• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad PANDA - Vantage ca 1965 - 9,5k

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Pris
9500
Returpolicy
Retur inom 24 timmar från mottagandet - på din bekostnad om du ångrar dig - på min bekostnad om klockan väsentligt skiljer sig från beskrivning/bilder.
Bilder Skickat
  1. Ja
Säljer en jättenfin "poor mans Heuer" - Vantage Chronograph – en "äkta" Panda med Landeron 248 verk.

Pris: 9500 SEK
+ ev. frakt på köparens bekostnad.
Retur inom 24 timmar från mottagandet - på din bekostnad om du ångrar dig - på min bekostnad om klockan väsentligt skiljer sig från beskrivning/bilder.

Byte? Jajjamensan. Speciellt intressant om du vill byta till dig flera av mina klockor på samma gång och med pengar upp från mitt håll. Skicka förslag.

Ingen service historik. Går bra – har använt i rotation med andra klockor och inte märkt någon någon tidsavvikelse veckorna den är ute ur bankfacket och används. Kronografen funkar fint och nollställer som den ska. Vill du ha fler bilder ordnar jag givetvis det – PM:a om det är någon speciell vinkel/del du vill se. Kan även fixa timegrapherbilder om du vill det.

Alltså, en 36-37 mm (utan krona), två subdials Vantage chronograph, Landeron 248, med ca 45-50 år på nacken… Några små märken på tavlan under 130-140 på tachyskalan - i övrigt kanonskick! Har lite olika band som du kan välja mellan om du inte vill ha det bruna racing som finns på bilderna.

Förresten, jag håller på att göra en rejäl konsolidering i lådan så i princip är alla mina klockor till salu. Om du ser något annat du gillar, tex i Dagens klocktråd – hör av dig… :)

Lite bilder...

Ljus, lätt cremefärgad tavla, ”lume-målat” timregister
20170204_194653_richtone-hdr-jpg.470310


20170204_194148-jpg.470314


Bra lume längst ut på visarna
20170204_194751-jpg.470316


Fasad boett och runda tryck-knappar och ett tjockt och rejält plexiglas…
20170204_194107-jpg.470317


upload_2018-1-12_21-47-43.png


20180408_211434.jpg


Följande tråd kan kanske också vara intressant: https://klocksnack.se/threads/2-subdial-panda-från-ca-1965-1975.66964/#post-1725260
 
Senast ändrad:
Topp