• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

PAM 48 någon?

kalufsen

Panerai
Nu tänker ni alla, hur kan man ens fundera på en 40mm panna men jag har väldigt svårt att tro att jag kan bära upp 44 på mina väldigt små spaghetti handleder,

Så till mig fråga, Någon som äger en och har lust att dela med sig av bilder och erfarenheter?

Mvh
Kalufsen
 
Nu tänker ni alla, hur kan man ens fundera på en 40mm panna men jag har väldigt svårt att tro att jag kan bära upp 44 på mina väldigt små spaghetti handleder,

Så till mig fråga, Någon som äger en och har lust att dela med sig av bilder och erfarenheter?

Mvh
Kalufsen

Testa en 44mm innan du köper en 40mm, dom allra flesta kan bära upp en 44m Panerai och kan man inte det tycker jag nog man kanske ska kolla efter an modell av klocka, Panerai ska vara stora, det är charmen och det som utmärker märket, en 40mm panna blir en rätt dålig kompromiss enligt mitt personliga tycke... DOCK ska det sägas att det finns 42mm Radiomirs som funkar men dom är ju mer dressiga än Luminorerna och du vill väl ha kronskyddet?

Men, visst det finns eller åtminstånde har funnits några 40mm pannor här...så nån borde kunna ge lite mer input...
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Provade en 47 mm Panerai igår. Inga problem alls. Ska inte säga att den kändes liten men verkligen inga problem.
Har haft klockor på 44 och 45 mm som känts betydligt större.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Nu tänker ni alla, hur kan man ens fundera på en 40mm panna men jag har väldigt svårt att tro att jag kan bära upp 44 på mina väldigt små spaghetti handleder,

Så till mig fråga, Någon som äger en och har lust att dela med sig av bilder och erfarenheter?

Mvh
Kalufsen

Hur stora handleder har du? Frågar därför att mina är ca 18.5 cm i omkrets och så här ser en 44mm PAM 233 ut på mig.
null-107.jpg


DSCN0563.jpg
 

kalufsen

Panerai
Lite det svaret jag väntade från just dig MK, :) och det ligger säkert en sanning i det du säger, pannorna skall vara stora och vem vet, har varken testat 40 eller 44 så kanske sitter fint iaf, bara magkänslan som säger för stort :)

MJ: Har bara 17 cm, riktigt fet klocka!
 

Charles_

Rolex
Lite det svaret jag väntade från just dig MK, :) och det ligger säkert en sanning i det du säger, pannorna skall vara stora och vem vet, har varken testat 40 eller 44 så kanske sitter fint iaf, bara magkänslan som säger för stort :)

MJ: Har bara 17 cm, riktigt fet klocka!

Jag hade en PAM048 under kort period men jag tyckte att den var alldeles för liten. Mina handleder mäter knappt 17cm, men jag tycker ändå att jag kunde bära upp exempelvis en PAM292 (45mm Radiomir) och en PAM111 (44mm Luminor).

Kör på större, det är mitt råd.
 

kalufsen

Panerai
Jag hade en PAM048 under kort period men jag tyckte att den var alldeles för liten. Mina handleder mäter knappt 17cm, men jag tycker ändå att jag kunde bära upp exempelvis en PAM292 (45mm Radiomir) och en PAM111 (44mm Luminor).

Kör på större, det är mitt råd.

Tack för inputen Charles, allting är bara spekulationer hittils då jag inte ens testat den ännu, men hur mkt större kan 44 vara än 42 som min nuvarande är :O
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag har en Pam 48 som jag stor trivs med, visst skulle jg kanske kunna ha än större modell, 42-44mm men jag tycker storleken 40 passar mina handleder. Jag var också inne på att skaffa mig än större modell på Pannan, men då jag provade 40 mm så tyckte jag den var helt perfekt i strl. Har ju Rolex sport modeller som är 40mm och dom sitter som gjuten på ärmen. Jag tycker nog du skall prova modellerna innan du köper dig en Panerai så du inte ångrar dig sedan.



 

kalufsen

Panerai
Jag har en Pam 48 som jag stor trivs med, visst skulle jg kanske kunna ha än större modell, 42-44mm men jag tycker storleken 40 passar mina handleder. Jag var också inne på att skaffa mig än större modell på Pannan, men då jag provade 40 mm så tyckte jag den var helt perfekt i strl. Har ju Rolex sport modeller som är 40mm och dom sitter som gjuten på ärmen. Jag tycker nog du skall prova modellerna innan du köper dig en Panerai så du inte ångrar dig sedan.




Riktigt fin är den! Allt blir så svårt när man ber och sedan får input från alla olika håll. Jag får helt enkelt testa mig fram :)
 
Topp