• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Panerai 510 P-serie

Niklas

Rolex
2-Faktor
Säljer min Panerai 510 P-serie med Panerai's 8 dagars in-house urverk P.5000.

Inköpt Juni 2014 i Tyskland och således fortfarande under garanti som gäller i två år från inköpsdatum.

Då den är en del av en samling har den blivit väldigt sparsamt använd. Uppskattningsvis använd någon dag i månaden.
Men givetvis så har den bruksspår av användning men jag kan inte se några stora repor eller jack. Se bilder.

Box, certifikat/garanti, bruksanvisning, båda original armbanden (ett gummi och ett läder med spänne) samt skruvmejsel.

Dessutom ingår värderingsintyg från Nymans Ur, utskriven 2015-02-19, som värderar klockan till 61.800:-

Finns i Stockholm och jag föredrar F2F affär då den kan göras upp på min arbetsplats i city där vi har både väktare och övervakningskameror för bådas säkerhet.

Betalning med banköverföring eller Swish.

Min blygsamma referenstråd finns här:
https://klocksnack.se/threads/niklas.36854/

Det är bara att pinga om det finns frågor :)

Listpris idag: 65.600:-

Säljes för: 47.000:-

Retur:
Inom 24 timmar från mottagande om klockan inte överensstämmer med beskrivningen.
(Bilderna är en del av beskrivningen)
Ingen retur vid face 2 face affär.
> Klockan är fortfarande under garanti <

Fakta:
Kaliber: P.5000
Hand-wound mechanical, P.5000 calibre, executed entirely by Panerai, 15¾ lignes, 4.5 mm thick, 21 jewels, Glucydur® balance, 21,600 alternations/hour. KIF Parechoc® anti-shock device. Power reserve 8 days, two barrels. 127 components.

Armbandsfärg: Svart
Urverk: Mekanisk
Boett: 316L AISI polerat rostfritt stål
Urtavla: Svart sandwich tavla med luminova lysmassa
Glas: Safirglas
Armband: Läder
Mått: 44,00 mm
Vattentät till: 30 ATM (300 meter)

http://www.panerai.com/en/collectio...or-marina-8-days-acciaio---44mm_pam00510.html

/Niklas

01.JPG

DSCN0588.JPG

DSCN0589.JPG

DSCN0590.JPG

DSCN0591.JPG

DSCN0593.JPG

DSCN0594.JPG

DSCN0598.JPG

DSCN0601.JPG

DSCN0603.JPG

DSCN0604.JPG

DSCN0615.JPG

DSCN0616.JPG
 
Topp