• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Panerai 232 till vrakpris

Tome

Cartier
Såg precis en PAM232 på blocket för 22700:- Udda pris och framförallt sjukt billigt. Finns inte ett ex av den på chrono24 för under 2x det priset. Box och papper ser ok ut. Antingen sjunker PAM som en sten i pris på marknaden eller så är något osunt... Mejlade säljaren - får se vad svaret blir.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Hmm.. Antingen har säljaren riktigt dålig koll på prisläget (liten risk) eller så är det scam (stor risk). Var försiktig!
 

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Såg med den. Han skriver även i sista stycket "upp till auktion". Känns lite lurigt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Kanske kör med mäklarstilen och sätter ett galet lågt utgångspris och hoppas på budgivning där någon blir allt för upphetsad. Låter dock inte helt reko!
 
Något är inte rätt, skulle vara väldigt försiktig och inte köpa den utan att först ha klämt och kännt, den är för billigt helt enkelt!
 

danne10

Panerai
2-Faktor
jag såg den och tolkade precis som Asplund, men annonsen ger för dålig vibbar..posta gärna i tråden om du får svar :)
 

Tome

Cartier
Inget svar än. Spär väl på era farhågor i inläggen ovan. Box och cert ser ju fina ut så om nåt är skumt så är det en bra replika, men den kan ju vara defekt - vem vet. Jag tolkade det inte som om man måste buda 40'+ för att få uret utan för 22,7' så är den din om ingen annan ger mer.
 

Tome

Cartier
Viktoria Ramona H svarade mig igår kväll med knackig svenska och nån story om flytt mellan Tyskland och Sverige. Vill minnas att jag sett en annan Panerai annons på Blocket av samma person härom månaden. Klart suspekt! Annonsen är iaf borta så nån blev för sugen och struntade i risken.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Tror och hoppas att den togs bort av andra anledningar, som blocket eller av den som lagt upp annonsen. Annars har någon gjort en bra eller jäkligt dålig affär!
 

Tome

Cartier
Why not? Det är ju inte direkt så att jag tänker slå till. Men jag blir iaf nyfiken på om det finns så bra kopior som på bilderna eller det var snodda bilder. Är alltid intresserad av att lära mig mer om replikor så jag inte åker på en nit i framtiden.
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Sen om det är värt att alltid släppa en schysst möjlighet för den verkar för bra för att vara sann är en annan sak. Som i Rossys AP-historia tex, ibland händer det ju faktiskt:)
 

Paneraiman82

Cartier
2-Faktor
Mina vänner. Fick detta till svar:
Hej,

Jag måste säga, från början, att jag har flyttat till Augsburg , Tyskland för att jag är klar med mitt arbete kontrakt. Jag har arbetat där, i ett år och nu kom jag hem igen. Jag hoppas att detta inte är en olägenhet. Om du är intresserad av att köpa, då jag kommer att besvara dina frågor och jag kan ordna en leverans till din plats, naturligtvis utan kostnad.

Jag är ledsen för min svenska och snälla, kontakta mig på engelska om du kan.

Vänliga hälsningar,
 

Tome

Cartier
Mina vänner. Fick detta till svar:
Hej,

Jag måste säga, från början, att jag har flyttat till Augsburg , Tyskland för att jag är klar med mitt arbete kontrakt. Jag har arbetat där, i ett år och nu kom jag hem igen. Jag hoppas att detta inte är en olägenhet. Om du är intresserad av att köpa, då jag kommer att besvara dina frågor och jag kan ordna en leverans till din plats, naturligtvis utan kostnad.

Jag är ledsen för min svenska och snälla, kontakta mig på engelska om du kan.

Vänliga hälsningar,

Jag fick precis samma svar. Hon mejlade även igen trots att annonsen är borttagen. Fet scam!
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Sannolikheten att fynda en 232 för det priset är nog lika stor som att vinna högsta vinsten på lotto (om än existerande)!
Var alltid superskeptiska vid annonser där det ska säljas extremt snabbt och till priser som är orimliga, vågar påstå att det är scam i 100% av fallen.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Jag har köpt en klocka på blocket ca 20% under marknadspris. Av en sk "motiverad säljare", dvs han hade spelskulder att betala. (Han berättade detta helt öppet under pågående affär)
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Jidder om utlandsboende eller flytt
Plötsligt behov att sälja
Pratar i generella termer snarare än exakt objekt
Kan inte visa bilder på exakt föremål
Väsentligt billigare än alla andra

Allt sådant är tecken på scam
 
Topp