• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Panda Chrono - Baume & Mercier

Forsberg

Silver
Baume & Mercier Capeland Chronograph, 200 meter.

Den här klockan köptes för ca 25 000 av min svåger ombord på en lyxkryssning för fem år sen. Han bar klockan en kväll men efter ett antal drinkar nästa dag så lyckades han på något vis bryta sönder spännet. Klockan hamnade i resväskan och sedan i en låda när han kom hem. Där har den legat i fem år tills för två veckor sedan då han gav den till mig. Jag kunde konstatera följande:
-Spännet var mycket riktigt trasigt och jag har därför satt på ett välliknande och passande aftermarket-spänne. (Givetvis medföljer original-spännet om du vill försöka laga det).
-Klockan har en del hairlines och swirls över boetten och vridringen.
-Klockan tickar på och tycks hålla tiden mycket bra (har ej mätt exakt).
-Vridringen är mycket distinkt och bra.
-Lumen är vansinnigt bra! (Seikon kröp in i ett hörn och gömde sig).
-Ibland när man ska ställa datumet så slirar kronan men andra gånger fungerar det som det ska. Att ställa tiden är inga problem.
-Kronan är lite trög att gänga in men det funkar.
-Kronografen nollställer exakt.
-Glaset är repfritt.

Här kommer ett antal dåliga bilder (bättre kan tas på förfrågan):
DSC_0040.JPG

DSC_0053.JPG

DSC_0055.JPG

DSC_0046.JPG

DSC_0047.JPG

DSC_0043.JPG

Den sista lume-bilden är taget i ett mörkt rum efter ca 10 sekunder under en lampa.

Jag har sett varierande priser på mellan
12 - 25 tusen för dessa begagnade men jag vet inte vad de egentligen är värda. Utifrån klockans skick och ålder så sätter jag priset till 8000 men bud och bytesförslag mottages. Finns i Stockholm för F2F men kan även skickas.
24 timmars retur om klockan ej är som jag beskrivit den.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp