• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Panda Speedmaster Mitsukoshi mod

DiscoPapa

Guld
2-Faktor
Pris
39k
Returpolicy
Enligt överenskommelse
Bilder Skickat
  1. Ja
IMG_9278.JPG
IMG_9458.JPG
IMG_8515.JPG

Dags att låta min ögonsten vandra vidare. I botten en klassisk månklocka ref .005 som jag plockade ut hos Rob Engström mars 2016. Urmakaren utförde byte av tavla och visare för att i mitt tycke skapa den visuellt finaste speedyn.

Tavlan är från ref 3570.31, även kallad "Mitsukoshi". Modellen släpptes i enbart 300 exemplar i Tokyo 2003. Även servicetavlan är svår att få tag på. Mer kan läsas här: https://wornandwound.com/coolest-strangest-omega-speedmasters-japan/

Visarna för timme/minut är bytta. Övriga visare är samma som satt på vid nyköp. Den ursprungliga Mitsukoshi har samtliga visare i silver. En uppsättning av dessa visare följer med vid affär.

Klockan kommer fullset med stora boxen och på den moderna länken som sitter på en .005. Önskas 1171-länk med 633 ends lägg till 3,5k.

Originaltavla och visare följer givetvis också med.

Fler bilder skickas på begäran.

Klockan håller tiden bra och kronografen nollställer utan konstigheter.

Affär f2f i Stockholm föredras då boxen är väldigt stor. Kan dock skickas på köparens bekostnad.

Byten: Enbart vintage, pengar upp och ner funkar. Öppen för det mesta.

Referenser: https://klocksnack.se/threads/discopapa-klocknooben.54371/

Tack KS för annonsplats och ett bra forum!

Tillbaka
Topp