• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Panerai 1312, 1359, 312 eller 359?

Josan78

Basic
Nu tänkte jag äntligen ge mig in i träsket... Träsket som jag vet bara drar ner en längre o längre ner...men man går ändå dit...

Ska man köpa en 1359 ny för ca 57' eller en 359 beg för 48'? Den blå visaren lyfter klockan enligt mig idag, men vad tycker marknaden om 3 år?

Feedback någon?

Nu tänkte jag äntligen ge mig in i träsket... Träsket som jag vet bara drar ner en längre o längre ner...men man går ändå dit...

Ska man köpa en 1359 ny för ca 57' eller en 359 beg för 48'? Den blå visaren lyfter klockan enligt mig idag, men vad tycker marknaden om 3 år?

Feedback någon?
Fråga i Paneraitråden så lär du få svar. https://klocksnack.se/threads/paneraitråden.31714/ I övrigt välkommen hit och klart du ska ha en Panerai!

Jag hade en 1312 som jag gillade väldigt mycket. Finns i min värld ingen anledning att köpa 312 som är föregångaren och tjockare. Mitt råd är art köpa en begagnad så kan du med gott samvete prova nytt när du landat i vad du söker i en Panerai :)

F02C9D1E-54A1-4161-9954-7C74C5B77F92.jpeg

Tråkiga med de nya är ju fake patinan i mitt tycke. Sen är ju å andra sidan den gamla svår att bära pga. tjockleken. Synd på en annars grym modell.

Tråkiga med de nya är ju fake patinan i mitt tycke. Sen är ju å andra sidan den gamla svår att bära pga. tjockleken. Synd på en annars grym modell.
Instämmer, men 392an är ju grym den med.

Till TS, köp den du gillar mest och inte den som är värd mest efter 3 år.. Är den blåa visaren värd 9k? Räkna in service också, en 359 lär ha närmare till service än en 1359. Ingen vet vad marknaden säger om 3 år, köp den du gillar för nu och kör bara..

Blir en 1312 eller 1359, inser att det är svårt att hitta beggade☺️ Tänkte köpa nästa vecka så får nog bli en ny

Blir en 1312 eller 1359, inser att det är svårt att hitta beggade☺️ Tänkte köpa nästa vecka så får nog bli en ny
Allt beror ju på vad du kan få för pris på en ny. Nytt eller nästan nytt är alltid önskvärt enligt mig. Så nytt som möjligt eller nyservat ger sinnesfrid.

Jag hade en 1312 som jag gillade väldigt mycket. Finns i min värld ingen anledning att köpa 312 som är föregångaren och tjockare. Mitt råd är art köpa en begagnad så kan du med gott samvete prova nytt när du landat i vad du söker i en Panerai :)

F02C9D1E-54A1-4161-9954-7C74C5B77F92.jpeg

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    142.6 KB · Visningar: 6
Tillbaka
Topp