• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Panerai Book "The Case" - AN ITALIAN STORY

Asplund

Patek
2-Faktor
Ta chansen till att äga de ultimata böckerna om Panerais historia uppdelade i två volymer med tillhörande limited edition låda.

Limiterad till 1500 exemplar, denna har nummer 286.

Det som ingår är följande:
  • Vol. 1 - "Guido Panerai & Figlio" på 340 sidor, där historien om Panerai samt vintage klockorna gås igenom.
  • Vol. 2 - "Officine Panerai SpA" på 340 sidor, där uppköpet 1997 samt Pre-Vendome klockorna gås igenom.
  • DVD - 60 minuter av historia och intervjuer m.m.
  • Numrerat pergament med förord av Maria Teresa Panerai
  • Panerai klistermärke
(Texten i böckerna och intervjuerna på DVDn är på både italienska och engelska)

Skulle kunna skriva massor om de här böckerna då jag tycker att dem är de snyggaste och mest intressanta klockböckerna jag läst, eller rättare sagt boken då jag endast läst Vol. 1.

Istället har ni mer information här: http://www.paneraibook.com/ där jag också köpte dem innan sommaren. Säljer dem då jag knappt hinner gå på toa här hemma...

DVDn är oanvänt, likaså Vol.2. Vol. 1 har jag läst men bläddrat väldigt försiktigt och är i 99 % nyskick.

Kostar ca 2750 kr att beställa, och det var också det jag betalade.

Behöver jag säga att det här är ett måste för er Panerai nördar.. Här har ni lite bilder :)

IMG_5467.JPG
IMG_5472.JPG
IMG_5473.JPG
IMG_5475.JPG
IMG_5479.JPG


Jag skulle vilja ha 1750 kr för detta f2f vilket jag också föredrar då dem är tunga, vill ni ha dem skickade får vi komma överens om ett pris för frakten. Böckerna finns att hämta i Stockholm.

/Asplund
 
Topp