpg


Åh, ett personligt tackkort från Alex. Börjar känna mig som en stammis hos Black Bough.

Omega5.jpg


Garanti, kvitto och certifikat. Men vad är det där gröna? Det ser inte ut som en klocka?

Omega6.jpg


Jaså? Strumpor? Ser ut som att jag fått en liten bonus.

Omega7.jpg


Oj, tre par strumpor och två chokladkakor! Det var generöst.

Omega8.jpg


Kan klockan ligga i denna lilla låda då?

Omega9.jpg


Inte här heller? Verkar ha fått en lite väska i läder också. Måste nog tacka Alex lite extra för allt detta.

Omega10.jpg


Jaha! I väskan ligger vad som ser ut att vara en klocka. Men nu är kaffet klart så vi tar en liten fikapaus.

Fika.jpg


Kaffe och nybakat bullar kändes helt rätt.







Omega11.jpg


Sådär ja, det var gott så nu kan vi fortsätta.

Omega12.jpg


Jaså! En Omega. Fräsigt :) En ref 121.001 från cirka 1964 med en tavla riktad mot den brittiska marknaden.
På insidan tickar ett Omega cal 269 som ingår i Omegas '30' serie.

Omega13.jpg


De där arabiska siffrorna ser lite utdragna ut.

Omega14.jpg


En fin men grymt oskön krona.

Omega15.jpg


Synd att jag inte inte öppnat den än va?

Omega16.jpg


33.5mm är en rätt skön storlek och låter verkligen subtavlan synas.

Omega17.jpg


Bandet är lite stelt fortfarande men snart kommer den sitta som en dröm på handleden.

Tack för titten :)
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Jasså? Vad kul! Bor du här?
Typsnittet såg bra ut men färgen såg sådär oroväckande bra ut du vet :)
Japp :) Bor här i fram till oktober, sen bor jag i Portugal.
Ja det tyckte jag också innan jag fick den, men har undersökt tavlan under olika ljus utan avvikelse så den bör otroligt nog vara helt orörd.
 

Greven

Audemars
Har länge letat, velat och längtat efter att få tillökning i samlingen och för ett tag sen hittade jag äntligen rätt.
Det är inte en särskilt ovanligt referens men tavlan är desto ovanligare och exakt vad jag suktat efter.

Omega1.jpg


Öppna försiktigt.

Omega2.jpg


Ska njuta av det här efter all denna vänta.

Omega3.jpg


Dags att öppna lådan då.

Omega4.jpg


Åh, ett personligt tackkort från Alex. Börjar känna mig som en stammis hos Black Bough.

Omega5.jpg


Garanti, kvitto och certifikat. Men vad är det där gröna? Det ser inte ut som en klocka?

Omega6.jpg


Jaså? Strumpor? Ser ut som att jag fått en liten bonus.

Omega7.jpg


Oj, tre par strumpor och två chokladkakor! Det var generöst.

Omega8.jpg


Kan klockan ligga i denna lilla låda då?

Omega9.jpg


Inte här heller? Verkar ha fått en lite väska i läder också. Måste nog tacka Alex lite extra för allt detta.

Omega10.jpg


Jaha! I väskan ligger vad som ser ut att vara en klocka. Men nu är kaffet klart så vi tar en liten fikapaus.

Fika.jpg


Kaffe och nybakat bullar kändes helt rätt.







Omega11.jpg


Sådär ja, det var gott så nu kan vi fortsätta.

Omega12.jpg


Jaså! En Omega. Fräsigt :) En ref 121.001 från cirka 1964 med en tavla riktad mot den brittiska marknaden.
På insidan tickar ett Omega cal 269 som ingår i Omegas '30' serie.

Omega13.jpg


De där arabiska siffrorna ser lite utdragna ut.

Omega14.jpg


En fin men grymt oskön krona.

Omega15.jpg


Synd att jag inte inte öppnat den än va?

Omega16.jpg


33.5mm är en rätt skön storlek och låter verkligen subtavlan synas.

Omega17.jpg


Bandet är lite stelt fortfarande men snart kommer den sitta som en dröm på handleden.

Tack för titten :)
Skön bildkavalkad! :) Gillar kafferasten i mitten, man måste ta sig tid att njuta ordentligt. Väldigt fin klocka, kul att du verkar nöjd! Den känns inte för liten med tanke på 33.5?
 

Nicklas H

Cartier
Har länge letat, velat och längtat efter att få tillökning i samlingen och för ett tag sen hittade jag äntligen rätt.
Det är inte en särskilt ovanligt referens men tavlan är desto ovanligare och exakt vad jag suktat efter.

Omega1.jpg


Öppna försiktigt.

Omega2.jpg


Ska njuta av det här efter all denna vänta.

Omega3.jpg


Dags att öppna lådan då.

Omega4.jpg


Åh, ett personligt tackkort från Alex. Börjar känna mig som en stammis hos Black Bough.

Omega5.jpg


Garanti, kvitto och certifikat. Men vad är det där gröna? Det ser inte ut som en klocka?

Omega6.jpg


Jaså? Strumpor? Ser ut som att jag fått en liten bonus.

Omega7.jpg


Oj, tre par strumpor och två chokladkakor! Det var generöst.

Omega8.jpg


Kan klockan ligga i denna lilla låda då?

Omega9.jpg


Inte här heller? Verkar ha fått en lite väska i läder också. Måste nog tacka Alex lite extra för allt detta.

Omega10.jpg


Jaha! I väskan ligger vad som ser ut att vara en klocka. Men nu är kaffet klart så vi tar en liten fikapaus.

Fika.jpg


Kaffe och nybakat bullar kändes helt rätt.







Omega11.jpg


Sådär ja, det var gott så nu kan vi fortsätta.

Omega12.jpg


Jaså! En Omega. Fräsigt :) En ref 121.001 från cirka 1964 med en tavla riktad mot den brittiska marknaden.
På insidan tickar ett Omega cal 269 som ingår i Omegas '30' serie.

Omega13.jpg


De där arabiska siffrorna ser lite utdragna ut.

Omega14.jpg


En fin men grymt oskön krona.

Omega15.jpg


Synd att jag inte inte öppnat den än va?

Omega16.jpg


33.5mm är en rätt skön storlek och låter verkligen subtavlan synas.

Omega17.jpg


Bandet är lite stelt fortfarande men snart kommer den sitta som en dröm på handleden.

Tack för titten :)
Den var tjusig! Grattis!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Grattis till en fin klocka, tycker som flera att du ska byta band. Mockabandet såg fint ut, men aningen grovt för den klockan. Försök hitta ett tunt ostoppat läder, mörkbrunt tycker jag brukar lira bra med ljus tavla.
Återigen grattis! :)
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Grattis till en fin klocka, tycker som flera att du ska byta band. Mockabandet såg fint ut, men aningen grovt för den klockan. Försök hitta ett tunt ostoppat läder, mörkbrunt tycker jag brukar lira bra med ljus tavla.
Återigen grattis! :)

Tackar! Ja det kändes lite väl tjockt, ska jaga ett nytt band imorgon tänkte jag, har varit inne på svart men mörkbrunt skulle vara ännu bättre.

Skön bildkavalkad! :) Gillar kafferasten i mitten, man måste ta sig tid att njuta ordentligt. Väldigt fin klocka, kul att du verkar nöjd! Den känns inte för liten med tanke på 33.5?

Tackar! Nejdå, 33.5 är en skön storlek, de flesta av mina klockor är mindre än 36 och minsta är 32 så jag är van :)
 
Topp